همصدایی مدعیان اصلاحات با فتنه آمریکایی- سعودی در عراق

سرویس سیاسی-
روزنامه زنجیره‌ای آرمان در مطلبی با‌ اشاره به ناآرامی‌های چند روز اخیر در عراق نوشت:«عربستان سعودي بر آتش اعتراضات مردم عراق مي‌دمد. اما آنچه که حائز اهميت بوده اين است که نيروهاي نظامي مردمي در عراق مي‌بايستي در وقايع اعتراضات مردم دخالت نکنند. چون برخي از اين دخالت‌ها مي‌تواند بر ميزان نارضايتي‌ها بيفزايد. آنچه در عراق به‌وقوع پيوست تصادفي نيست. حتي برخي از کارشناسان و تحليلگران بر اين نظرند که مقامات عراقي اين مسائل را به راه انداخته‌اند».
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت:«مسئله اربعين که در طي چند سال گذشته گسترش يافته به نوعي براي ايران نمايش قدرت قلمداد مي‌گرديد. اگر در حج حدود دو ميليون نفر شرکت مي‌کردند حال براي راهپيمايي اربعين حدود سه ميليون نفر از کشورهاي ديگر شرکت مي‌کردند. بنابراين چنين مسئله‌اي براي ايران به نوعي نمايش قدرت قلمداد مي‌گرديد. از سوي ديگر هر چه بر تعداد اين جمعيت افزوده مي‌شد بر نفوذ ايران در عراق افزوده مي‌شد. بنابراين شايد عراقي‌ها به اين نتيجه رسيده بودند که حضور زوار ايراني از يک سو و آن مناطق و نيروهاي وابسته به ايران در عراق رفته رفته تا حدودي وضعيت حاکميت عراق را متزلزل مي‌کنند».
این روزنامه مدعی اصلاحات همصدا با رسانه‌های وابسته به آل‌سعود و آمریکا و انگلیس مدعی شده است که نیروهای نظامی مردمی در عراق(حشد‌الشعبی) نباید در خاموش کردن فتنه اقدامی انجام دهد.


این روزنامه زنجیره‌ای همچنین با رویکردی تفرقه انگیز، مراسم باشکوه و بی‌نظیر پیاده‌روی اربعین را صرفا نمایش قدرت ایران نامیده و این رویداد بزرگ را مصداق عامل تزلزل حاکمیت عراق جا زده است.
مراسم باشکوه و میلیونی پیاده‌روی اربعین با حضور گسترده مسلمانان از سراسر دنیا، نظام سلطه و سران مرتجع در منطقه را دچار سرگیجه کرده است. گویا مدعیان اصلاحات نیز از این رویداد عظیم، عصبی شده‌اند.
مظلوم‌نمایی روزنامه زنجیره‌ای از اصلاح‌طلبان در پروژه شهیدزدایی
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی با عنوان «چرا اصلاح‌طلبان متهمند؟» به مظلوم‌نمایی از اصلاح‌طلبان و شهرداری در ماجرای پروژه حذف عبارت شهید از تابلو خیابان‌ها و معابر عمومی پرداخت و نوشت: «واقعيت اين است كه از سال 76 كه اصلاح‌طلبان پيروز شده‌اند به شكل حيرت‌آوري قيموميت همه ارزش‌هاي دفاع مقدس اعم از افتخار رزمندگي و شهادت و جانبازي و حتي اسارت واگذار شده به جناح مقابل اصلاحات و نكته تلخ ماجرا اين است كه وقتي زندگينامه اصلاح‌طلبان را مرور مي‌كني آنان كه سن‌شان به جبهه مي‌رسيده يا رزمنده بوده‌اند يا شهيد...! ‌اي‌كاش يك‌‌بار براي هميشه جناح مقابل اصلاحات از مستمسك قرار دادن نام و ياد شهداي والامقام ايران براي فشار به جريان رقيب دست بردارد. شما هزار بار ديگر اصلاح‌طلبان را متهم كنيد آنان هزار بار ديگر (نه به‌خاطر فشار شما) بلكه به‌خاطر باورشان به تكريم شهدا، تمام تهران كه سر جاي خود تمام ايران را به ياد شهدا به نام آنان زينت خواهند داد».
