استقرار نفتکش سانحه دیده ایرانی در بندر جده

بروز نقص فنی در یکی از کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران در دریای سرخ موجب آبگرفتگی موتورخانه و از کار افتادن موتور شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت ملی نفتکش ایران در تشریح آخرین وضع یکی از کشتی‎های ناوگان این شرکت که سه شنبه گذشته در دریای سرخ و در 70 مایلی بندر جده دچار نقص فنی و آبگرفتگی در موتورخانه شده بود اعلام کرد: این کشتی هم‌اکنون در لنگرگاه بندر جده مستقر شده است.
این کشتی شرکت ملی نفتکش ایران زمانی که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز درحال حرکت بود دچار نقص فنی و آبگرفتگی در موتورخانه شد که پس از کنترل آبگرفتگی و با توجه به شرایط اضطرار کشتی و درراستای عرف بین الملل به منظور بررسی‎ و رفع مشکل فنی به بندر جده به عنوان نزدیک‌ترین بندر ایمن هدایت شد.
رسانه‌های عربستان نیز گزارش داده‌اند که گارد ساحلی این کشور درخواست کمک یک نفتکش ایرانی را به دلیل «خرابی موتور و از دست دادن کنترل آن» دریافت کرده بودند.


سخنگوی گارد ساحلی عربستان اعلام کرد که کشورش درخواست کمک ایران را از طریق کاردار هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد دریافت کرده است. وی گفت: «تمام تدابیر احتیاطی برای ایمنی خدمه نفتکش و جلوگیری از خسارت زیست محیطی و امدادرسانی اتخاذ شد.»
از 26 خدمه این نفتکش 24 نفر ایرانی و دو نفر بنگلادشی هستند. رسانه‌های عربستان اعلام کرده‌اند که این نفتکش در 70 کیلومتری جنوب بندر جده در دریای سرخ درحال حرکت بود.رسانه‌های عربستان اشاره‌ای به احتمال نشت نفت از نفتکش ایرانی نکرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد جذب بیش از 20 هزار معلم جدید در سال 98 6 تدبیر بانک مرکزی برای خنثی کردن فشارهای اقتصادی آمریکا تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود بازی با بنزین! راه مقابله با بحران کاغذ در بازدید جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو از خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح شد؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بهترین روابط را با کشورهای همسایه برقرار می‌کرد تا پایان امسال؛ تولید نفت در غرب کارون روزانه 50 هزار بشکه افزوده می‌شود وزیر نیرو این هفته به مجلس می‌رود یافتن جایگزین نفت ایران برای ترکیه آسان نیست استقرار نفتکش سانحه دیده ایرانی در بندر جده خاخام تندروی اسرائیلی: اعراب باید برده یهودیان باشند! وزیر بهداشت: مردم امسال نباید دغدغه کمبود دارو و درمان داشته باشند رئیس سازمان انرژی اتمی: دستیابی به سوخت 20درصد، اوج اقتدار ایران در صنعت هسته‌ای بود سیدحسن نصرالله: اسرائیل اگر وارد جنوب لبنان شود، نابود خواهد شد دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است دبیرکل اوپک: حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است