در تهران و 16 استان برگزار شد مراسم تشییع پیکر مطهر 150 شهید تازه‌ تفحص‌ شده دفاع مقدس

همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد، امام جعفر صادق(ع)، در 16 شهر کشور شمیم عطر شهیدان وطن پیچید.
مراسم تشییع پیکرهای 150 شهید دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مقامات لشکری و کشوری خانواده‌های شهدا و ایثارگران صبح پنجشنبه از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار شده بود.
35 شهید از 150 شهید تشییع شده شناسایی شده است که در استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، یزد و تهران به خاک سپرده شد.
150شهید سرافراز وطن که روز پنج شنبه با استقبال باشکوه مردم مومن در تهران تشییع و بیشترشان به شهرستان‌ها منتقل شده بودند، روز شنبه بر دوش مردم قدرشناس و شهیدپرور در 16شهر کشور تشییع و به خاک سپرده شدند.


قم؛تشییع 7 شهید گمنام
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام مردم قم با حضور در مراسم عزاداری آن امام همام پیکر پاک و مطهر هفت شهید گمنام را هم تشییع کردند.
پیکر پاک و مطهر هفت شهید گمنام صبح دیروز باحضور قشر‌های مختلف مردم شهید پرور قم پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله نوری همدانی از سمت حرم مطهر به سمت مصلی قدس تشییع شد.
رشت؛تشییع پیکر مطهر 2 شهید تازه تفحص شده
پیکر 2شهید تازه تفحص شده دوران 8سال دفاع مقدس، 10صبح دیروز در رشت تشییع شد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان گفت: پیکرشهید محمد حسین نژاد دریاکناری و شهید حسین رستمی روشن، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت واقع در پل عراق تا میدان فرهنگ این شهر تشییع شد.
سرهنگ مصطفی پورافزود: پس از مراسم تشییع در رشت، پیکر شهید محمد حسین نژاد دریاکناری، به زادگاهش لنگرود و پیکر شهید حسین رستمی روشن به زادگاهش رودسر منتقل ‌شد.
شهید محمد حسین نژاد دریاکناری متولد1340 بود که 22تیر 1361 در شلمچه شهید شد.
شهید حسین رستمی روشن نیز متولد1339 بود که 7 اسفند1362 در جزیره مجنون به شهادت رسید.
مازندران؛میزبان 9 شهید سرافراز میهن
تشییع پیکر پاک و مطهر 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و 1 شهید مدافع حرم دیروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهر‌های استان مازندران برگزار شد.
پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم شهید ابراهیم عشریه که در 25فروردین 95 در عملیات آزادسازی منطقه العیس در جنوب حلب در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد دیروز بر دستان مردم شهیدپرور نکا از روبروی سپاه این شهر به سمت گلزار شهدا تشییع شد.
شهرستان نوشهر دیروز میزبان 4شهید گمنام بود. یک شهید 23ساله از عملیات رمضان و یک شهید 19ساله از عملیات ایذایی والفجر هشت جزیره بواریان بر دستان مردم شهید پرور شهر پول تشییع ‌شدند. دو شهید 18ساله از عملیات رمضان و 16ساله از عملیات والفجر هشت جزیره بورایان در شهر کجور تشییع شدند.
شهرستان چالوس هم میزبان دو شهید گمنام 24ساله از عملیات زبیدات و 20ساله از عملیات سومار بود.
مردم شهیدپرور سلمانشهر نیز از دو شهید 16ساله از عملیات رمضان و 20ساله از عملیات ایذایی والفجر 8جزیره بواریان میزبانی کردند.
بیرجند؛تشییع 3 شهید گمنام
پیکر مطهر سه شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس دیروز در شهرستان بیرجند تشییع و به خاک سپرده شد.
یک شهید 19ساله و دو شهید 23ساله بودند که در عملیات‌های محرم در منطقه شرهانی، کربلای6 در منطقه سومار و رمضان در منطقه شرق بصره در سال62 به شهادت رسیدند.
شهرکرد؛تشییع پیکر 6 شهید دفاع مقدس
مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر چهارشهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده را پس از 37 سال دوری از وطن در فوجی از اشک و عشق تشییع و خاکسپاری کردند.
تشییع و خاکسپاری شش شهید بردستان مردم چهارمحال و بختیاریپیکر مطهر این شهدا در میان استقبال قشرهای عظیم مردم از محل امام زادگان دو خاتون شهرکرد به سمت میدان 12 محرم تشییع شدوسپس پیکر یک شهید در آموزشکده فنی حرفه‌ای دختران شهرکرد خاکسپاری شد.
همچنین پیکر شهید "رشید رضایی جوانمردی" برای خاکسپاری به لردگان منتقل شد که امروز خاکسپاری می‌شود.
همچنین پیکر شهید "سید حسن سیدین" هم به بروجن منتقل و خاکسپاری شد.
