اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به سیل‌زدگان

سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی به مردم سیل‌زده خوزستان و بهره‌برداری از هزار و ۸۸۶ طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور و ۴ هزار و ۲۳۷ پروژه عمرانی برکت که روز گذشته با حضور آیت‌الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سه سال پیش قرار گذاشتیم به نیت ۲۳ هزار شهید خوزستان در این استان شغل ایجاد کنیم، در حال حاضر ۲۵ هزار شغل در ۳۲ منطقه استان خوزستان ایجاد شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یادآور شد: در حادثه سیل هم جزو نخستین دستگاه‌هایی بودیم که در استان حضور یافتیم و یک میلیون قلم جنس اعم از چادر، پتو، چکمه و... از سوی قرارگاه مرکزی و ۱۴ پایگاه بین مردم توزیع کردیم.
مخبر دغدغه اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را اقدامات بعد از سیل دانست و تصریح کرد: ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی با معرفی استاندار بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد و ستاد اجرایی در تهیه این بسته‌ها هیچ مشکلی ندارد.
وی تحویل ۲ هزار دام سبک و ۱۰ هزار بسته لوازم‌التحریر به سیل‌زدگان خوزستانی را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد و گفت: این ستاد ۳ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم در نقاط مختلف استان ایجاد خواهد کرد که اگر غیر‌مستقیم نیز توسعه یابد، جمعاً به ۸ هزار شغل خواهد رسید.


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به همکاری با بنیاد مسکن برای بازسازی و تعمیر ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده سراسر کشور افزود: با تحویل‌گیری کالا تا پایان اردیبهشت‌ماه به وعده خود در خصوص توزیع لوازم خانگی و لوازم تحریر عمل می‌کنیم.
اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض و تسهیلات به سیل‌زدگان
رئیس بنیاد مسکن از اختصاص ۶هزار میلیارد تومان وام بلاعوض و تسهیلات به سیل‌زدگان خبر داد.
به گزارش تسنیم، علیرضا تابش اظهار کرد: ۱۰۱ هزار واحد مسکونی تعمیری و بالغ بر ۶۳ هزار واحد مسکونی احداثی در مناطق سیل‌زده کشور شناسایی شده است. همچنین، ۱۲۰ هزار واحد تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند و سایر آمارگیری‌ها در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود، ظرف روز‌های آینده پرونده تمامی سیل‌زدگان تشکیل شود. وی درباره میزان و نوع تسهیلات به سیل‌زدگان نیز توضیح داد: تسهیلات در شهر ۵۰ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد است، به‌علاوه به سیل‌زدگان ۱۲ میلیون تومان در شهر و در روستا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود؛ همچنین ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی به‌علاوه ۵ میلیون تومان بلاعوض به هر خانوار سیل‌زده تعلق می‌گیرد.