ظریف به منظور دیدار با امیر قطر به دوحه سفر کرد رایزنی مستمر نیاز امروز منطقه

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز یکشنبه به منظور گفت‌‌وگو در‌مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی راهی دوحه قطر شد و با امیر و وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
ظریف در دیدار روز گذشته خود با امیر قطر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کلیه همسایگان را مورد تاکید قرار داد و از روابط ایران و قطر به عنوان الگویی برای مناسبات سیاسی ایران و کشورهای منطقه یاد کرد. وزیر امور خارجه ایران‌ گفت: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست و بر ناامنی منطقه افزوده است.
امیر قطر نیز در این دیدار با اشاره مناسبات «نزدیک و برادرانه» ایران و قطر، مشورت و رایزنی دو کشور درخصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش مشترک برای حل و فصل مشکلات منطقه را مورد تاکید قرار داد. او همچنین بر آمادگی همیشگی کشور متبوع خود برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.
ائتلاف‌های نظامی از پیش شکست خورده‌اند


از سوی دیگر ظریف در دیدار خود با محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر روابط ایران و قطر را در تمامی زمینه‌ها از جمله در حوزه سیاست و اقتصاد رو به رشد خواند و رایزنی مستمر دو کشور درخصوص تحولات منطقه را به عنوان یک نیاز منطقه‌ای مورد تاکید قرار داد.
ظریف گفت: ائتلاف‌های نظامی از پیش شکست خورده‌اند و نیروهای بیگانه موجبات ناامنی منطقه را فراهم می‌آورند. وزیر خارجه ایران امنیت خلیج فارس را مسئولیت کشورهای همین منطقه دانست و نه نیروهای خارجی و بر مسئولیت ایران در حفظ صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.
وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط ویژه ایران و قطر، بر نقش دو کشور در برقراری صلح و ثبات منطقه و همکاری مشترک جهت تقویت عنصر گفت‌وگو برای حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.
تماس تلفنی روحانی با امیر قطر
از سوی دیگر در حالی که ظریف در دوحه به سر می‌برد، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان در تماس تلفنی با شیخ تمیم حمد آل ثانی امیر قطر که به مناسبت روز عید قربان صورت گرفت، با اشاره به اینکه ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است، هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه‌ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان دانست و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده‌تر و خطرناک‌تر می‌کند. امیر قطر نیز کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس را به نفع منطقه و جهان دانست و با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: دوحه از هیچ تلاشی برای کاستن از این تنش‌ها دریغ نخواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
روحانی در تماس‌هایی تلفنی تاکید کرد اهمیت گسترش امنیت در منطقه خلیج فارس و توسعه همکاری‌ها ژوبین صفاری تو خود حجاب خودی از میان برخیز عوامل موثر بر بهره‌وری در میزگرد «ابتکار» بررسی شد دست‌اندازهای بی‏شمار بر سر راه بهره‌وری نقش افکتورها در نمایش‌های رادیویی بررسی شد آواهای تصویرساز ظریف به منظور دیدار با امیر قطر به دوحه سفر کرد رایزنی مستمر نیاز امروز منطقه مناقشه بر سر پذیرفتن مسئولیت فاجعه منا از سوی ایران ادامه دارد ادعا تا واقعیت توافق ایران و عربستان! «‌ابتکار» دلایل و پیامدهای رویارویی امارات و عربستان در یمن را بررسی می‌کند جنگ نیابتی در ائتلاف عربی معاون اول رئیس‌‌جمهوری در نخستین مجمع اقتصادی خزر: ثبات و امنیت تنگه هرمز خط قرمز ایران است محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، هنری و بازیگران: هنر صدا و سیما سرمایه‌سوزی است در جلسه هییٔت دولت به ریاست روحانی تصویب شد وضعیت صدور کارتهای هوشمند ساماندهی میشود ظریف در گفت‏وگو با الجزیره آمریکا منطقه را به بشکه باروت تبدیل کرده است بومی‏سازی نظری، اساس کارآمدی مدیریت کلان