شروع بازسازی به سرعت، بررسی‌ها‌ با دقت

بسیاری از رسانه‌ها‌ی عمدتاً غربی، پاسخ هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به نامه حسن روحانی مبنی بر اجازه برداشت دو میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای بازسازی مناطق سیل زده را معادل مخالفت معظم له تلقی کرده‌اند و اما این در حالی است که در متن پاسخ رهبر انقلاب چنین مسئله‌ای به هیچ وجه دیده نمی‌شود.
بی توجه به شیطنت غربی‌ها‌ و رسانه‌ها‌ی معاند باید چندین و چند بار پاسخ هوشمندانه و موشکافانه رهبری معظم که مصالح کشور و مردم مناطق سیل زده با دقت در آن لحاظ شده را مورد مداقه قرار داد:
۱- فرماندهی واحد برای مدیریت یکپارچه، هماهنگی، انسجام، پیگیری نظارت و پاسخگویی نسبت به اقدامات پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی ایجاد شود.
۲- پایگاه اطلاعات جامع و قابل اتکاء از کلیه عناصر حقیقی و حقوقی متاثر از سیلاب اخیر با قابلیت برآورد دقیق خسارات و نیازها و رصد کلیه خدمات و کمک‌های دریافتی از مبادی مختلف در اسرع وقت ایجاد شود.


۳- برنامه اقدامات با اولویت‌بندی و زمان‌بندی مشخص تهیه و تقسیم کار بین دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی و انقلابی و مردمی با تعیین مسئولیت‌ها تهیه و به اجرا گذاشته شود.
۴- اقدامات لازم برای تامین نیازها و مایحتاج عمومی و فوری افراد متاثر از سیلاب خصوصاً تامین خسارات کشاورزان در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد.
۵- به‌منظور رونق کسب‌وکار در مناطق سیل‌زده حداکثر استفاده از ظرفیت‌های مناطق مذکور برای بازسازی صورت پذیرد. ضمن اینکه تدابیر لازم و فوری برای بازسازی و تعمیر سریع و ایمن واحدهای آسیب‌دیده مسکونی و تجاری و تولیدی به اجرا گذاشته شود.
آن چه در این پاسخ به درستی و روشنی بدان اشاره شده، بررسی های دقیق و حل مشکلات و معضلات مردم مناطق سیل زده به صورت اساسی و پایدار است.
بد نیست به خبری که یکی ـ دو ساعت پس از انتشار پاسخ رهبر انقلاب روی خروجی خبرگزاری ها قرار می گیرد نیز دقت کنیم خبری که به نقل از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منتشر می شود. در متن خبر منتشره می خوانیم: «حسینعلی امیری در جریان سفر خود به خوزستان و در جمع مردم شعیبیه با اشاره به این که حضور مسئولان دولتی در این منطقه برای این است که مشاهدات خود از آخرین وضعیت منطقه را به رئیس جمهور اعلام کنند، اظهار کرد: یکی از اعضای دولت موضوع سیل سال ۹۵ را در هیئت دولت مطرح کرد که رئیس جمهور به شدت برافروخته شد و اصلاً نمی‌دانست برای جبران خسارات سیل قول داده‌اند، ولی در پیچ و خم‌های اداری افتاده است.»با در کنار هم قرار دادن این خبر و پاسخ رهبر انقلاب به درخواست رئیس جمهور
می توان نتیجه گرفت که بررسی میزان خسارت ها، بررسی بهترین روش ها برای کاستن آلام مردم و بررسی بهینه ترین اقدامات برای برطرف کردن تمامی مشکلات هیچ منافاتی با اصل
موضوع ندارد کما این که در متن پاسخ
مقام معظم رهبری، آغاز سریع بازسازی ها با تکیه بر منابع موجود و نیز جا به جایی ردیف‌های عمرانی به خوبی مشهود است ضمن آن که در پایان و منوط به بررسی های دقیق و در صورت نیاز، با اصل درخواست موافقت شده است.
آغاز سریع بازسازی ها، انجام یک سلسله از اقدامات مهم و ضروری در کنار ابراز اطمینان از داشتن اجازه در صورت نیاز برای برداشت از صندوق ذخیره ارزی به خودی خود، هوشمندانه‌ترین پاسخی است که می‌توانسته در این برهه به درخواست رئیس جمهور داده شود به گونه‌ای که هیئت دولت با مداقه در پاسخ رهبر انقلاب، بهتر و دقیق تر به حوزه‌های تحت مدیریت خود بنگرند تا دیگر شاهد برافروختگی رئیس جمهور پس از دو سال و بریز و بپاش منابع ارزشمند مالی که باید به مصرف عمران و آبادانی های زیربنایی برسد نباشیم.