دوربرگردان مسدود بهارستان به فدراسیون کشتی!

آرمان– مطهره شفیعی: بی‌تردید وظایف هر مسئولی در کشور مشخص و واضح است و جامعه از هر مقام مسئول انتظار دارد تا به آنچه در ماهیت سمتی که به او سپرده شده است به ایفای نقش بپردازد و البته انتظار از مسئولانی که با رای مردم انتخاب شدند بیش از سایرین است چرا که جلوس آنها بر کرسی‌های قدرت و تصمیم‌گیری بر اساس اعتماد رای دهندگان به شعارها و برنامه‌های آنها بوده است. بنابراین انتظار ندارند وقت و تصمیمات آنها در حوزه‌ای نامربوط از آنچه برای او انتخاب شده است، به فعالیت بپردازد. نمایندگان مجلس از جمله این مسئولان هستند که انتظاری از آنها جز عمل به آنچه در قانون آمده است، وجود ندارد. برای جامعه به‌ویژه رای دهندگان قابل پذیرش نیست که بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی شود. ضمن آنکه مشغله مجلسیان در این روزها به سبب فشارهای آمریکا و تصمیماتی که باید در واکنش به آنها اتخاذ شود، زیاد است اما بهروز نعمتی بی‌توجه به وظایف مهمی که در پارلمان دارد، بار سفر بسته و راهی سوئیس شده است آنهم نه برای رایزنی و پیگیری امور مربوط به برجام یا حمایت از ایران و محکومیت آمریکا بلکه برای دیدار با رئیس اتحادیه جهانی کشتی! انتصاب نعمتی به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی سبب خدشه به اعتبار مجلس و بی‌اعتنایی به رای مردم است و از سوی دیگر اهالی کشتی هم انتظار این انتصاب را نداشتند. چرا که پیشکسوتان این عرصه صلاحیت بیشتری برای در اختیار گرفتن سکان کشتی را دارند.
انتقاد داخلی و خارجی به شغل نعمتی!
غیر مرتبط بودن انتخاب بهروز نعمتی به عنوان سرپرست فدراسیون چنان عیان بود که رئیس فیلا در نامه‌ای آورد: «ما هیچ مدرک رسمی یا پیش نویسی که انتصاب شما به عنوان رئیس موقت را تایید کند، دریافت نکردیم. برای ما مشخص نیست شما در فدراسیون چه مسئولیتی بر عهده داشتید. ما همچنین مایلیم به شما در مورد بدهی مالی سنگین فدراسیون کشتی ایران و عواقب احتمالی حضور فدراسیون شما برای شرکت در رقابت‌هایی که از آن محروم می‌شوید، یادآور شویم.» امیررضا خادم پیشکسوت کشتی که کاندیدای ریاست فدراسیون است همچنین به بهروز نعمتی گلایه کرد: «برای دوست عزیزم جناب آقای نعمتی واقعا متاسفم. او که در ۵ سال گذشته، نحوه کار و فعالیت بنده، به‌عنوان یک خاک تشک خورده را دیده و می‌داند من این بازی‌های سیاسی را می‌شناسم، چرا باید چنین بازی‌های ناخوشایندی را به درون خانواده رنج کشیده کشتی بیاورد؟ آیا ولع دیده شدن در رسانه‌ها در پوزیشن حامی ورزش آن هم به قیمت بازی با ورزش مدال‌آور کشور در المپیک؟ آنهم چند ماه مانده به المپیک؟ ورود به جریان انتخابات و رقابت اهالی کشتی و در این بین از آب گل‌آلود ماهی گرفتن؟ دغدغه رفتن به سوئیس، ایتالیا و دریافت ویزای شینگن طولانی مدت؟ و یا...؟» همانطور که خادم گفته بود نعمتی بی‌خیال آنچه در مجلس می‌گذرد و وظیفه اصلی‌اش که حضور در بهارستان است راهی سوئیس شد و سفری پرحاشیه را رقم زد. نباید فراموش شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 91 با تصویب ماده ۱۳ طرح ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل، خود را نیز مشمول این طرح کرده و تأکید کردند شغل دوم برای نمایندگان به منزله استعفا از نمایندگی است. شاید بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی شده تا بتواند برای انتخابات مجلس یازدهم بر تعداد آرای خودش اضافه کند که به نظر می‌رسد نتیجه عکس خواهد گرفت چون دوشغله بودن و بی‌تفاوتی به جایگاه نمایندگی مجلس موضوعی نیست که رای دهندگان به راحتی از آن چشم‌پوشی کنند.
