پایان واردات بنزین

آرمان: در حالی که آمریکا و هم‌پیمانانش در تلاش برای فشار به ایران در راستای توقف پیشرفت‌ها در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه نفت و انرژی هستند، اما مردان ایرانی همانند همیشه نشان دادند مرعوب این تهدیدها و محدودیت‌ها نمی‌شوند چنانکه دیروز طرح تولید واحد بودارکننده گاز طبیعی(مرکاپتان) و خط انتقال اتان از سایت دو به یک پارس جنوبی با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به طور رسمی افتتاح شد و فازهای ۱۳و ۲۲، ۲۳،۲۴ پارس جنوبی در کنگان با دستور رئیس جمهور به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
افتخار دولت
رئیس جمهور در آیین افتتاح ۴ فاز میدان گازی پارس جنوبی، هدف آمریکا از تحریم ایران را نگران کردن مردم از آینده دانست و با تاکید بر اینکه این تحریم‌ها جنایت علیه بشریت است اما آمریکا بداند ملت ایران در صف واحدند و سر فرود نخواهند آورد، گفت: آمریکا فکر می‌کرد تحریم، پیشرفت ما را متوقف می‌کند؛ ملت تاریخ ساز و ایثارگر ایران، آنها را مایوس کرد. حجت الاسلام حسن روحانی در آیین افتتاح ۴ فاز میدان گازی پارس جنوبی با بیان اینکه بهره‌برداری از این فازها برای ملت ایران مبارک و خوشحال‌کننده است، گفت: این بهره‌برداری ضربه محکمی به دشمنان این مرز و بوم به‌ویژه آمریکا است که با اعمال تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی، تصور می‌کردند تمامی طرح‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران متوقف می‌شود. روحانی افزود: آنها خیال می‌کردند با اعمال تحریم مردم ایران را چنان در فشار اقتصادی قرار می‌دهند که عجز خود را نشان دهند، اما ملت بزرگ، تاریخ‌ساز، فداکار و ایثارگر ایران در همه مقاطع تاریخی به‌ویژه در سال جاری ایستادگی و مقاومت خود را در برابر زیاده‌خواهی دشمنان به خوبی نشان داد. روحانی ادامه داد: دشمنان ملت ایران و آمریکایی‌ها بدانند بر فرض اینکه در این 5 سال، هیچ اقدامی انجام نگرفته است، اما همین که تولید بنزین را از 52میلیون لیتر در سال 92 به بیش از 101 میلیون لیتر رسانده‌ایم، افتخاری برای صنعت نفت و ملت ایران است. البته شاید برخی خوش‌شان نیاید که بگوییم این افتخار دولت است، اما همه مسئولان رده بالای کشور از طرف مردم این بار مسئولیت را برعهده دارند و اگر افتخاری وجود دارد، متعلق به مردم است. روحانی با اشاره به قدرت فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی، اقتصادی، فنی و انرژی ملت ایران و بهره‌مندی کشور از منابع گسترده خدادادی، گفت: امروز از لحاظ منابع خدادادی، در سطح اول و در زمینه تولید در سطح چندم جهان قرار داریم و این در حالی است که قدرت نظامی در کنار قدرت فرهنگی، تاریخی و تأثیرگذاری در منطقه و جهان معنا پیدا می‌کند.
تحریم، جنگ روانی است


رئیس‌جمهور فشارهای حاصل از تحریم‌های اقتصادی را علیه ملت ایران ناجوانمردانه برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز در موضوع محیط زیست به‌خاطر اعمال تحریم برای حل برخی مشکلات زیست محیطی و کاهش تبعات آن دچار مشکل هستیم و در این راستا تحریم آمریکا علیه ایران یک جنایت علیه بشریت است. روحانی افزود: تحریم پیش از آنکه جنگ اقتصادی باشد، جنگ روانی است و در این راستا هنگامی که می‌خواهیم کالایی را برای رفع نیاز کشور وارد کنیم، آنها به سیستم بانکی جهان فشار می‌آورند و مانع از ورود برخی کالاهای مورد نیاز می‌شوند که کمبود این مواد تبعات روانی را در جامعه به دنبال دارد. روحانی با بیان اینکه امروز دشمنان برای آنکه مردم نسبت به آینده خود ناامید و دلسرد شوند، توطئه تحریم را در پیش گرفتند، گفت: هنگامی که مردم نسبت به آینده و چند ماه دیگر خود نگران باشند مطمئنا در سرمایه‌گذاری، تولید، آرامش روانی جامعه و اشتغال تأثیرگذار خواهد بود. رئیس‌جمهور تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که هرگز به اهداف خود نخواهند رسید و اینکه تصور می‌کنند ملت ایران با اعمال فشار در برابر مسیر غلط و زیاده‌خواهی آنها سر فرود خواهد آورد، امکان ندارد چرا که ملت ایران در کنار مسئولان و رهبری شجاع در برابر آنها ایستاده‌اند. روحانی خاطر نشان کرد: آنهایی که می‌خواهند در صف واحد ملت ایران فاصله بیندازند، مخالف فرمان خدا و قرآن که مؤمنین را مانند بنیان مرصوص می‌داند، عمل کرده‌اند. روحانی در پاسخ به کسانی که مدیریت دولت را ضعیف می‌دانند، تصریح کرد: اگر مدیریت ضعیف بود، چطور توانستیم در طول این مدت 15 فاز پارس جنوبی را به بهره‌برداری رسانده و تولید بنزین را 2 برابر کرده و کمک‌های شایانی به حفظ محیط زیست کنیم؛ چطور این دولت توانست کاری کند که اتکای نیروگاه‌های کشور به سوخت مایع از 43 درصد به کمتر از 10 درصد برسد.
