آب سنگین تولید می‌کنیم؛ بخرید یا نخرید

سرویس سیاست جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی لاریجانی در جمع معلمان نمونه کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره شرایط فعلی کشور، افزود: ایشان بر انسجام و وفاق داخلی تأکید کردند. وی افزود: مسئله فعلی کشور آن است که ما با یکسری موجودات دردسرساز برای صحنه بین‌المللی مواجه هستیم که می‌خواهند برای ایران دردسر درست کنند، اما ایران یک نقش سرافرازانه در دیپلماسی را دنبال می‌کند. لاریجانی گفت: ما می‌دانیم که آ‌نها چه می‌کنند، اما مثل برخی جوانان در منطقه نیستیم که بدون ارزیابی شرایط کشور کاری کنیم که به آشفته‌بازی در منطقه کمک می‌کند، البته که آ‌نها جنگی تمام‌عیار علیه ملت ایران سامان دادند و در کل صحنه بین‌المللی بی‌انضباطی را رایج کردند که تحت این عنوان امریکا کاری به نظامات بین‌المللی ندارد و هر کاری را که می‌خواهد انجام می‌دهد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است این کار‌ها موقتاً فوایدی برای آ‌نها داشته باشد، اما جایگاه این کشور را پایین می‌آورد به هرحال درباره ایران رفتاری همه‌جانبه یعنی عملیات روانی و فشار اقتصادی در همه‌جا راه انداخته‌اند که برخی آثار آن در کشور در زمینه تورم و فشار دیده می‌شود. وی گفت: بخشی از فشار اقتصادی مربوط به تحریم نفتی، صادرات و حمل و نقل است که متأسفانه در ساختار بین‌المللی هم به دلیل ارتباطات امریکا با بخش‌های مختلف اقتصادی روی اراده آ‌نها اثر گذاشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نوع عملیات روانی در داخل و خارج را پیگیری می‌کنند، افزود: اعلام کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند نفت از ایران صادر شود که قطعاً موفق نخواهند شد و خودشان هم این را می‌دانند، اما مثلاً ترامپ با بن سلمان درباره نفت تماس می‌گیرد و آن را علنی می‌کند، چون می‌داند که کارهایشان شدنی نیست پس با این اقدامات سعی می‌کنند روی قیمت نفت تأثیر بگذارند و درصحنه داخلی هم عملیات روانی راه بیندازند البته که برخی در داخل در دام آ‌نها می‌افتند. لاریجانی تأکید کرد: نکته‌ای که رهبری فرمودند: مبنی بر توجه بر انسجام داخلی و پرهیز از پرداختن به مسائل داخلی دست چندم، موضوع مهمی است. وی افزود: وقتی دشمنی بزرگ داریم و کسانی که می‌خواهند کیان ملت را هدف قرار دهند باید اختلافات را کم کنیم و حداقل آن را به عنوان یک تاکتیک دنبال کنیم. البته سلیقه‌ها متفاوت است، اما آدم‌ها در مقابل دشمن باید در کنار یکدیگر باشند.
لاریجانی گفت: از جمله کار‌ها درباره عملیات روانی آن است که می‌گویند ایران نباید آب سنگین تولید کند و کشوری حق ندارد از ایران آب سنگین خریداری کند. وی تأکید کرد: حال اینکه طبق برجام ایران می‌تواند آب سنگین تولید کند اگر شما‌ها نمی‌خواهید، خُب نخرید، اما ما طبق توافق کار خلافی مرتکب نشده‌ایم.
لاریجانی گفت: همچنین گفته‌اند که نباید به ما مواد اولیه داده شود در این باره هم ما غنی‌سازی می‌کنیم اگر می‌خواهند از ما نخرند. می‌گویند این کار‌ها را برای افزایش فشار در ایران انجام می‌دهند که البته چند کشور واکنش منفی نشان دادند این‌ها همه یک نوع ساماندهی عملیات روانی است، چون فشار علیه ما را پیگیری می‌کنند.