ادامه تنش بین آمریکا و کره شمالی پاسخ شدیداللحن کره شمالی به جان بولتون

پیونگ یانگ به انتقادات اخیر جان بولتون پاسخی شدیداللحن داد و وی را متهم کرد که به جنون جنگ مبتلاست.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، پیونگ یانگ روز دوشنبه به انتقادات اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید پاسخی شدیداللحن داد.
درحالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از احترام زیاد میان واشنگتن و پیونگ یانگ سخن گفته است، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز دوشنبه جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ را متهم کرد که به جنون جنگ مبتلا است.
سال گذشته مذاکرات آمریکا و کره شمالی به منظور تنش زدایی در شبه جزیره کره به بن بست رسید. مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی از دیدار دوم دونالد ترامپ و کیم جونگ اون که فوریه گذشته در هانوی بدون نتیجه پایان یافت، در بن‌بست قرار گرفت.


از آن زمان تا کنون کره شمالی دو بار اقدام به آزمایش موشکهای کوتاه برد کرده است.
جان بولتون روز شنبه اعلام کرد دو آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بدون تردید نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این اظهار نظر بولتون با پاسخ شدیداللحن کره شمالی در روز دوشنبه همراه شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد پیونگ یانگ هیچگاه محدودیتهایی را که سازمان ملل متحد در زمینه استفاده از فناوری بالستیک بر ضد این کشور وضع کرده، قبول نکرده است چرا که این قطعنامه‌ها نقض حقوق کره شمالی است. آزمایشات موشکی کره شمالی بر ضد هیچ کشوری نبوده و هیچ کشوری را تهدید نکرده است.
این مقام کره شمالی تاکید کرد جان بولتون می‌گوید رزمایشهای نظامی عادی ما نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است، این اظهارنظر اوج حماقت است. وی افزود منع کردن کره شمالی از استفاده از فناوری بالستیک به معنای این است که ما را از حق دفاع از خود محروم کنند. جان بولتون با موضع گیریها و اظهارات خود اندیشه‌های جنگ طلبانه‌اش را به گوش ترامپ زمزمه می‌کند.
این مقام وزارت خارجه کره شمالی جان بولتون را متهم کرد عمیقا از نظر فکری معیوب است و برای از بین بردن صلح و امنیت تلاش می‌کند.
کمی پیش از انتشار این بیانیه وزارت امور خارجه کره شمالی، دونالد ترامپ که به ژاپن سفر کرده است اعلام کرد احترام زیادی میان آمریکا و کره شمالی برقرار است.
سایر اخبار این روزنامه
سازمان بازرسی خواستار بازگشت شورای رقابت به عرصه قیمت‌گذاری خودرو شد دکتر ظریف: آماده‌ایم با کشورهای حاشیه خلیج فارس معاهده «عدم تجاوز» امضا کنیم ادامه تنش بین آمریکا و کره شمالی پاسخ شدیداللحن کره شمالی به جان بولتون معاریو: ژنرال سیسی نزدیکترین دوست نتانیاهو در منطقه است عزاداری زائران حرم امام علی علیه‌السلام درشب شهادت امیرالمومنین ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم حرم امام خمینی: تعادل و اعتدال علامت عقلانیت است مدیرعامل فولاد مبارکه در هشتمین مراسم گلریزان ویژه آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد: فولاد مبارکه همواره در کنار مردم است دکتر روحانی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه: فشار به دولت و ناچیز شمردن تلاش های آن با اهداف سیاسی و انتخاباتی خیانت به تاریخ و ملت ایران است یادداشت مدیرمسئول فرهنگ امت واحده در جلسه هیات دولت به ریاست رئیس جمهور؛ تصویب آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1398 با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال در کشور رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی گرجستان را تبریک گفت ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه درباره اعطای مرخصی به زندانیان به مناسبت لیالی قدر و عید فطر ناتمامان