آخرین گام قبل از جنگ اتمی آیا ترامپ روی دولتش کنترل دارد؟

در یک سایت خبری آمریکایی به نام لو راک ول (LewRockwell) یادداشتی با عنوان آیا ترامپ روی دولتش کنترل دارد؟ یا آیا دولت ترامپ است؟ توسط پاول کریگ رابرت یکی از معاونان پیشین وزارت دارایی آمریکا منتشر شد که با توجه به تنش موجود میان ایران و آمریکا، اطلاع از خالی از لطف نیست.
یک چیز درست نیست یا به عبارتی یک امر مشکوک وجود دارد. جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ، یا درست‏تر «مامور اسرائیل» تیمی متشکل از خودش، بنیامین نتانیاهو نخست‏وزیر رژیم صهیونیستی، ولیعهد امارات محمد بن زاید و حاکم عربستان محمد بن سلمان جمع کرده است. این چهار مرد، بدترین دشمنان ایران هستند.
هدف این تیم، تولید یا ایجاد یک اتفاق ساختگی به مثابه بهانه‌ای برای حمله واشنگتن به ایران است. از آنجا که صهیونیست‌ها کارآمد‌ترین عضو این تیم هستند، حدس و گمان این است که اسرائیل بخواهد یک هواپیمای آمریکایی را ساقط کند یا به ناو آمریکایی حمله کند، و بعد واشنگتن، رسانه‏های دست‏نشانده آمریکایی را ترغیب کند که حمله به نیروهای آمریکایی را به ایران نسبت دهند. به عبارت دیگر، راهبرد احیای «طرح نروث وود» که رئیس ستادکل ارتش آمریکا به امید اشغال کوبا توسط آمریکا آن را به رئیس‏جمهور کندی معرفی کرد.
به نظر می رسد که این دسیسه هم اکنون به مرحله اجرا درآمده است. هم بولتون و هم معاون اجرایی پنتاگون پاتریک شان هان، کشف یا یافته خود مبنی بر تهدید موثق نیروهای ایران را اعلان کرده‏اند. آنها دائماً مدعی هستند: «از رژیم ایران می‏خواهیم که تمام اعمال تحریک‏آمیز را متوقف کند. ما ایران را مسئول هر حمله‌ای به نیروها و منافع آمریکایی می‏دانیم». برای شفاف‏سازی باید گفته شود، هیچ «تهدید» و «اعمال تحریک‏آمیز» مشخص نشده است، اما آنها (تهدیدها و تحریکات) یک جوری رخ می‏دهند. با وجود اینکه، هیچ موسسه خبری و هیچ کارگزار دولتی در هیچ کجای جهان به جز واشنگتن، اسرائیل و عربستان سعودی از اعمال رو به افزایش ایرانی‏ها مطلع نیستند!


بولتون یک گروه ویژه شامل یک ناو هواپیمابر و کشتی‏های همراه و یک بمب‏افکن را برای مقابله با تهدیدی نامشخص، به خلیج فارس ارسال کرده است.
معلوم شد که تهدید آمریکا توسط ایران، توسط ( شما حدس بزنید) رژیم صهیونیستی فاش شد.
وزیر خارجه ایران، محمدجواد ظریف اتهام دروغین علیه ایران را محکوم و آن را خبرهای ساختگی به منظور توجیه حمله به ایران دانست. وزیر خارجه، مایک پمپئو هم تهمت‌ ها علیه ایران را تکرار کرد: «از اعمال رو به افزایش ایرانی‌ها کاملا مطمئن هستیم و همچنین این گونه است که ما ایرانی‏ها را مسئول هر حمله‏ای به منافع آمریکا می‏دانیم».
سی ان ان، از طریق نقل قولی از سوی مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود آورده است: این مقامات تایید کردند که آمریکا اطلاعاتی موثق دارد که نیروهای ایرانی قصد هدف قراردادن نیروهای آمریکایی را دارند.