سفر انتخاباتی به سوئیس؟


بهروز نعمتی که گفته می‌شد می‌خواهد در انتخابات فدراسیون شرکت کند و رئیس شود، بعد از حواشی زیاد و واکنش منفی فیلا، می‌گوید که قصد چنین کاری را ندارد. او با بیان اینکه هدفش از حضور در سوئیس و دیدار با رئیس اتحادیه جهانی ارتباطی با انتخابات نداشته است، گفت: بنایی برای ماندن در فدراسیون کشتی ندارم. بهروز نعمتی درباره مباحث مطرح شده در دیدار با نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی در سوئیس اظهار کرد: جلسه ۲ ساعته بسیار خوب و پرباری را با رئیس اتحادیه جهانی کشتی داشتم که در این جلسه مباحث بسیار خوبی مطرح شد و موضوع مهم محرومیت خانم ایتالیایی مسئول جام ساساری بود! سرپرست فدراسیون کشتی درباره قول لالوویچ برای بازگرداندن مدال طلای محمدباقر یخکشی آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم ایران در جام ساساری ایتالیا که به‌دلیل نپوشیدن گرمکن ورزشی روی سکو رخ داد، گفت: در دیدار با لالوویچ دلایل غیر منطقی خانم ادیت در پس گرفتن مدال طلای یخکشی را مطرح کردم که در نهایت لالوویچ قول داد مدال طلای او را بازگرداند. او حتی این قول را داد که با خانم ادیت از ایتالیا که مسئول برگزاری مسابقات جام ساساری بود برخورد و او را محروم کند. وی در ادامه با بیان اینکه از لالوویچ برای حضور در ایران دعوت کرده است، خاطرنشان کرد: گزارشی از برگزاری اردو‌های مختلف رده‌های تیم ملی را به او ارائه کردم که با تعجب او به‌خاطر تعدد این اردو‌ها روبه‌رو شد و این نکته برایش جالب بود که فدراسیون با این حجم از فعالیت‌ها روبه‌روست و عنوان کرد قطعا با این روند کشتی ایران در میادین بین‌المللی موفق خواهد بود. نعمتی درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه سفر وی به سوئیس و دیدار با لالوویچ با توجه به در پیش بودن انتخابات، با اهداف انتخاباتی صورت گرفته است، گفت: چنین موضوعی مطرح نبود و حتی لالوویچ در این دیدار اعلام کرد اتحادیه جهانی کشتی هیچ دخالتی در انتخابات فدراسیون کشتی ایران نخواهد داشت و من نیز فرآیند کاملا قانونی برگزاری انتخابات در ایران را برای او تشریح کردم که مورد تایید او قرار گرفت، حال برخی مباحث حاشیه‌ای در ایران مطرح می‌شود که صحت ندارد.
از این جا مونده؛ از اونجا رونده!
به‌نظر می‌رسد بهروز نعمتی در بازی دو سر باخت وارد شد. از یک سو اعتبار خود به عنوان یک نماینده مجلس را تا حدودی از دست داد و از سوی دیگر جایگاه محکمی در کشتی ندارد که نمونه بارز آن جام ساساری ایتالیا است. ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره حاشیه‌های از دست رفتن طلای محمدباقر یخکشی در جام ساساری گفت: «پیش نعمتی سرپرست فدراسیون بودم که هادی حبیبی سرپرست تیم ملی وارد اتاق شد و گزارش خود را از اتفاقات جام ساساری بیان کرد. نعمتی در این جلسه به صراحت مسئولان تیم در ایتالیا را مقصر این اتفاق دانست و خطاب به حبیبی گفت: «وقتی مسئول برگزاری مسابقات به شما چند مرتبه تذکر داد که ملی‌پوش‌تان باید با گرمکن روی سکو برود چرا به تذکر او گوش نکردید؟ چرا یک گرمکن تن او نکردید تا به روی سکو برود و این اتفاقات نیفتد؟»