تقدیر ائمه‌جمعه و فرماندهان سپاه از مواضع سردار ‌اشتری در برخورد با هنجارشکنان

سردار حسین‌اشتری در دیدار هفته گذشته خود با ائمه جمعه کشور، با بیان اینکه مبنای کار ناجا، همواره قانون بوده و هست و برخورد با پدیده بدحجابی نیز برخورد با بی‌قانونی محسوب می‌شود، گفته بود: نیروی انتظامی گرچه در این میان تنها است، اما اعلام می‌کنیم ما کار خود را انجام خواهیم داد.
به گزارش راه دانا، بعد از سخنان فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر تنها بودن پلیس برای برخورد با هنجارشکنان، موج حمایت از اقدام پلیس برای حفظ قانون و هنجارها از سوی افراد و نهادهای متعدد ادامه دارد. این سخنان طی چند روز گذشته با واکنش‌های حمایتی از جمله از سوی روحانیون و ائمه جمعه کشور و فرماندهان سپاه‌های استانی همراه بود و به نظر می‌رسد، همچنان حمایت از ناجا در برخورد با هنجارشکنان، ادامه خواهد داشت. در ادامه به برخی از تقدیرها و مواضع حمایتی از ناجا در زمینه برخورد با هنجارشکنان می‌پردازیم.
 خواسته مردم برخورد جدی
با تمسخر کنندگان احکام شرع مقدس است


آیت‌الله سید احمد میر عمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: آنچه مسئول محترم نیروی انتظامی در گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور بیان کردند واقعیت‌هایی هرچند تلخ است که متأسفانه با آن روبه‌رو هستیم. خواسته عموم مردم این است که با کسانی که به دنبال ایستادگی در برابر احکام نورانی اسلام هستند و احکام شرع مقدس را به تمسخر گرفته‌اند برخورد جدی شود.
 حمایت خود را از ناجا ادامه خواهیم داد
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور گفت: ما در برخود با قانون‌شکنان و هنجارشکنان از ابتدا در کنار ناجا بوده‌ایم و مطمئنا تا پایان خط نیز در زمینه برخورد با قانون شکنان و هنجارشکنان خواهیم ماند.
 پلیس، پاسدار ارزش‌های انقلاب است
مولوی رسولی زاده امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز هم با بیان اینکه پلیس نباید با تعدی‌گران به حقوق مردم تعارف داشته باشد، گفت: شبیخون فرهنگی دشمن هر روز پیچیده‌تر می‌شود و اقدام نیروی انتظامی در برخورد با قانون شکنان و بدحجابی نشان از آن دارد که این نهاد پاسدار ارزش‌های انقلاب است.
پلیس نباید در مقابله
با شبیخون فرهنگی دشمن تنها بماند
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید ناجا را در مقابله با قانون‌شکنان و افرادی که از قانون تخطی می‌کنند، یاری کنند، اظهارداشت: بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی در امر به معروف و نهی از منکر مکلف هستند تا وظایفی را در این زمینه انجام دهند و نباید به گونه‌ای باشد که ناجا در کارزار مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن تنها بماند.
نیروی انتظامی برخورد قاطعی
با هنجارشکنی داشته باشد‏
‏ آیت‌الله علی خاتمی امام جمعه زنجان هم با بیان اینکه ماموران و ضابطان اجرای قانون وظیفه برخورد با هنجارشکنی‌ها را دارند، افزود: نیروی انتظامی وظیفه حفظ سلامت و آرامش جامعه را برعهده‌دارد و انتظار ما این است که برخورد قاطعی با هنجارشکنی‌ها و قانون شکنی‌ها داشته باشد.
 از تلاش‌های سردار‌اشتری
تشکر می‌کنم
آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز با تشکر از مواضع فرمانده ناجا در اعلام قاطعیت در برخورد با هنجارشکنان و قانون شکنان افزود: نباید فراموش کنیم نیروی انتظامی در این عرصه تنهاست. ۲۶ دستگاه مختلف در زمینه برخورد با مظاهر علنی فساد و منکرات مسئولیت دارند اما همه نگاه‌ها و انتظارات در این عرصه به نیروی انتظامی است، اگر از فعالیت‌های نیروی انتظامی، از سوی بخش‌های دیگر به موقع حمایت نشوند ممکن است کار و تلاش آنها ضایع شود.
