طی سال گذشته انجام شد ممانعت از تردد 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: سال گذشته با تلاش ماموران مرزبانی از تردد 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای کل کشور ممانعت شد.
به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی هنگ ماکو گفت: تاکنون اقدامات موثری در خصوص تردد غیرمجاز در مرزهای کشور توسط مرزبانان انجام شده که امسال نیز این اقدامات به همان شدت و جدیت در مرزها ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با ترددهای غیرمجاز در مرز از وظایف ذاتی مرزبانان است، گفت: سال گذشته با تلاش ماموران مرزبانی در سراسر کشور از تردد بیش از 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای کل کشور ممانعت شد که 70 هزار نفر از این آمار مربوط به استان آذربایجان غربی بود.
فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: بعضاً به دنبال برخی فراخوان‌ها در اروپا، اتباع بیگانه تصمیم به مهاجرت می‌گیرند ما نیز به عنوان مرزبان هرگونه تردد غیرمجاز بدون پاسپورت و بدون برگه قانونی را تخلف و جرم می‌دانیم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.


رضایی با اشاره به هماهنگی‌های اطلاعاتی مرزبانان ایران و ترکیه ادامه داد: تعاملات بین دو کشور در راستای مقابله با قاچاق کالا، اسلحه و... همانند سال‌های گذشته به قوت خود پا برجاست.
براساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس وی همچنین به فعالیت کوله‌بران اشاره کرد و گفت: مشروعیت فعالیت کوله‌بران مشخص است و قطعا این افراد مورد حمایت مرزبانان هستند اما آن دسته از افراد که به‌صورت نامحسوس کالاهای غیر مجاز را از مرزهای زمینی و دریایی جابه‌جا می‌کنند، نمی‌توانند خود را کوله‌بر بنامند.
فرمانده مرزبانی ناجا در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها و مسئولان باید در انتقال مفهوم صحیح «کوله‌بری» به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا نقشه سودجویان محقق نشود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات افزایش تسهیلات ساخت مسکن اعلام شد دکتر ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه آلمان: ایران متناسب با اقدامات اروپا در برجام عمل خواهد کرد 1000 مگاوات ظرفیت جدید به نیروگاه‌های حرارتی اضافه می‌شود فشار امریکا به کشورهای عربی برای شرکت در نشست بحرین کلاه گشادی که منافقین بر سر مقامات آمریکائی گذاشتند بازدید دکتر جهانگیری از کارخانه واگن‌سازی تهران رئیس انجمن صنفی طلا و جواهر: اخبار مثبت سیاست خارجی قیمت طلا را کاهش داد با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری انجام می‌شود؛ افزایش 15 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی کشور بازگشت به برجام اداره کل مطبوعات «زینک» مطبوعات را به چاپخانه‌ها تحویل می‌دهد واکنش وزارت بهداشت به تخلفاتِ پولی برخی بیمارستان‌ها طی سال گذشته انجام شد ممانعت از تردد 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای کشور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: روسای سازمان سمت و دانشگاه علوم پزشکی ایران انتخاب شدند