ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی شد

برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس در سال چهارم را به سرانجام رساند.
به گزارش خانه‌ ملت؛ روز دوم تیرماه سال هزار و سیصد و نود و هشت ترکیب هیئت رئیسه جدید کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به اتمام رسید، کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای فعالیت خود در سال چهارم مجلس دهم با شور و هیجان بیشتری نسبت به سال‌های گذشته این انتخابات را رقم زدند.
تغییر ریاست و یا ترکیب هیئت رئیسه برخی از کمیسیون‌های تخصصی همراه با حیرت و شگفتی رسانه‌ای بسیار بود، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صندلی ریاست را به محمدمهدی زاهدی داد و این در حالی اتفاق افتاد که محمدرضا عارف کاندیدای ریاست این کمیسیون نشد و فاطمه سعیدی به عنوان نماینده فراکسیون امید در این رقابت شرکت کرد.
محمدرضا پور‏ابراهیمی نیز پس از سه سال صندلی ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را به الیاس حضرتی داد که البته این انتخاب به دنبال تساوی آراء و قرعه‏کشی رقم خورد.


کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان و آیین‏نامه داخلی مجلس دهم به‏رغم سال‌های گذشته تغییر پیدا کرد و عبدالرضا عزیزی، علی نوبخت‏حقیقی و غلامرضا کاتب مجدد بر مُسند ریاست نشستند اما کمیسیون فرهنگی مجلس دهم به دور از تغییر و تحولات غیر‏مترقبه نبود؛ علی‌رغم رقابت پرشور علی مطهری و جمشید جعفرپور برای ریاست این کمیسیون، جعفرپور با اختلاف یک رای به عنوان رئیس اجلاسیه چهارم کمیسیون فرهنگی مجلس دهم انتخاب شد.
انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه، صنایع و معادن و کشاورزی و منابع طبیعی در هفته گذشته طبق دستور کار تعیین شده، بدون تغییر ریاست برگزار شد البته تغییر در سایر جایگاه هیئت رئیسه این کمیسیون‌ها صورت گرفت اما کمیسیون‌های امور داخلی کشور و شوراها، عمران و قضایی و حقوقی مجلس بدون هیچ تغییر و با همان ترکیب اجلاسیه سوم انتخابات هیئت رئیسه خود را به سرانجام رساندند.
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم دیروز دوم تیرماه به عنوان آخرین کمیسیون تخصصی، هیئت رئیسه جدید خود را اعلام کرد؛ مجتبی ذوالنور در مُسند ریاست کمیسیون قرار گرفت. این تغییر و تحول فراکسیونی در این کمیسیون برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم قابل تامل است.
کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس نیز در اسفند‏ماه 97 برگزار و ترکیب هیئت رئیسه بدون تغییر رئیس و تنها با تغییرانی در سایر جایگاه‌ها مشخص شد.
به هر روی این کمیسیون‌ها امسال برای آخرین بار هیئت رئیسه خود را شناختند. کمیسیون‌هایی که می‌توانند و باید با بررسی‌های دقیق و کارشناسی در جلسات کمیسیونی، زمینه را برای ارائه طرح‌های کارآمد و تخصصی در عرصه‌های مربوطه آماده و مهیا کنند. حال آنکه این امکان تا چه اندازه فراهم می‌شود، موضوعی است که باید منتظر ماند و نتیجه عملکرد کمیسیون‌ها را ارزیابی کرد.
سایر اخبار این روزنامه
بر اساس تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و دفاع، نیروهای مسلح صاحب‌خانه می‌شوند تولید، اهرم حرکت بازار مسکن علیرضا صدقی سیاست‌ورزی و توهم فهم حقیقت ابعاد تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF بررسی شد ابهام‌های فرصت چهار‌ماهه به ایران قیمت کاغذ همچنان بالا می‌رود سرنوشت کاغذ در ابهام «ابتکار» از تصویب کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس گزارش می‌دهد طرحی برای قطع دست‌ها از اموال بیت‌المال معاون امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران آمد چه کسانی موافق و مخالف زیست شبانه پایتخت هستند؟ مخالفان و موافقان شب‌های روشن تهران‌ رئیس‌جمهوری در دیدار رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی: بسیاری از مشکلات جهان ناشی از یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است محمدجواد ظریف: مذاکرات درباره پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف در حال انجام است ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی شد حسینی شاهرودی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی: دستگاه‏ها، اطلاعات لازم را در اختیار سامانه جامع مالیاتی قرار نمی‏دهند