نماینده ولی فقیه در امور حج: حاجیان با تفکر صحیح و مورد رضایت خدا در حج شرکت کنند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از حجاج خواست که با تفکر صحیح و مورد رضایت خداوند در این مراسم معنوی شرکت کنند و گفت: در مکه و مدینه اگر فکر کنید خدا چه توقعی از شما دارد به آن سمتی که دستور داده است، می‌روید.
حجت الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران در مصلی امام خمینی ره به مناسبت هفته حج با خواندن حدیثی از امام رضا علیه‌السلام در آستانه ولادت امام هشتم شیعیان اظهار داشت: درباره حج از آن حضرت سوال کردند که ایشان فرمودند علت حج رفتن به سوی خداست و اینکه حاجیان خدایی شوند و برنامه‌هایشان براساس اصول دینی مهیا کنند.
وی افزود: در همین مورد خداوند در قرآن می‌فرماید که فردای قیامت متقین به سوی خدای رحمان حرکت می‌کنند و در ذیل این آیه پیامبر اکرم (ص) فرمودند که کسانی که فردای قیامت به محضر الهی می‌رسند از متقین هستند اینها سواره (دارای سعادت) به محضر معبود می‌رسند، کسانی که در دنیا چشم خود را به بسیاری از لذات دنیا بستند و اطاعت خدا کردند همواره دارای سعادت به محضر خدا می‌رسند.
سرپرست حجاج ایرانی با مهم خواندن حجاب و عفاف میان مسلمانان گفت: عزیزانی هستند که برای دفاع از حجاب جان خود را فدای اسلام کردند و مانند شیخ زکزاکی که فرزندانش را در این راه قربانی کرد و خود نیز متاثر از این جنایت علیه مسلمانان است از انسان‌های وارسته هستند.


نواب ادامه داد: یکی از اهداف حج این است کسی که به این سفر معنوی می‌رود طالب زیاده در دین است و وظیفه اسلامی خود را انجام می‌دهد و فضل خدا را برای خود خواهد داشت.
وی همچنین گفت: افرادی که به حج می‌روند و باز می‌گردند باید تحول پیدا کنند و از معاصی و اعمال بد روی برگردان باشند.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) همچنین می‌فرمایند کسی که به دور خانه خدا طواف می‌کند یعنی من خدا محور هستم نه دنیا محور، حج این اثر را برای انسان دارد که از گناهان خارج می‌شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج افزود: پس از حج انسان از گذشته خود رخ بر می‌بندد و نسبت به گذشته پاک می‌شود، مشرف شدگان به حج نسبت به آینده باید خود را اصلاح کنند و با دقت بیشتری رعایت مسائل را بکنند.
نواب اضافه کرد: زائران عزیز سوال می‌کنند در این سفر معنوی چه باید انجام دهند؟ عزیزان آنچه که مهم است برای زائر و غیر زائر تفکر صحیح است، در جامعه نیاز به تفکر دقیق و صحیح زیاد داریم، برخی مواقع فکر نکرده می‌نویسیم میگوییم و پیام می‌دهیم. بسیاری از دعواها و مسائل دادگاه‌ها می‌تواند شکل نگیرد وقتی که انسان با فکر عمل کند.
وی همچنین گفت: حاجیان باید با تفکر صحیح بروند، باید فکر کنیم که پیامبر (ص) از ما چه انتظاری دارد آیا برخورد ما شبیه ایشان است؟ این شیوه زندگی ما در دنیا مانند اهل‌بیت(ع) است و همچنین ببینیم برخورد با مردم و خانواده چگونه است، بدانید اگر تفکر بهتری کنیم که این تصمیم‌ها تاثیر گذار است.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: تفکر جهت‌دار خوب نیست انسان باید تفکر بدون جهت داشته باشد که آیا ارزش گناه کردن دارد، آیا به این لذت زود گذر دنیا توجه کند یا متوجه پاسخگو بودن در آخرت باشد.
نواب خاطرنشان کرد: اگر خوب تفکر کنیم چه در تهران چه در مکه و چه در مدینه راه بهتری را در جهت رضای خدا و اصلاح امور می‌رویم.
امسال 86 هزار و 550 زائر ایرانی از 19 ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر اقتصاد اعلام کرد ذخیره‌ 4.2 میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور بازتاب انزوای آمریکا در نشست شورای حکام از رسانه‌های جهان چین: ایران از توافق هسته‌ای تخطی نکرده است نیویورک تایمز: امارات به این نتیجه رسیده که پیروزی در یمن ممکن نیست وزیر خارجه انگلیس: قصد افزایش تنش‌ها با ایران را نداریم پنتاگون به دنبال تشکیل ائتلافی برای اسکورت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس بازگشت پیکرهای مطهر 44 شهید دوران دفاع مقدس به کشور هشدار شدید چین به آمریکا: با آتش بازی نکنید ترور فرماندهان حشد الشعبی؛ طرح مشترک جدید بعثی ـ آمریکایی واشنگتن پست: ترامپ مسبب تنش‌ها در خاورمیانه است به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اجتماع عظیم دختران انقلاب برگزار شد یادداشت مدیرمسئول شیپورچی آمریکا نباشید رئیس جمهور در تماس تلفنی نخست‌وزیر ارمنستان: گسترش روابط صمیمی با همسایگان از جمله ارمنستان، سیاست اصولی ایران است همکاریهای قضایی و حقوقی ایران و قزاقستان افزایش می‌یابد نماینده ولی فقیه در امور حج: حاجیان با تفکر صحیح و مورد رضایت خدا در حج شرکت کنند وزیر دفاع: متجاوزان با پاسخ دندان شکن روبه رو می‌شوند