این روزنامه زنجیره‌ای درحالی تلاش کرده ضمن مظلوم‌نمایی از شهرداری و شورای شهر اصلاح‌طلبان در پروژه شهید زدایی، این جریان را معتقد و باورمند به فرهنگ ایثار و شهادت جلوه دهد که سابقه سیاه مدعیان اصلاحات در توهین به ارزش‌ها به‌ویژه شهدا و دفاع مقدس پیش روی ماست.
به‌عنوان مثال «فیض‌الله عرب‌سرخی» از فعالین مدعی اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸- خرداد ۹۶ در واکنش به تشییع پیکر شهدا، در اظهارنظری توهین آمیز گفته بود: «مدت‌ها بود که برنامه تشییع شهید نداشتیم اما پیروزی اصلاح‌طلبان و شادی مردم و جشن‌های مردمی در شهرها باعث شده که باز هم فصل تشییع شهیدان آغاز شود»! همچنین خرداد 94 همزمان با تشییع باشکوه پیکرهای پاک ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده از جمله ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن کربلای ۴ روزنامه زنجیره‌ای آرمان در اقدامی هتاکانه، طرح گرافیکی موهنی را تحت عنوان شهدای غواص چاپ کرد. این طرح سخیف و هتاکانه، شهدای غواص را در شمایلی نامناسب نشان می‌داد. این طرح هتاکانه با واکنش منفی و تند افکار عمومی مواجه شد.
در مهر ماه سال ۹۱ همزمان با هفته دفاع مقدس نیز، روزنامه زنجیره‌ای شرق، کاریکاتور موهنی را علیه دفاع مقدس منتشر کرد. کاریکاتور مذکور ناخودآگاه خواننده را به یاد عکس‌های مشهور دفاع مقدس می‌انداخت که در آن رزمندگان اسلام در حال بستن سربندهای «یازهرا (س)»، «یا حسین(ع)»، «یامهدی(عج)» برای یکدیگر هستند. این کاریکاتور رزمنده‌های جبهه را در حال بستن سربند بر روی چشم همدیگر نشان می‌داد؛ کنایه از اینکه تصمیم و ایثارگری رزمندگان کورکورانه صورت گرفته است!
این کاریکاتور اهانت‌آمیز با استقبال رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اپوزیسیون و ضدانقلاب همراه و بارها در فضای اینترنت بازنشر داده شد. لازم به ذکر است که طراح این کاریکاتور موهن، «هادی حیدری» فرزند «غلامرضا حیدری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم بود.
اردیبهشت ۹۶ هم انتشار کلیپی از سخنرانی «غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران در مراسم افتتاح ستاد یکی از نامزدها در اصفهان و توهین علنی و آشکار به شهدای مظلوم مدافع حرم واکنش‌های بسیاری را در عرصه عمومی برانگیخت که در این میان احساس خشم و نفرت از این میزان بی‌غیرتی، توهین و البته بلاهت و حماقت سیاسی وجه غالب این واکنش‌ها بود.
تلاش مدعیان اصلاحات برای بهره‌برداری سیاسی از فوتبالیست‌ها
روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «ورزشگاه واقعاًً صدهزارنفری» نوشت: «استقبال زنان از بلیت‌فروشی بازی ایران و کامبوج همه را شگفت‌زده کرده است»
این روزنامه نوشته است: «از همان روزی که خبر صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه آزادی منتشر شد سؤالات زیادی دراین‌باره به‌وجود آمد. مهم‌ترین سؤال درباره تعداد بلیت‌هایی بود که به زنان تعلق داشت. چیزی که اول اعلام شد رقم 4600 بلیت بود اما این محدودیت برخلاف چیزی بود که فیفا روی آن اصرار دارد.»
