یک صد روحانی لبنانی و فلسطینی همراهی با «معامله قرن» را حرام اعلام کردند

در نشستی با حضور 100 روحانی فلسطینی و لبنانی در شهر "صیدا"، همراهی با «معامله قرن» و "نشست بحرین" حرام اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، درحالی که کمتراز یک روز به برگزاری «نشست منامه» علیه فلسطین باقی مانده، نشستی با حضور 100 روحانی فلسطینی و لبنانی، به دعوت «هیات علمای مسلمان» و «انجمن علمای فلسطین در لبنان» در مسجد «الحسین» شهر صیدا در جنوب لبنان برگزار شد.
براساس گزارش روزنامه مصری "عربی 21"، روحانیون حاضر در این نشست همراهی با معامله قرن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را حرام اعلام کردند و افزودند؛ آمریکا دشمن ملت‌های منطقه است و مرتب علیه آنها توطئه می‌کند.
در بیانیه این نشست بر موارد زیر تاکید شد:


اول: فلسطین سرزمینی عربی و اسلامی است که هیچ توطئه‌ یا قدرتی هویت آن را تغییر نخواهد داد، واگذاری ذره‌ای از خاک فلسطین به دشمن صهیونیستی جنایتکار، حرام است و هیچ بهانه‌ای آن را توجیه نمی‌کند.
دوم: قدس شهری عربی-اسلامی و مسیحی است که یهودیان هیچ نقشی در آن ندارند و اقدامات آمریکا از جمله انتقال سفارت به این شهر، جنایتی تاریخی و انسانی است.
سوم: مسجدالاقصی مسجدی ویژه‌ مسلمانان است و یورش دشمن به آن، تجاوز به یکی از مقدسات مسلمانان است.
چهارم: دعوت به عادی‌سازی روابط با دشمن و معرفی آن به عنوان «کشوری از کشورهای منطقه» جنایت در حق ملتی است که از سرزمین خود آواره شده است.
پنجم: ما معتقدیم برگزاری نشستی (نشست بحرین) برای مبادله حقوق فلسطینی‌ها با وعده‌های اقتصادی، جنایتی دینی، انسانی، سیاسی و ملی است و هدف از این نشست نابودی مساله فلسطین است.
ششم: ما علمای لبنان و فلسطین، آمریکا را دشمن ملت‌های منطقه می‌دانیم که مرتب علیه آنها توطئه می‌کند؛ ما از روز اول اعلام کردیم حمایت آمریکا از هر کشور، گروه یا سازمانی، حمایتی مسموم است.
هفتم: بر حق بازگشت آوارگان به فلسطین تاکید می‌کنیم و آن را حقی مقدس می‌دانیم که عقب‌نشینی از آن جایز نیست.
هشتم: ملت فلسطین را به وحدت حقیقی ناشی از شراکتی حقیقی در مواضع دینی، سیاسی و اداری فرامی‌خوانیم؛ همچنین آنها را به وحدت در مبارزه علیه رژیم اشغالگر برای پاکسازی سرزمین و مقدسات دعوت می‌کنیم.
نهم: از تمام علمای امت اسلام می‌خواهیم در صفی واحد برای تحقق حقوق ملت فلسطین بایستند.
نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به معامله قرن قرار است طی روزهای 4 و 5 تیرماه در منامه برگزار شود.
معامله قرن همان طرح صلح دولت فعلی آمریکاست که براساس آن فلسطینی‌ها بایستی امتیازهای بسیاری به رژیم صهیونیستی بدهند. «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید در روند صلح منطقه، اعلام کرد که نخستین مرحله طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامل پیشنهاد سرمایه‌گذاری با ارزش 50 میلیارد دلار در اراضی فلسطین، مصر، اردن و لبنان است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: موسسه‌های مالی غیرمجاز 36 هزار میلیارد تومان به دولت خسارت زدند یک صد روحانی لبنانی و فلسطینی همراهی با «معامله قرن» را حرام اعلام کردند سسخنگوی رئیس‌جمهور روسیه: تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا غیرقانونی است وزیر خارجه آلمان: ایران، آمریکا و منطقه خواهان جنگ نیستند وزیر امور خارجه: سامانه‌ای که پهپاد آمریکا را ساقط کرد، کاملا ایرانی بود از نگاه مرحوم آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی آزاد اندیشی فقهی و مهارت‌های علمی شهید بهشتی معاون اول رئیس جمهور: نیازمند جراحی اقتصادی هستیم بان کی مون: تنش‌ها در خلیج‌ فارس نتیجه خروج احمقانه آمریکا از برجام است ترامپ در تماس تلفنی تحقیر آمیز با بن سلمان: محافظت از عربستان هزینه زیادی دارد،باید پولش را بدهید اجلاس شکست خورده وزیر امور خارجه: سامانه‌ای که پهپاد آمریکا را ساقط کرد، کاملا ایرانی بود تشکر وزیر دفاع از اعدام یکی از نیروهای قراردادی این وزارت خانه به اتهام جاسوسی افزایش ساعت کار مترو در پی برگزاری مراسم وداع با شهدا همایش منامه و چشم‌انداز فلسطین