در وین مطرح شد افزایش همکاری‌های ایران و هند در حوزه مبارزه با موادمخدر

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ایران و هند، تجارب خوبی در حوزه‌ درمان و بازپروری معتادان دارند که دو کشور می‌توانند در این امر، تبادل اطلاعات کنند.
به گزارش ایلنا، اسکندر مومنی در دیدار با آجای بوشان پندی دبیر مبارزه با موادمخدر هند که در حاشیه اجلاس سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل برگزار شد، گفت: ایران و هند دو کشور کهن و با رابطه‌ای خوب هستند که می‌توانند در حوزه مبارزه با موادمخدر همکاری‌های بیشتری داشته باشند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشور هندوستان، تجارب خوبی در حوزه‌ درمان و بازپروری معتادان دارند که دو کشور می‌توانند در این امر، تبادل اطلاعات کنند.
دبیرکل ستاد بیان کرد: در مراکز درمان اعتیادی که در کشورمان وجود دارد، برای درمان معتادان، خدمات سم‌زدایی، بازپروری و صیانت انجام می‌شود، همچنین مددجویان این مراکز، در حین درمان، حرفه و مهارتی می‌آموزند تا بلافاصله زمینه اشتغال آنان فراهم شود.


مومنی همچنین بر ادامه همکاری‌ها برای جلوگیری از انحراف پیش‌سازها تاکید کرد و گفت: طبق گزارش‌های رسیده، پیش‌سازهای ترانزیت‏شده از سوی هند به افغانستان، در آن کشور دچار انحراف شده و در تولید موادمخدر به کار می‌روند که نیازمند اعمال نظارت‌ها و محدودیت‌های بیشتری از سوی کشور هند است.
وی در پایان بر همکاری‌های دوجانبه در حوزه مبارزه با موادمخدر و بازنویسی مجدد تفاهم‌نامه همکاری مشترک تاکید کرد.
همچنین آجای بوشان پندی دبیر مبارزه با موادمخدر هند گفت: همکاری دو کشور در عرصه مقابله با موادمخدر ضرورتی غیرقابل انکار است.
وی بر تبادل تجربیات دو کشور در حوزه درمان و بازپروری تاکید کرد و گفت: دولت هند در مبارزه با موادمخدر به سه رکن کاهش تقاضا، کاهش عرضه و تبادل اطلاعات معتقد است.
دبیر مبارزه با موادمخدر هند در پایان با بیان اینکه هیچ دلیلی برای عدم گسترش روابط دو کشور وجود ندارد، گفت: در مسیر دریا، اخیرا کشفیات زیادی داشته‌ایم که نیازمند همکاری‌های دوجانبه در این بخش هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
مرور سرنوشت کاغذ در سالی که گذشت بحرانی که سرطان شد! محمدعلی وکیلی نمایش عزت در مقابل ذلت «ابتکار» عملکرد بازار سرمایه طی یک سال گذشته را بررسی می‌کند سردرگمی بازار سرمایه «ابتکار» به بهانه بالاگرفتن هشتگ آشغالتگ در میان کاربران خارجی، به کمپین‌ها و هشتگ‌های نه به زباله در ایران پرداخته است در آستانه سال نو، مواظب چه مسائلی باشیم تا حال‌مان گرفته نشود؟ ضدحال‌های عیدانه! طعنه‌های سعید جلیلی به دولت برای ماندن در فضای سیاسی ادامه دارد موافق دیروز، مخالف امروز ده‌ها کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند آیت‌الله صافی گلپایگانی: سفر رئیس‌جمهوری به عراق دستاوردهای مسرت‌بخشی داشت یک مقام ارشد کره‌شمالی از احتمال تجدید نظر این کشور در مذاکرات صلح با آمریکا خبر داد رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب: بیانیه گام دوم انقلاب مسیرِ نظام را مشخص کرد سردار سلامی : در وین مطرح شد افزایش همکاری‌های ایران و هند در حوزه مبارزه با موادمخدر