روزنامه سازندگی بعد از اینکه با ادبیاتی پرطمطراق به استقبال این خبر رفته و حضور زنان در ورزشگاه را «ناباور»، «شگفت‌آور» و «تحقق رؤیای دیرینه» دانسته به انتقاد از سکوت فوتبالیست‌ها پرداخته و افزوده است: «بعد از باز شدن سایت بلیت‌فروشی و پس‌ازاینکه مسجل شد زنان ایرانی می‌توانند روز پنج‌شنبه در ورزشگاه حاضر شوند، خبری از واکنش فوتبالیست‌ها نیست. تصور می‌شد فوتبالیست‌ها لااقل در صفحه شخصی خودشان به این ماجرا واکنش نشان بدهند اما دریغ از حتی یک واکنش. ماجرا کمی‌ عجیب به‌نظر می‌رسد. شاید بگویید به‌خاطر درگیری در بازی‌های باشگاهی چنین اتفاق افتاده یا اینکه هنوز چند روز تا برگزاری بازی مانده است. اما این‌همه انفعال اصلاً طبیعی نیست.»
این روزنامه در توهینی آشکار به بازیکنان فوتبال نوشته است: «خبر رسمی ‌و تأیید نشده‌ای دراین‌باره وجود ندارد اما در برخی محافل گفته شده که به بازیکنان توصیه کرده‌اند دراین‌باره فعالیتی در فضای مجازی نداشته باشند.»
لازم به ذکر است که مدعیان اصلاحات چندی است به‌جای پاسخگویی درخصوص مشکلات کنونی کشور و حمایت از دولتی که رهاوردش هیچ بوده، از سویی به کارنامه‌سازی و از سویی دیگر به جنجال‌سازی در مسائل اجتماعی و فرهنگی روی آورده‌اند. فعالیت‌های اصلاح‌طلبان در این چند ماه اخیر نشان داده که آنها از هیچ‌گونه بهره‌برداری‌های سیاسی به‌ویژه در حوزه زنان (پیامک حجاب، موتورسواری زنان، غائله دختر آبی و...) دریغ نمی‌ورزند. مدعیان اصلاحات همچنین در حالی به دنبال بهره‌برداری از ورزشکاران و به میدان آوردن آنها در بازی سیاسی و انتخاباتی خود هستند که برخی از آنان با حضور زنان در ورزشگاه مخالف هستند. همین چند روز پیش بود که مهدی قائدی، یکی از بازیکنان فوتبال کشورمان گفته بود: «نمی‌گذارم همسرم به ورزشگاه برود.»
مدعیان اصلاحات، نه جنبه پیروزی در انتخابات را دارند و نه جنبه شکست
محمدصادق جوادی حصار، از فعالین مدعی اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«اگر برابر مقررات قانوني انتخابات رقابتي برگزار شود مي‌توان به موفقيت اميدوار بود. اگر نظارت به معناي اعمال سلايق وجود نداشته باشد و نظارت بر اساس منابع چهارگانه باشد که مجمع تشخيص مصلحت تاييد کرده و صرفا نظارت بر سلامت انتخابات باشد 80‌ درصد دغدغه‌هاي اصلاح‌طلبان در حوزه‌هاي مختلف انتخابات از بين خواهد رفت».
هر چه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، تحرکات مدعیان اصلاحات در حمله به شورای نگهبان شدیدتر می‌شود. این حملات با دو هدف عمده صورت می‌گیرد، هدف اول فضاسازی جهت منفعل‌کردن شورای نگهبان در رسیدگی قانونی به احراز صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس است- اقدامی که تاکنون همواره ناکام بوده و نتوانسته در روند قانونی نظارت شورای نگهبان تغییر ایجاد کند- و هدف دوم، به حاشیه رفتن مطالبه‌گری از مدعیان اصلاحات است. طیف مدعی اصلاحات اکنون دولت، فراکسیون امید مجلس و شوراهای شهر برخی کلانشهرها از جمله تهران را در اختیار دارد. این در حالی است که به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی به افکار عمومی ارائه نشده است.
