برنامه «ماه ماه» با اجرای خواننده نامدار پاپ قرار بود جایگزین «ماه عسل» شود اما به یکباره از جدول پخش حذف شد

افطار با سلبریتی ممنوع
همدلی| گروه فرهنگ و هنر-
مهدی فیضی‌صفت: "برنامه «ماه ماه» به تهیه‎کنندگی سید علی احمدی در 30 قسمت 70 دقیقه‎ای برنامه ویژه برنامه افطار شبکه سه سیماست که به صورت زنده پخش خواهد شد. این ویژه برنامه گفت‎وگو محور با رویکرد مثبت‎نگری، مهربانی، امیدبخشی و تمرکز بر مقولاتی چون ایثار، از خودگذشتگی و بخشش، هر شب از ساعت 19 تا حوالی اذان مغرب با روزه‎داران همراه می‎شود." این خبری بود که پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان صدا و سیما روز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه 98 روی سایت رسمی خود منتشر کرد. قرار هم بود مجری‌اش، بنیامین بهادری باشد؛ خواننده شناخته شده پاپ. ظاهرا میهمانش هم احسان علیخانی بود در نخستین قسمت اما برنامه «ماه ماه» متولد نشده، رفت.
سندروم سلبریتی در سیما


بنیامین بهادری در سال 1385 با آلبومی به نام سال تولیدش، موفقیت چشمگیری داشت و «خاطره‌ها» یا همان «دنیا دیگه مثل تو نداره» از آلبومش مورد استقبال گسترده نوجوانان و جوانان قرار گرفت. در روزگاری که خواننده ها بعد از موفقیتی نسبی، قطعات جدیدشان را پشت سر هم روانه بازار می کردند، بنیامین ترجیح داد گزیده‌کار باشد و سه سال برای انتشار آلبوم دومش صبر کند. آلبوم «88» او در همین سال منتشر شد و در کمتر از یک هفته، نیم میلیون نسخه فروخت. «بنیامین ۹3» نام سومین آلبوم رسمی بنیامین بهادری بود که در آخرین ماه از سال ۱۳۹۲ منتشر شد. چند ماه قبل‌ترش همسرش را در یک سانحه رانندگی از دست داد. سال 1394، دوباره ازدواج کرد و همراه با همسرِ جدیدش، تجربه بازیگری را نیز به کارنامه‌اش اضافه کرد؛ «سلام بمبئی» و بازی کنار محمدرضا گلزار.
پایانِ «ماه عسل»
دهه آخر اسفندماه 97، پنجمین دوره از جشنواره جام جم برگزار شد و مجریان برگزیده رسانه ملی، جایزه های خود را دریافت کردند. همان جشنواره ای که عادل فردوسی‌پور، طعنه‌هایش از جابجایی آرای برنامه «نود» و مسابقه «برنده باش» را نثار علی فروغی کرد و نسخه فرزندِ 20 ساله‌اش را پیچید. احسان علیخانی هم هنگام دریافت جایزه‌اش، شوک بزرگی به دوستدارانش وارد کرد: «ماه عسل بعد از ١٢ سال به پایان رسید؛ من و مدیران سازمان صدا و سیما به یک تصمیم مشترک رسیدیم؛ پایان ماه عسل و شروع عصر جدید». "ماه عسل" و مجری‌اش، صفر و صدی بودند انگار، عده ای دیوانه‌وار دوستش داشتند و مدافعش بودند و عده ای دیگر منتقد، مخالف و حتی دشمنش. گلایه داشتند از تلاش احسان علیخانی برای گریاندن بینندگان و سوالات بی‌رحمانه اش از میهمانانِ «ماه عسل» اما تصمیم گرفت فضایی جدید را امتحان کند. رفت و «گات تلنت» ورژن ایرانی ساخت با هیاهوی جدید و سیل انتقاداتی که داوران برنامه اش را نشانه گرفتند. یکی دیگر از برنامه های پربیننده، هرچند مناسبتیِ تلویزیون به خاطره ها پیوست، مثل «نود».
سلبریتی ممنوع
قرار شد بنیامین بهادری با «ماه ماه» بیاید تا شاید سلبریتی بودنش، خانواده ها را در ساعت های منتهی به افطار پای تلویزیون نگه دارد اما با وجود اعلام رسمی روابط عمومی رسانه ملی و پخش تبلیغات فروان، ناگهان تشخیص دادند بنیامین بهادری، «سلبریتی» است و پخش سیما و صدایش برای مردم، مضر! اگر قبل از ساعت 19 روز گذشته 18 اردیبهشت 98، نگاهی به جدول پخش شبکه 3 روز 18 اردیبهشت در سایت رسمی این شبکه می‌انداختید، می دیدید برای ساعت 19‌ (ساعت پخش ماه عسل در سال‌های گذشته) فقط به نوشتن «ویژه برنامه 19» بسنده کرده بود ولی در آخرین دقایق، برنامه «ستاره‌ساز» را جایگزینش کردند! برنامه ای که به کشف استعدادهای فوتبالی می پردازد و روزه داران دمِ افطار با هنرنمایی بچه های عشقِ فوتبال، به استقبال اذان مغرب رفتند.
جانشینِ محرمانه
برنامه ای که روز نخست ماه رمضان جایگزین «ماه ماه» شد هم برنامه ای بود به نام «محرمانه خانوادگی». در مورد سن ازدواج و هر چه به این مقوله مربوط می شود اما سرآخر مشخص نشد چرا اصلا سراغ بنیامین بهادری رفتند و چرا ناگهانی قیدش را زدند؟ زمزمه هایی مطرح شد که حضور بنیامین بهادری در قامت مجری یک برنامه تلویزیونی با مخالفت معاون سیما مواجه شده و مجوز پخش این برنامه در لحظات آخر صادر نشده است. نداشتن تجربه اجرای تلویزیونی و متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده و سلبریتی در قامت مجری ویژه‌برنامه افطار از جمله دلایل مخالفت مرتضی میرباقری، معاون سیما با اجرای این برنامه عنوان شد اما کسی نگفت چرا از اول نظر معاون و رئیس را نپرسیدند. علی فروغی، رئیس شبکه سه هم انگار همچنان دوست دارد برای جلب نظر مخاطبانِ از دست رفته، سلبریتی‌ها را مقابل دوربین شبکه تحت مدیریتش بنشاند؛ از محمدرضا گلزار تا بنیامین بهادری.