توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره متهم پرونده اخلال‌گران ارزی نمی‌دانیم آقاخان کجاست!

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن برخی اخبار مبنی بر فیلترشدن اینستاگرام به نقل از معاون اول دادستان کل کشور گفت: انتظار بر این است جامعه رسانه‌ای ما اخلاق حرفه‌ای و سازمانی خود را به نحو شایسته مراعات کنند. مایه تاسف و تعجب است که اخباری تحت عنوان اخبار قضایی نقل می‌شود که به هیچ عنوان چنین خبری ابراز نشده است. در مقطعی که دادستان کل کشور معاون اول ندارد و هنوز فردی برای این سمت انتخاب نشده، خبری منتسب به معاون اول دادستانی کل نقل می‌شود که بیانگر این است که برخی افراد فعال در رسانه‌ها و فضای مجازی، اخلاق حرفه‌ای را مراعات نمی‌کنند. این خبر صحت ندارد و چنین خبری هم اعلام نشده است.
به گزارش خبرگزاری‌ها، غلامحسین اسماعیلی روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فردی به نام حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت کیست و با توجه به انتشار خبری مبنی بر بازداشت او، درصورت صحت خبر، علت بازداشت او چیست؟ گفت: قبل از اثبات مجرمیت اسم نیاورید. با رعایت معذوریت اصل بازداشت را تایید می‌کنم و درباره عناوین اتهامی به لحاظ اینکه پرونده در مرحله اولیه است باید در رسیدگی‌های بعدی اعلام شود.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یکی از عکاسان حوزه خبری گفت: بله اصل خبر را تایید می‌کنم. در این ارتباط فردی نه به لحاظ عکاس بودن بلکه به لحاظ اهانتی که به مقدسات به حضرت سیدالشهدا و عزاداری آن امام اهانت شده بود و همچنین تبلیغی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در مطلب منتشره آمده بود تحت تعقیب قرار گرفت.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده سالار آقاخان‌ گفت: فرآیند رسیدگی به این پرونده در حال انجام است. متهم برای جلسه رسیدگی به دادگاه احضار شده اما حضور پیدا نکرده است. او با بیان اینکه وثیقه لازم از ایشان اخذ شده است، گفت: درباره اینکه الان کجاست فقط اطلاع داریم روز دادگاه که احضار شده بود نیامده است. اسماعیلی گفت: هم از طریق قانون و وثیقه‌گذار پیگیر هستیم که در ادامه جلسات دادگاه حضور پیدا کند، در غیر این صورت دادگاه تصمیم قانونی می‌گیرد.


اسماعیلی در پاسخ به سوالی با آخرین وضعیت 3 پرونده مربوط به ولی‌الله سیف در قوه قضائیه اظهار کرد: قبلا اشاره کردم این پرونده در دادگاه درحال رسیدگی است. ان‌شاءالله در ادامه رسیدگی دادگاه و نهایتا ختم رسیدگی و صدور دادنامه همه این ابهامات برطرف خواهد شد. قدری اگر صبوری پیشه کنید این ابهامات برطرف خواهد شد. سعی نکنید در افکار عمومی جامعه ابهام آفرینی کنید. ان‌شاءالله با رسیدگی نهایی ابهامات برطرف خواهد شد.
سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری و انتشار لیستی که اتهاماتی را به برخی از همکاران قوه قضائیه از جمله دادستان سابق تهران وارد می‌کند تصریح کرد: من اشاره کردم که مطالب منتشره مورد تایید ما نیست و علاوه بر آن اشاره کردم فرآیند رسیدگی این پرونده با قاطعیت در حال انجام است و هر کس نسبت به توجه اتهام دلایلی به دست آمد حتما رسیدگی قضایی انجام خواهد شد. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که آیا صحت ادعای احضار و بازداشت فرزندان مسئولان قضایی در ارتباط با معاون رئیس پیشین قوه قضائیه را تایید می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: خبر ولو در قالب سوال هم خوب است از وثاقت و اعتبار لازم برخوردار باشد. من خبری ندارم در ارتباط با بازداشت فرزندان مقامات نه در درون دستگاه قضا و نه در بیرون دستگاه قضا. اصلا خبر مبنایش تایید نمی‌شود تا اینکه بخواهید منتسب به این پرونده یا آن پرونده، این موضوع یا آن موضوع بکنیم. ما در روزها و ماه‌های اخیر چنین بازداشت‌هایی را نداشته‌ایم.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه موضع فرماندار شمیرانات در مورد مجوز ساخت شهرک کلاک توسط رئیس سابق قوه قضائیه و صحت آن بیان کرد: قبلا اشاره کردم در ارتباط با موضوع لواسان ریاست قوه قضائیه هیئتی را منصوب کردند و دستور دادند بررسی شود. این هیئت‌ها اقداماتی را انجام دادند و گزارشی تقدیم شده و دستور دادند مرجع قضایی مبتنی بر گزارش هیئت بررسی‌های قضایی را انجام دهد. باز توصیه می‌کنم تا این بررسی‌ها انجام نشده است اسمی از افراد و اشخاص و مقامات نبریم. زیبنده نیست اینگونه اظهار نظر کنیم. قطعا طبق آنچه اقتضای عدالت قضایی ایجاب کند به این موضوعات رسیدگی خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
زندگی سیاسی آیت الله محمدتقی مصباح یزدی مرور شد شیخ منتقد جلال خوش‌چهره گفت‌وگو درباره ایران؛ شاید وقتی دیگر پول ساخت‌وساز را یکجا می‌گیریم اخذ سود از مابه‌التفاوت فروش یکجا «ابتکار» تاثیر هنر بر بازسازی روانی افراد آسیب‌دیده از بلایای طبیعی را بررسی می‌کند ایران رتبه چند خروج نخبگان از کشور را دارد؟ فرار مغزها، سرگشته میان آمارها و تعاریف اقتصاد آزاد یا اقتصاد دولتی، کدام مطلوب‌ شرایط کشور است؟ پای دولت در کفش خصوصی‌ها آیا لندن به دنبال رفع توقیف نفتکش گریس 1 است؟ ضد و نقیض‌های یک جدال دریایی در مورد جزئیات گام سوم فعلاً ترجیح می‌دهم که صحبت نکنم توضیحات سخنگوی قوه قضائیه درباره متهم پرونده اخلال‌گران ارزی نمی‌دانیم آقاخان کجاست! محمد‏رضا تابش: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها، تحت تاثیر فشارهای فراقانونی قرار نگیرد ظریف: آمریکا در جایگاهی نیست که برای اقدامات دفاعی ما خطوط قرمز تعیین کند موسویان: کانال‌های معتبر ارتباطی و تغییر اطرافیان ترامپ راهکار حل تنش ایران-آمریکا است