پس نقشه وقوع اتفاقات ساختگی همچنان در آمریکا ادامه دارد. داستان همیشگی تکرار می‏شود. دقیقاً شبیه «تسلیحات کشتار جمعی صدام حسین» به نظر می‏رسد.
ممکن است این صحنه‏سازی برای تحریک ایران به توقف پیروی از توافق هسته‏ای میان ایران و 1+5 طراحی شده باشد. با خروج از توافق برجام آمریکا تلاش کرد آن را به شکست بکشاند، اما ایران و کشورهای دیگری که توافق را امضا کرده بودند (فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه و چین) به ادامه آن پایبند ماندند. اگر واشنگتن بتواند ایران را تحریک به خروج از توافق کند، آنگاه می‏تواند از طریق محروم‏کردن ایران از حمایت روسیه و چین و مخالفت اروپا در برابر تحریم‏های آمریکا، ایران رامنزوی کند.
احتمالاً، روسیه، چین و اروپا، فریب ترفند واشنگتن را نخواهند خورد و در کنار ایران خواهند ماند. چراکه، جنگ با ایران به نفع هیچ‏کس، به جز حکمرانان در اسرائیل و عربستان نخواهد بود. گستاخی و بی‏شرمی جان بولتون غیرعادی است. بعد از دهه‌ها تهمت و اتفاقات ساختگی توسط آمریکا و اسرائیل به منظور سرنگونی دولت‏ها به شیوه عملکرد صهیونیستی، در اینجا ما شاهد تکرار همان ماجرا هستیم.
موفقیت موجب موفقیت می‏شود. در صورتی که دولت‌های روسیه و چین هوشیاری کافی از واقعیت نداشته باشند تا اجازه دهند جنگ‏طلبان در واشنگتن بفهمند که هیچ حمله‏ای به ایران نخواهد بود، بعد نوبت روسیه خواهد بود و سپس نوبت منزوی شدن چین. اگر روسیه و چین اجازه دهند آمریکا موفق شود، آنگاه روسیه و چین نمی‏توانند از برتری آمریکا گریزی داشته باشند. اگر دسیسه بولتون و نتانیاهو به بار بنشیند، ایران آخرین گام قبل از جنگ اتمی خواهد بود.
ترجمه و تنظیم: کورش الماسی
سایر اخبار این روزنامه
آیا باید از پروانه‌های «رنگین بانو» ترسید؟ خوش آمدن مهمانان ناخوانده به پایتخت علیرضا صدقی گفت‌وگوی ملی؛ از حرف تا عمل «ابتکار» امکان رصد صرافی‌های آزاد را بررسی می‌کند مالیات در کمین خریداران ارز «ابتکار» برخی از نمایش‌های در حال اجرا را مرور می‌کند شب‌های اردیبهشت با طعم نمایش ماجرای ورود آقای سرمربی کی روش در سکوت رفت، ویلموتس با مخفی کاری آمد! در نشست صیانت از اخلاق در فضای مجازی مطرح شد فضای مجازی با زور، اخلاقی نمی‌شود رئیس‌جمهوری با اشاره به اشتباه آمریکایی‌ها: شماره تلفن‌های زیادی از آنها داریم! «ابتکار» از ورود بهارستان به مقابله با اسیدپاشی و تشدید مجازات گزارش می‌دهد صالحی در حاشیه جلسه دولت خبر داد عرضه حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن کاغذ به بازار طی یکی دو هفته آینده « ابتکار» ابطال نتایج انتخابات استانبول و تبعات آن برای رئیس‌جمهوری ترکیه را بررسی می‌کند موزه ملی حقوق تشکیل می‏شود رئیس دیوان محاسبات کل کشور: ابهامات افزایش حقوق‌ها در نشست سه‏جانبه بررسی شد آخرین گام قبل از جنگ اتمی آیا ترامپ روی دولتش کنترل دارد؟ رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت: می‌خواستند نرخ ارز را افزایش دهند؛ نتوانستند