آقای رئیسی! به فساد خصوصی‌سازی‌‌‌ها رسیدگی کنید

سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه در خصوص سازمان خصوصی‌سازی نوشت: انتظار می‌رود با ورود قضایی به جزئیات و رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های فساد گذشته خصوصی‌سازی‌ها، اجازه ندهید تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از چنین سیاست‌هایی دامن جمهوری اسلامی ایران را بگیرید.
در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید واگذاری‌هایی که تاکنون با نام خصوصی‌سازی رخ داده، موجب توزیع رانت و تشدید نابرابری و بی‌عدالتی در کشور گشته است.
نکته قابل تأمل در مورد سیر خصوصی‌سازی‌ها این است که علاوه بر تضییع بیت‌المال، مهم‌ترین کارخانجات و تولیدی‌های کشور در نتیجه واگذاری آن‌ها به افراد نااهل به مرز نابودی کشیده می‌شوند. گزارش رئیس دیوان محاسبات در رابطه با تفریغ بودجه سال ۹۶ که در مجلس مطرح شده و همچنین تحقیق و تفحص مجلس از برخی شرکت‌های واگذار شده نیز گواه بر این موضوع است.
به طور نمونه: در سال گذشته شاهد عواقب این سیاست در شرکت نیشکر هفت تپه بودیم. به‌گونه‌ای که کارگران به علت نااهلی رئیس کارخانه و عدم پرداخت معوقات‌شان، دست به اعتراض میدانی زدند که به امنیتی شدن موضوع انجامید.


با بررسی صورت گرفته شاهد بودیم که سایر شرکت‌های واگذار شده نیز از وضعیت مشابهی برخوردارند و در صورتی که اقدامی از طرف نهاد‌های نظارتی برای اصلاح آن‌ها صورت نگیرد در سال پیش رو سایر نقاط کشور نیز با چنین معضلات اقتصادی و امنیتی مواجه خواهند بود.
اضافه می‌گردد پیش از این، نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ارسال و از ایشان تقاضای پاسخگویی پیرامون فساد‌های سازمان خصوصی‌سازی را داشتیم، که این درخواست با جواب وقت ندارم ایشان رو به رو شد.