شیرمردان ساکت

آفتاب یزد- گروه شبکه: افراد و نیروهای زیادی این روزها در مناطق سیل زده حضور دارند تا شرایط را برای زندگی، مهیا کنند. از نیروهایی که حضور مستمر در مناطق سیلزده دارند، می‌توان به نیروی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح اشاره کرد. نیرویی که در شرایط بحرانی با اقداماتشان خوش می‌درخشند؛ البته بدون شوآف. سرهنگ ارتشی‌ای که برای سوار شدن مردم بر کامیون خود را پل می‌کند از همین نمونه‌هاست. آنها حتی مردانه پای قولی که می‌دهند می‌ایستند. درست مثل فرمانده ارتشی که به مردم خوزستان قول ساخت پلی را داده و گفته بود: «روزی که وارد خوزستان شدم به شما قول دادم از اینجا نمی‌روم تا زمانی که برایتان پل بسازم. به عنوان سرباز شما دستانتان را می‌بوسم و در خدمتتان هستیم » تصاویر و فیلم‌های انتشار یافته از نصب پل شناور در خوزستان توسط ارتش ، نشان دهنده وفای به عهدشان است.
گفتنی است که پل شناور ارتش به طول ۱۴۰ متر بر روی رودخانه کارون بین روستای سید صالح و شهرستان کارون توسط ارتش جمهوری اسلامی نصب شد چرا که پل ارتباطی روستا‌های جنگیه و شهرستان کارون به دلیل طغیان رودخانه قابل تردد نیست. این پل شناور توسط گروه مهندسی ۴۲۲ اهواز نصب شد. این پل شناور از نوع پی ام پی و به طول تقریبی ۱۴۰ متر و بین شهر کوت عبدالله و اهواز نصب شده است. این پل برای تسریع در امر کمک رسانی به روستا‌های گرفتار در سیل انجام شده است.

> واکنش کاربران


حال بار دیگر ارتش با این اقدامشان بر سر زبان‌ها افتاده و واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: « درود به برادران ارتشی که به داد مردم میرسن»
دیگری نوشت:« درود به شرف اونایی که در خدمت مردم هستن»
یکی دیگر از کاربران اینطور نوشت:«مردان بزرگ و خادمان درسکوت شب. درود بر شرف شیرمردان بیشه‌های سکوت»
کاربران دیگرگفته‌اند:« سالها پیش تو زمان جنگ من با وجودی که سنم خیلی کم بود یادم میاد توی اخبار نشون داد که ایرانی‌ها بر روی اروند یه پل شناور زدن. با دیدن این فیلم یاد اون اتفاق تو زمان جنگ افتادم اسمش رو گذاشته بودن پل شناور خیبر»، «درود بر ارتش جمهوری اسلامی که همیشه در سختی‌ها کنار ملت بوده و هست»، «این نشان دهنده داشتن یک نظم و مهندسی بالاست . ارتش در کمال سکوت و بدون هیاهو کار خودشو میکنه »، « شاهکارِ زیباى ساختِ پُلِ معلق ( شناور ) توسطِ غیور مردانِ ارتش در خوزستان جهت یارى رساندن به مردم سیلزده عزیزِ اهواز دمتون گرم. ایول خدا خیرتون بده ارتشِ مردمى مثلِ زلزله سرپل ذهاب بودین و کمک کردین حرف ندارین»، «درود برشرف مردهای بی‌ادعا از ارتشی وسپاهی وبسیجی وطلبه ومردم فداکار ایران که درروزهای سخت کنارهم هستن»، «کار خوب ارتش برای مردم خوزستان خدا خیرتون بده. شیرمردان سرزمینم خدا قوت. با زدن این پل روستاهایی که در محاصره سیل بودن، بهم پیوستن. همه دارن کمک می‌کنن از پیر وجوون زن و مرد حتی کودک و نوجوان ان شاءالله این سختی هم تموم میشه»، «یاری رسانی ارتش به مردم سیل زده! جای تشکر داره که ارتش که متشکل از خود این مردم هست به یاری مردم کشورش شتافته. همه ما از ترک و لر و لک و بلوچ و فارس و کرد و عرب و گیلکی و مازندرانی و ... همه ایرانی هستیم و دلمون برای ایران مون می‌تپه و همه در مواقع بحرانی دست به دست هم میدیم و یکدست و یکدل میشیم برای کمک به هموطنمون! امیدوارم که مردم این سرزمین دیگر رنگ غم نبینند و شادی به سرزمین مون لبخند بزنه»، «اتحاد و همبستگی برای کمک به مردم چقدر لذت بخشه... اجرتون با خدای مهربونی‌ها»،
« ‎در این روزها که عده‌ای سیاه نمایی،
عده‌ای کم کاری، عده‌ای روی موج سیل به فکر انتقام جناحی، عده ای خودنمایی، عده‌ای کار خدایی و بالاخره همه و همه در میدان هستند ونیستند فرقی نمی‌کند هر کس برای خدمت به مردم آمده باید سپاسگزارش بود اگر خالصانه بود که خدا جزایش را می‌دهد. درود برآنهایی که آمدند وکسی آنها را ندید. کارگری کردند ولی کسی کار آنها را ندید. در هر لباسی که هستیم بدانیم که خادم مردم هستیم»، «ارتش همیشه در صحنه بود و پشت مردم بوده در تمام صحنه‌ها‌»، «وقتی ارتش وارد بحران میشه ، شاهکاری خلق میکنه که دیده‌ها رو خیره میکنه»