۳۵ مصدوم و سه کشته؛ تلفات اعلام‏شده سانحه قطار زاهدان-تهران

قطار مسافری زاهدان-تهران عصر دیروز در حدود ۱۰۰ کیلومتری زاهدان از ریل خارج شد و تا کنون بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده حدود ۳۵ نفر مصدوم داشته و ۳ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش ایسنا، بعد‏از‏ظهر دیروز قطار مسافری زاهدان- تهران دچار سانحه شد و به گفته صادق سکری، مدیرکل روابط‏عمومی شرکت راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران، این سانحه تاکنون ۳۵ مصدوم و سه کشته بر جای گذاشته است.
وی در گفت‏وگو با ایسنا اظهار کرد: قطار مسافری ساعت ۱۴:۵۰ از ایستگاه زاهدان حرکت می‏کند و در ساعت ۱۶ در یکصد کیلومتری زاهدان در ورودی ایستگاه «شورو» دچار سانحه شده و چند واگن از خط خارج می‌شوند.
به گزارش ایسنا، ایستگاه شورو از زیرمجموعه‌های راه‌آهن جنوب‏شرق است که البته جزو ایستگاه‌های لیست توقف قطار زاهدان تهران قرار ندارد.


مدیرکل روابط‏عمومی شرکت راه‏آهن جمهوری اسلامی ایران، این خبر را که همه واگن‏ها از خط خارج شده‌اند را تایید نکرد و افزود: تاکنون حدود ۳۵ نفر از هموطنان مصدوم شده و سه نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.
البته برخی منابع غیر‏رسمی تعداد جانباختگان این حادثه را بیشتر اعلام کرده‌اند و تعداد مصدومان را نیز بیشتر تخمین زده‏اند اما سکری، آن را تایید نکرد و گفت: علت حادثه هنوز مشخص نیست و کمیسیون عالی سوانح را به محل اعزام کرده‌ایم و به محض مشخص شدن، نتایج را اعلام خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: آخرین تعداد مصدومان و جانباختگان که از سوی اورژانس اعلام شده است و بیشتر نخواهد شد.
مدیرکل روابط‏عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تعداد کل مسافران این قطار ۲۴۱ مسافر بوده که در هشت واگن مستقر بوده‌اند که پنج واگن واژگون شدند و هم اکنون در حال پاکسازی این منطقه هستیم و به محض رسیدن آمار جدید آن را به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند.
سایر اخبار این روزنامه
سرباز فداکار حادثه تروریستی رژه نیروهای مسلح در اهواز، امروز کجاست و چه می‌کند؟ قهرمان فراموش شده آخرین روز تابستان علیرضا صدقی باید برای چنین دنیایی نگران بود! «ابتکار» مهم‌ترین تحولات پیرامون ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را بررسی می‌کند صدور مجوز توزیع و نظارت بر شبکه نمایش خانگی و وی.او.دی‌ها از دست وزارت ارشاد خارج می‌شود؟ «ابتکار» پیامد تشکیل وزارت بازرگانی را بررسی کرد پایان ماجرای یک جدایی حمایت و توسعه تولید ملی تنها بر روی کاغذ مانده است بنویس تولید ملی، بخوان محصول خارجی دعوای اصولگرایان در مجلس و حمله به لاریجانی دیکتاتور کیست؟ رئیس‌‌جمهوری ایران در سازمان ملل متحد: به‌جای نمایش مذاکره به واقعیت مذاکره بازگردید رئیسی از بازداشت عده‌ای در قوه قضائیه خبر داد اخذ رشوه‌هایی بهت‌آور در قوه قضائیه با تایید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فرآیند استیضاح ترامپ به طور رسمی آغاز شد دادستان کل کشور: راه کسانی که دستاوردهای نظام اسلامی را زیر سوال ببرند به گورستان است ۳۵ مصدوم و سه کشته؛ تلفات اعلام‏شده سانحه قطار زاهدان-تهران