 حراست از ارزش‌های دینی
یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی است
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه از نیروی انتظامی در برخورد با قانون‌شکنان حمایت می‌کنیم، گفت: حفظ امنیت و حراست از ارزش‌های دینی یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است و رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های نیروی انتظامی در جهت حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام و همچنین برقراری امنیت در کشور قابل تقدیر است.
 همه در جامعه باید پایبند
به ارزش‌های اجتماعی باشند
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی هم گفت: هر کسی می‌خواهد در جامعه‌ای زندگی کند باید چارچوب تعریف شده آن جامعه را رعایت کند و خروج از این چارچوب‌ها هنجار شکنی محسوب می‌شود. برای کنترل افراد هنجارشکن قوانینی وضع شده و این افراد باید بدانند اجتماع منزل شخصیشان نیست و در جامعه باید پایبند به ارزش‌های اجتماعی باشند.
 برخورد ناجا با هنجارشکنان
مورد حمایت همه ائمه جمعه کشور است
آیت‌الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان هم گفت: سخنان سردار‌اشتری مبنی بر اینکه با هنجارشکنان برخورد می‌کنند در حیطه قانون و با رعایت همه مسائل حقوقی بوده و مورد حمایت همه ائمه جمعه و فعالین فرهنگی کشور است.
 نیروی انتظامی
نباید احساس کند که تنهاست
امام جمعه سنندج نیز گفت: اینکه سکوت در برابر هنجارشکنی و اعتراض به برخورد با آن در بین مسئولان نوعی ابزار برای پیشبرد اهداف سیاسی قلمداد شود پسندیده نیست و معنویت جامعه را خدشه دار می‌کند.
ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت: بنده به عنوان امام جمعه شهر سنندج مواضع سردار‌اشتری را تأیید می‌کنم و باید قبول کرد که نیروی انتظامی ما در برخورد با هنجارشکنان تنهاست و برخی دستگاه‌های ذی‌ربط با این ارگان تعامل و همکاری ندارند.
 تقدیر فرماندهان سپاه از ناجا
اما در کنار ائمه جمعه، فرماندهان سپاه در استان‌های مختلف نیز، مبارزه با قانون شکنی و زیر پا گذاشتن هنجارها را وظیفه اصلی نیروی انتظامی برشمرده و از برنامه‌های این نهاد در عمل به وظیفه خود، اعلام حمایت و قدردانی کردند.
 قاطعیت نیروی انتظامی در برابر قانون‌شکنان، امنیت جامعه را تضمین می‌کند
سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: نیروی انتظامی با کسانی که عمداً منکرات را در جامعه ترویج می‌کنند و به دنبال قبح شکنی هستند، به صورت قانونی برخورد کند و از هیچ کسی باکی نداشته باشد، چرا که اجرای قانون و قاطعیت به موقع امنیت جامعه را تضمین می‌کند و مردم از آن حمایت می‌کنند.
سردار شهسواری: ظرفیت سپاه و بسیج
در کنار نیروی انتظامی است
سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی هم با اشاره به اینکه تمام اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مورد تایید است، گفت: ظرفیت عظیم سپاه و بسیج به عنوان یاری‌گر نیروی انتظامی در مباحث مقابله با بی‌قانونی آماده خدمت‌رسانی است.
 دست همکاری سپاه
با نیروی انتظامی
سردار علی‎محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در راستای برخورد با هنجار شکنی با نیروی انتظامی هرگونه همکاری لازم را انجام می‌دهد.
جایی که پای حقوق مردم در میان است،
نیروی انتظامی با کسی تعارف ندارد
سرهنگ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: اقدامات نیروی انتظامی در برخورد قاطعانه با هنجارشکنان نشان می‌دهد جایی که پای حقوق مردم در میان است، نیروی انتظامی با کسی تعارف ندارد و این ستودنی است.
پشتیبان برنامه‌های ناجا در ایجاد امنیت
 و سلامت خانواده‌ها هستیم
سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هنجار شکنی‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتاد اگر پلیس به موقع وارد نشود رو به رشد خواهد بود، گفت: پشتیبان برنامه‌های ناجا در ایجاد امنیت، سلامت خانواده‌ها و برخورد با هنجار شکنان هستیم و از تصمیمات سردار‌اشتری درخصوص برخورد با ناهنجاری‌ها به خصوص در حوزه حجاب و عفاف تشکر می‌کنیم.
 برخورد قاطع با هنجارشکنان
برای حفظ امنیت مردم است
سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه پشتیبان ناجا هستیم گفت: برای حفظ امنیت فرهنگی و اجتماعی مردم باید با هنجارشکنان برخورد شود.
سایر اخبار این روزنامه