اهواز؛تشییع شهید قاسم بلند
همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) با حضور قشر‌های مختلف مردم پیکر مطهر شهید قاسم بلند در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.
در این مراسم مسئولان، خانواده معظم شاهد، ایثارگران و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند.
شهید گرانقدر قاسم بلند در دوران دفاع مقدس از یگان‌های ارتش به جبهه اعزام شد و در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر مطهر این شهید سرفراز پس از 37سال شناسایی شده است.
اردکان؛تشییع شهید تازه تفحص شده
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مردم یزد و اردکان با حضور در مراسم عزاداری آن امام همام پیکر پاک طلبه شهید شعبانعلی عبداللهی سروی را هم تشییع کردند.
طلبه شهید شعبانعلی عبداللهی سروی در اولین روز از فروردین‌ماه سال1341 در روستای چاه افضل از توابع شهرستان اردکان چشم به جهان گشود.
وی تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سپس برای فراگیری علوم دینی، وارد حوزه علمیه شد. داوطلبانه و بسیجی با گروه تک تیراندازان به جبهه‌های دفاع مقدس رفت و بیست و سوم تیر1361 در عملیات رمضان بر دشت شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید مفقود شده بود و با تلاش برای تفحص شهدا و آزمایش‌های پزشکی، احراز هویت و شناسایی شد.
اصفهان؛تشییع پیکر مطهر 11 شهید تازه تفحص شده
همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر این شهدای والامقام بر روی دستان مردم ولایتمدار و شهید پرور اصفهان از خیابان آبشار به سمت گلستان شهدای این شهر تشییع شد.
پیکر مطهر هشت نفر از این شهدای شناسایی شده که یک شهید سپاهی، دو شهید ارتشی و شش شهید دیگر هم بسیجی اعلام شده است که پیکر مطهر دو شهید در گلستان شهدای اصفهان و دو شهید تازه تحص شده در مبارکه و پیکر مطهر چهار شهید دیگر هم در شهرستان‌های اردستان، شاهین شهر ومیمه، نجف آباد و کاشان تشییع وبه خاک سپرده ‌شدند.
علاوه بر این شهدای بزرگوار، همچنین پیکر پاک سه شهید گمنامی که همزمان با این شهدای بزرگوار پس از 38سال به وطن بازگشته اند، در لشکر8 نجف اشرف، پایگاه شهید خرازی و گروه مهندسی صاحب‌الزمان(عج) به خاک سپرده شد.
سیدرضا حجازی، رضا مشتاق کاویانی، علیرضا میرزایی، حسین رحیمی، مسعود مداحی، سعادت حاج علی عسگری، حسین خسروی و عباس دیانیان از شهدای تازه تفحص شده سپاهی، ارتشی و بسیجی دوران دفاع مقدس حق علیه باطل بودند.
فارس؛تشییع پیکر مطهر 3 شهید دوران دفاع مقدس
مراسم تدفین 3 تن از شهدای دوران دفاع مقدس، در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور گسترده مردم در برخی نقاط استان برگزار شد.
پیکر پاک شهید محمدجعفر ستار در استهبان، شهید کریم مبرز در اشکنان و شهید گمنام در فسا با حضور پرشور مردم ولایی استان تشیع و در گلزار شهدا خاک سپرده شد.
تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده در کاشان
پیکر مطهر شهید والامقام علیرضا میرزایی پس از 37 سال، باحضور پرشور مردم ولایتمدار کاشان از محل سپاه پاسداران کاشان به سمت میدان کمال الملک تشییع وبرای خاکسپاری به زادگاهش روستای قالهر منتقل شد.
شهید علیرضا میرزایی سال 1361 در عملیات محرم به شهادت رسید.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهرسازی: توان پرداخت اقساط، شرط دریافت تسهیلات مسکن بیشتر است مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر و آیت‌الله بهشتی در نقاط مختلف کشور برگزار شد بازتاب شکست اجلاس صهیونیستی منامه پوتین: لیبرالیسم منسوخ شده است ناگفته‌های یکی از بُریده‌های انجمن حجتیه تفکر انجمن حجتیه افراد را نسبت به شرایط روز جامعه بی‌تفاوت می‌کند نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو رئیس مجلس: مشکلی با مذاکره نداریم مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به مناسبت روز صنعت و معدن: ذوب آهن اصفهان مستحق بی‌مهری نیست در تهران و 16 استان برگزار شد مراسم تشییع پیکر مطهر 150 شهید تازه‌ تفحص‌ شده دفاع مقدس جیمی کارتر: ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور مشروعیت ندارد رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی: بانک مرکزی قصد حذف ارز نیمایی را ندارد چینی‌ها برای سفر به ایران دیگر ویزا لازم ندارند ایران عملیات تروریستی در تونس را محکوم کرد واکنش عراقچی به سخنان برایان هوک یادداشت مدیرمسئول چرا دوقطبی شده‌ایم؟ نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو