عده‌ای در ظاهر سنگ دفاع از ملت را بر سینه می‌زنند

یک فعال سیاسی گفت: عده‌ای در ظاهر سنگ دفاع از ملت را بر سینه می‌زنند، اما زندگی متفاوتی از مردم دارند؛ بلندتر از همه مرگ بر آمریکا می‌گویند اما در واقع ثروت و سرمایه‌هایشان از آمریکا سر در می‌آورد.
داریوش قنبری در گفت‌و گو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت حفظ سرمایه‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، این است که عده‌ای خاص منافع شخصی و گروهی خودشان را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند؛ آنها در همین راستا همواره منافع ملی را قربانی منافع خود می‌کنند. عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری ،  ادامه داد: وقتی چنین تفکر و دیدگاهی از طرف یک طیف سیاسی دنبال می‌شود ،طبیعتا سرمایه اجتماعی هم افت می‌کند و اعتماد عمومی از بین می‌رود و تضعیف می‌شود. وقتی عملکرد مسئولان طوری باشد که از دل آن پیشبردی حاصل نشود، مردم متوجه موضع آنان می‌شوند و اعتماد عمومی هم کاهش پیدا می‌کند.
این عضو حزب مردم سالاری ادامه داد: اعتماد عمومی  که از بین رفت به این زودی‌ها قابل بازیافت نیست، یکی از ویژگی‌های سرمایه اجتماعی این است که طی سالیان طولانی ایجاد شده، اما با اتفاقات کوچکی  از دست می‌رود.
وی تاکید کرد: وقتی سرمایه اجتماعی نیز خدشه دار می‌شود به این راحتی‌ها قابل ترمیم نیست. کسانی که دنبال منافع شخصی هستند، برای‌شان سرنوشت این سرمایه اجتماعی مهم نیست؛ اما ما باید به این موضوع خوب فکر کنیم.


قنبری گفت: عده‌ای در ظاهر سنگ دفاع از ملت را بر سینه می‌زنند، اما زندگی متفاوتی از مردم دارند. وقتی وارد زندگی شخصی آنان می‌شوید می‌فهمید فرزندان و خانواده‌هایشان در خارج از کشور در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا، اما خودشان در داخل ایران مشغول کسب ثروت هستند . آن‌ها بلندتر از همه مرگ بر آمریکا می‌گویند اما در واقع ثروت و سرمایه‌هایشان از آمریکا سر در می‌آورد.
وی در پایان یادآور شد: وجود چنین شخصیت‌هایی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مانع رشد منافع ملی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی می‌شوند.