ارائه الگوی رسانه ای «خراسان» به سایر رسانه ها

بهبودی نیا - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در بخش پلتفرم ها در کشور دچار ضعف هستیم اما موسسه فرهنگی هنری خراسان دارای ظرفیت هایی در این حوزه است و فعالیت های چشمگیری داشته و پیشنهاد من این است مدل سازی هایی را که در قالب آخرین خبر انجام شده  برای آموزش به دیگر رسانه ها ارائه دهد. به گزارش « خراسان رضوی»، محمد خدادی در بازدید از موسسه خراسان و دیدار با مدیر عامل این موسسه تصریح کرد : روزنامه خراسان در فضای مجازی با در اختیار داشتن بنگاه
رسانه ای آخرین خبر در جایگاه قابل توجهی قرار گرفته است که همین موضوع این روزنامه را از دیگر رسانه ها متمایز می کند. وی همچنین به برنامه ریزی ها  برای توانمند سازی رسانه ها اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث ما ایجاد کارگروه ها برای توسعه و توانمند سازی بیشتر رسانه هاست و به تازگی نیز مصوبه ای از وزیر کشور گرفته ایم که در استان ها ستاد تبلیغات اقتصادی کشور را با مسئولیت معاون سیاسی استانداری و دبیری مدیر کل ارشاد راه اندازی کنیم.
بین رسانه های مجازی پیشتاز هستیم
در این دیدار «محمد سعید احدیان» مدیر عامل موسسه خراسان نیز گفت : روزنامه ها برای ورود به فضایی جدید متناسب با تحولات رسانه ای  سال های اخیر، فعالیت هایی را شروع کرده اند و ما نیز در این زمینه تجربه انباشته ای داریم که می توانیم آن را در اختیار دیگر رسانه ها قرار دهیم. مدیر مسئول روزنامه خراسان ضمن اشاره  به فعالیت های خبری روزنامه خراسان و اپلیکیشن آخرین خبر خاطر نشان کرد : ما امروز در حوزه رسانه های مجازی، رسانه آخرین خبر را داریم که در این زمینه بین رسانه های مجازی پیشتاز هستیم،  در حوزه مطبوعاتی نیز یک روزنامه سراسری، سه روزنامه استانی فعال، شش ضمیمه، چهار نشریه تخصصی و شش پایگاه اینترنتی داریم که این داشته ها روزنامه خراسان را در مقایسه با دیگر رسانه ها در جایگاه شاخصی قرار می دهد. احدیان همچنین برنامه ریزی


 برای قوت بخشی به ظرفیت های خراسان را از برنامه ها و اهداف این موسسه برشمرد.
برای انتقال تجربه آماده ایم
«سید علی علوی» سردبیر روزنامه خراسان و جانشین مدیر مسئول آخرین خبر نیز گفت: با توجه به تجربه هفت ساله درفضای مجازی، امروز به جایگاهی رسیده ایم که می توانیم اعلام کنیم ما در این زمینه یک اکوسیستم خلق کرده ایم .وی افزود: موسسه خراسان در این مسیر تجربیات خوبی به دست آورده است و در این زمینه برای انتقال تجربه به دیگر رسانه ها آمادگی کامل داریم.شایان ذکر است در این دیدار «جعفر مروارید» مدیر کل ارشاد و «افشین تحفه گر» معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد استان نیز حضور داشتند.
 
تمجید معاون وزیر از عملکرد قرارگاه رسانه‌ای خراسان رضوی
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: مدل قرارگاه رسانه  ای که در خراسان رضوی ایجاد شده، مطلوب است و می‌توان این الگو را در سراسر کشور پیاده سازی کرد.به گزارش تسنیم، «محمد خدادی» روز گذشته در دیدار مدیران رسانه‌ای خراسان‌ رضوی که در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، افزود: در سال‌های اخیر دشمنان تمامی مدل‌های مواجهه با جمهوری اسلامی را پشت سر گذاشته و امروز به این نتیجه رسیده‌اند که باید در میان مردم اختلاف‌افکنی و اغتشاش ایجاد کنند. وی ادامه داد : تمامی رسانه‌های دشمن امروز بر مدار یک الگوی مشخص حرکت می‌کنند که البته عناوین مختلفی دارند و موضوعات را در میان خود پاسکاری می‌کنند. معاون وزیر ارشاد با بیان این که رسانه‌های قرارگاه رسانه ای باید رصد هوشمندانه‌ای صورت دهند، افزود: هر یک از رسانه‌ها امروز به سهم خود در فضای اطلاع‌رسانی ایفای نقش می‌کنند و این به معنای حذف رسانه مکتوب یا مجازی نیست، ضمن آن که دولت نیز تمام توان و تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات رسانه‌ها به‌کار گرفته است.