سخنگوی وزارت امور خارجه: برای ایران بازی با کلمات ملاک عمل نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی بدون پیش شرط ایالات متحده برای مذاکره با ایران واکنش نشان داد.
به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر آمادگی بدون پیش‌شرط ایالات متحده برای مذاکره با ایران گفت: برای جمهوری اسلامی ایران بازی با کلمات و بیان اهداف پنهانی در قالب کلمات جدید ملاک عمل نیست‌ بلکه تغییر رویکرد کلی و رفتار عملی ایالات متحده آمریکا در قبال ملت ایران ملاک است که تاکید آقای پمپئو مبنی بر تداوم کارزار فشار حداکثری بر ایران نشان دهنده تداوم رویکرد نادرست قبلی است که لازم است اصلاح شود.
وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در یک نشست غیر‌رسمی و محرمانه به سوئیس سفر کرده اعلام کرد که کشورش حاضر است بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند. پمپئو در حالی از آمادگی کشورش برای مذاکره بدون پیش شرط سخن گفته است که پیش‌تر ۱۲ شرط برای آغاز گفت‌وگو با ایران مطرح کرده بود، شروطی که البته از سوی ایران هیچ اعتنایی به آنها نشد و حتی مقامات مختلف کشورمان تاکید کردند که در شرایط فعلی و تا واشنگتن به ایران احترام نگذارد و رفتار خود را اصلاح نکند تهران با این کشور وارد مذاکره نمی‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
عباس خامه‌یار در گفت‌وگو با «ابتکار»: پیشنهاد ظریف اوج درایت بود ژوبین صفاری آنچه برای مقابله با دیوانه خردمند لازم است «ابتکار» از احتمال تحقیق و تفحص از صداوسیما بعد از تعطیلات مجلس گزارش می‌دهد «جام‌جم» زیر ذره‌بین «بهارستان» «ابتکار» دلایل شکاف بین نخبگان سیاسی و مطالبات مردمی را بررسی می‌کند عبور مشارکت انتخاباتی از مسیر پاسخ به مطالبات مردمی ایجاد محدودیت باعث از دست رفتن بازارهای برون‌مرزی می‌شود؟ چوب عوارض لای چرخ صادرات حاشیه‌های قانون مرتبط با درآمد کنسرت‌ها وارد فاز تازه‌ای می‌شود «عوارض» خصوصی بودن! ثبت داده‌های آماری سرطان در ایران چه آثار و نتایجی را به دنبال دارد؟ آمار قربانیان ایرانی «خرچنگ» موذی پمپئو : آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران هستیم هشدار سید‌حسن خمینی نسبت به ناکارآمدی برخی مسئولان شروع طوفانی ایران در لیگ ملت‌های والیبال با ۳ برد ژرمن‌ها هم زانو زدند سخنگوی وزارت امور خارجه: برای ایران بازی با کلمات ملاک عمل نیست غم‌انگیزتر از دو فاجعه