افزایش حقوق‌ها
رئیس‌جمهور در جمع پرشور مردم در ورزشگاه شهدای کنگان هم با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت، رونق تولید و اشتغال جوانان است، اظهارداشت حقوق کارمندان، بازنشستگان و کارگران درسال 98بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. حسن روحانی گفت: سالی توام با مشکلات اقتصادی داشتیم، اما مردم در همه صحنه‌ها حضورشان را به رخ دشمن کشیدند و دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق بگیران ثابت و قشر آسیب پذیر خواهد ماند. روحانی تأکید کرد: مردم ایران در این شرایط سخت به دشمنان اعلام کردند ممکن است شما مشکلاتی را برای ما به‌وجود آورید، اما نخواهید توانست ملت بزرگ ایران را تسلیم کنید و این ملت شجاع و مقاوم در برابر انواع توطئه‌ها مقاوم بوده و خواهد بود. روحانی افزود: همه می‌دانیم دشمنان ما در یکسال گذشته تمام توان خود را برای فشار بر مردم ایران، به‌کار گرفته و امیدشان این بود که مردم ایران را از نظام و اعتقاداتشان جدا کنند؛ اما مردم سختی‌های زندگی را تحمل کرده و با صدای بلند به دشمنان این سرزمین پاسخ منفی دادند. رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت در این شرایط سخت با همه توان در کنار ملت خواهد بود، خاطرنشان کرد: دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق بگیران ثابت و قشر آسیب پذیر خواهد ماند. روحانی یادآور شد: در بودجه سال آینده که در مجلس به تصویب رسیده برای همه کسانی که درآمد ثابت دارند اعم از شاغل و بازنشسته که حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر را شامل می‌شود و نزدیک به 14 میلیون نفر کارگر، افزایش 20 درصدی حقوق برای کارمندان و بیش از 20 درصدی برای کارگران، در نظر گرفته شده است. رئیس‌جمهور افزود: نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه افزایش 20 درصدی حقوق را با فرمول خاصی تصویب و به قانون تبدیل کردند که دولت قانون مصوب را اجرا می‌کند در مورد میزان افزایش حقوق کارگران نیز این هفته در شورای عالی کار تصمیم‌گیری خواهد شد. روحانی با بیان اینکه امسال تورم بیش از 20 درصد بوده، گفت: توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبود، اما امیدواریم در سال آینده با کمک مردم بتوانیم شرایط مطمئن‌تری ایجاد کنیم تا از نظر کالا و تأمین ارز خیال مردم مطمئن باشد. روحانی مستمری‌بگیران و افراد تحت پوشش کمیته امداد را دیگر گروهی که از نیازمندی بیشتری برخوردارند، عنوان کرد و گفت: در 3 سال اخیر، مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که حدود 11 میلیون نفر را تحت پوشش دارند، بیش از 4 برابر افزایش یافته است که برای سال آینده هم در حد توان افزایش خواهد یافت. روحانی اضافه کرد: اشتغال جوان‌ها از دیگر موارد مهم مورد توجه دولت است و با تلاش‌هایی که انجام شد وضعیت اشتغال در سال 97 مناسب بود اما همچنان بیش از 3 میلیون نفر بیکار هستند که باید برای اشتغال آنان تلاش کنیم. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، خاطر نشان کرد: به‌رغم اینکه تمام تلاش دشمنان این بود که ما در سال 97 توسعه‌ای در کشور نداشته باشیم و می‌خواستند دولت همه پروژه‌هایش را به‌خاطر مشکلات کنار بگذارد، اما امسال بیش از 34 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی پرداخت کردیم و امیدوارم در روزهای باقیمانده از سال این رقم باز هم افزایش یابد.