وزیر بهداشت خبر داد ردیابی ارز اختصاص یافته به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

وزیر بهداشت گفت: منظور بنده از فساد در حوزه سلامت، فساد سازمان یافته‌ای است که خارج از وزارت بهداشت و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است و شاید از سخنان بنده، بد تعبیر شده است.
دکتر سعید نمکی اظهارداشت: یکی از دلایل اصلی فساد سازمان یافته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، عدم شفافیت و عدم فعالیت درست سامانه‌هایی بود که باید در این راستا کار می‌کردند.
وی اضافه کرد: اولین کاری که بعد از ورود به وزارت بهداشت به صورت خاموش و بی‌سر و صدا انجام دادیم، این بود که تک تک موارد ارزی که هرکس در این حوزه دریافت کرده بود را با کمک 5 تیم دو نفره ردیابی کردیم و خوشبختانه تا اواخر هفته آینده، به جمع بندی خواهیم رسید که کل ارزی که به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته، به چه مواردی اختصاص یافته، چه کالاهایی وارد کشور شده و در حوزه تجهیزات پزشکی آیا این تجهیزات به بیمارستان‌های دولتی اختصاص یافته و یا به بخش خصوصی عرضه شده است.
دکتر نمکی با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین نامه مشترک توریسم سلامت با همکاری وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنوان کرد: در این دستورالعمل، تمام موارد در نظر گرفته شده تا توریسم سلامت در کشور، نظام‌مند و قانون‌مند شود، چون موضوعاتی مانند اقامت و رفت و آمد در کنار امور درمانی برای گردشگران سلامت اهمیت دارد.
وی افزود: برای شرکت‌های مجاز در حوزه گردشگری سلامت، یک پزشک به عنوان مسئول فنی حضور دارد تا پاسخگو باشد و اجازه ندهد که گردشگر سلامت به دام افرادی بیفتد که ممکن است ظاهر نظام سلامت ایران را با شیادی مخدوش کنند، بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد ساختار نظام‌مند و قانون‌مند در عرصه ارائه خدمت به گردشگران سلامت خواهیم بود.