ایران ابزار مقابله‌به‌مثل با انگلیس را در اختیار دارد

سرویس سیاست جوان آنلاین: حجت‌الاسلام ذوالنوری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما تأکید کرد: دولت انگلیس باید در قبال این عمل غیرقانونی به جمهوری اسلامی ایران پاسخگو باشد. اگر در آینده نیز چنین مواردی تکرار شود ایران مقابله‌به‌مثل خواهد کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این اقدام دولت انگلیس را برگ دیگری از اثبات پیروی این کشور از سیاست‌های امریکا ذکر کرد و گفت: در صورتی که انگلیس نسبت به رفع توقیف نفتکش حامل نفت خام اقدام نکند، جمهوری اسلامی ایران ابزار‌های مقابله‌به‌مثل را در اختیار دارد و برخورد متقابل خواهد کرد.
ذوالنوری همچنین با اشاره به اینکه محموله نفت ایران نه محموله قاچاق و نه محموله غیرقانونی بوده است، افزود: این جسارت دولت انگلیس علیه شخصیت ملت ایران مایه به خطر انداختن حمل و نقل آزاد در کل جهان است.
وی گفت: اگر حمل و نقل و تردد در آب‌های آزاد در جهان به خطر بیفتد و منافع قانونی و رسمی جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید و تعرض قرار گیرد ما نیز ابزار‌ها و امکانات زیادی را برای مقابله‌به‌مثل داریم. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، قرار گرفتن در منطقه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک دنیا و قلب انرژی جهان را از ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران دانست که می‌تواند به عنوان یک اهرم علیه کشور‌هایی که قصد دارند امنیت آب‌های بین‌المللی را به خطر بیندازند، اقدام نماید.
ذوالنوری از کشور‌های غربی و متحدان امریکا که سعی دارند از سیاست‌های تجاوزگرانه و ضد بشری این رژیم پیروی کنند، خواست اقداماتی انجام ندهند که جمهوری اسلامی ایران بخواهد علیه آن‌ها عمل متقابل انجام دهد.