وزیر نیرو خبر داد: آبرسانی به 10 میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید

بیرجند- خبرنگارروزنامه جمهوری اسلامی: وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سال آینده به یک هزار و 500 روستای کشور آبرسانی خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت تدبیر و امید 10 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب پایدار و سالم برخوردار می‌شوند.
رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه طرح آبرسانی به روستاهای خراسان‌جنوبی، گفت: درحالی که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین و بی‌رحم‌ترین تحریم‌های اقتصادی بر مردم تحمیل شده اما نه تنها هیچ توقفی در طرح‌های عمرانی کشور نبوده بلکه با سرعت بیشتر طرح‌های عمرانی ادامه می‌دهیم. وزیر نیرو افزود: تا پایان امسال یک هزار و 124 روستا در 28 استان کشور با جمعیتی بالغ بر 700 هزار نفر به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند.اردکانیان تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هر هفته به 30 روستا در کشور آبرسانی شده و جمعیتی بالغ بر 6 میلیون و 700 هزار نفر از آب سالم و پایدار برخوردار شده‌اند. وزیر نیرو با بیان اینکه هر دو هفته یک تصفیه‌خانه آب در کشور درحال بهره‌برداری است،خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور افتتاح می‌شود و درحال حاضر نیز 220 تصفیه‌خانه آب درحال بهره‌برداری است.
اردکانیان اضافه کرد: در استان خراسان‌جنوبی در مجموع یک هزار و 360 پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.وی افزود: استان‌های مرزی ویترین کشور هستند و باید با حمایت و فعالیت بیشتری به توسعه آنها کمک کرد. از این رو وزارت نیرو به مسئله آب شرب در استان خراسان‌جنوبی توجه ویژه‌ای خواهد کرد و روستاها برای آبرسانی در اولویت هستند.
همزمان با سفر وزیر به خراسان‌جنوبی طرح آبرسانی به 20 روستای شهرستان محمودآباد نیز به بهره‌برداری رسید. مهدی صفوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی در این مراسم گفت: با افتتاح این طرح‌ها یک هزار و 180 خانوار از آب شرب برخوردار می‌شوند.


همچنین عملیات اجرایی خط انتقال آب از دشت مختاران به شهر بیرجند همزمان با سفر وزیر نیرو به خرسان‌جنوبی آغاز شد.حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی طول خط انتقال این پروژه را 60 کیلومتر و طول خطوط جمع‌آوری آن را هشت کیلومتر اعلام کرد و گفت: دبی لحظه‌ای خط انتقال 150 لیتر بر ثانیه است.وی با بیان اینکه جنس و قطر خط لوله چدن داکتیل و فولادی به قطر 500 میلی‌متر است، ادامه داد: یک باب مخزن به حجم هزار مترمکعب، حوضچه‌های شیرآلات و 6 باب اتاقک سرچاه آب از مشخصات ابنیه فنی این طرح است
وزیر نیرو پس از ورود به خراسان جنوبی از نیروگاه درحال ساخت زغال‌سوز طبس بازدید کرد.رضا اردکانیان در بدو ورود به فرودگاه طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند ازسوی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه طبس، مسئولان استان و شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.وزیر نیرو سپس از نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس که در مرحله احداث است، بازدید کرد.این نیروگاه با مجموع ظرفیت 650 مگاوات از طرح‌های در دست اجرا شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی توسط پیمانکار است و اکنون تجهیزات جانبی آن حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
در سفر وزیر نیرو به استان خراسان جنوبی، نیروگاه هفت مگاواتی سربیشه در زمینی به مساحت بالغ‌بر 14 هکتار نیز افتتاح شد. سرپرست نیروگاه هفت مگاواتی سربیشه گفت: این نیروگاه با بکارگیری نیروهای متخصص بومی و تجهیزات به‌روز دنیا توسط شرکت آذرباد پردیس پامچال و سرمایه گذاران چینی با هزینه‌ای افزون بر 6.5 میلیون یورو و در مدت زمان شش ماه احداث شده است.حامد سداد با بیان اینکه در تیرماه امسال نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور متصل شد، افزود: بیشترین میزان تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی همزمان با اوج تقاضای مصرف برق کشور در فصل تابستان صورت گرفت.سداد تصریح کرد: این نیروگاه با تولید بیش از 12 گیگاوات ساعت انرژی به‌طور سالانه ضمن کمک به تامین این تقاضا در ساعات پیک شبکه سراسری قادر است مصرف سوخت‌های فسیلی را به میزان حدود 4 میلیون مترمکعب کاهش دهد.
سایر اخبار این روزنامه
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: دولت‌های اسلامی سکوت خود در مورد ظلم هند به مردم کشمیر را بشکنند سید حسن نصرالله در نامه‌ای به ظریف: با تحریم‌های آمریکا حضور و تاثیر شما قدرتمندتر شد آزادی نفتکش ایرانی در جیل الطارق شکست راهزنی آمریکا و انگلیس شیخ زکزاکی به نیجریه بازگشت رئیس کل بانک مرکزی: بازار ارز به سمت پایداری و پیش‌بینی پذیری حرکت می‌کند رئیس قوه قضائیه در کردستان: برخورد با فساد مقطعی نخواهد بود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، نتیجه درایت امام قبل از رحلت ایشان بود وزیر نیرو خبر داد: آبرسانی به 10 میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید ضرورت تجدیدنظر در خصوصی‌سازی سوال از وزیر کشور در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد معوقات فرهنگیان به‌زودی پرداخت می‌شود هدفگذاری ایران برای افزایش سهم ترانزیت شرق و غرب وزیر امور خارجه: تحریم‌های آمریکا تاثیر مستقیمی بر تولیدات دارو دارند مزار شهدای آزاده در بهشت زهرا (س) گلباران شد