جریان مدعی اصلاحات نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه جنبه پیروزی. اگر در انتخابات شکست بخورد، حق‌الناس را لگدمال کرده و با دروغ تقلب، کشور را به آشوب می‌کشد. اگر در انتخابات پیروز شود نیز علی‌رغم اختیارات و امکانات گسترده‌ای که دارد، به فرافکنی روی آورده و از رسیدگی به مطالبات مردم شانه خالی می‌کند.
انکار تطبیق تاریخی، نشانه کم‌سوادی مدعیان اصلاحات
روزنامه زنجیره‌‎ای شرق دیروز در مطلبی گزارشی را درباره سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در چهارمین همایش «دیپلماسی مقاومت، گرامیداشت دیپلمات انقلابی شهید غضنفر رکن‌آبادی» و مبحث شبیه‌سازی تاریخی یا همان مسئله تطبیق تاریخ منتشر کرد. در این گزارش اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان آورده شده و سپس ادعا شده است:
«اذهان ناتوان از دستیابی به راه‌حل‌های مؤثر برای بازشدن گره مشکلات، ناچارند ببینند دیگران چه کرده‌اند، در حالی که هر مسئله‌ای ماهیت و راه‌حل خاص خود را دارد. کسانی که از تجربه جدید هراس دارند،‌ ترجیح می‌دهند برای مسئله‌های جدید راه‌های سنتی را پیش بگیرند. با شبیه‌سازی تاریخی تلاش می‌کنند اقدامات خود را توجیه کنند. یکی از شبیه‌سازی‌های تاریخی مرسوم که دائماً به کار گرفته می‌شود، استفاده از داستان کربلا است. افراد خود را در جبهه امام‌حسین قرار می‌دهند و دیگری را در جبهه مقابل او و این‌گونه می‌کوشند خود را حق و دیگری را باطل جلوه دهند. این مدل در اردوگاه اصولگرایی برای حذف و ذم رقیب سیاسی زیاد استفاده شده و می‌شود.»
به روزنامه شرق و نویسنده کم سواد آن باید گفت؛ بدون ‌تردید عبرت گرفتن از سرگذشت پيشينيان متوقف بر تطبیق گذشته با زمان حال است. پس عبرت فرع بر تطبیق است.
امیر مومنان(ع) به امام حسن(ع) سفارش مي‌فرمايند: «اسْتَدِلَّ عَلى مَا لَمْ یَکُنْ بِمَا قَدْ کَانَ فَإِنَّ الاُمُورَ أَشْبَاهٌ» «با آنچه در گذشته دیده‌ یا شنیده‌ای، برای آنچه که هنوز نیامده استدلال کن، زیرا تحولات و امور زندگی همانند یکدیگرند.» (نهج‌البلاغه ،‌ نامه 31)
مطلب دیگر اینکه باید ببینیم آیا اظهارات آقای پناهیان مصداق ادعای این روزنامه است؟ ایشان گفته است: «صلح امام حسن ناشی از خیانت یارانش بود، ممکن است گاهی ضعفی نشان دهیم، بعضی‌ها عوامل صلح امام حسن را پاک می‌کنند و بر آن تأکید می‌کنند، اما نباید این‌طور نگاه کرد... برخی این‌قدر صدای صلح را بالا می‌برند و خطر جنگ را بالا می‌برند که امکان گفت‌وگو در جامعه از بین می‌رود البته در جامعه ما شیرمردان و شهدایی هستند که اجازه عقب‌نشینی به ما نمی‌دهند؛ مخصوصاًً که الان ثمرات مقاومت را در بحث انهدام پهپاد و توقف کشتی انگلیسی شاهد هستیم.»
مدعیان اصلاحات علی‌رغم مذمت تطبیق تاریخ، این کار را البته مغرضانه و برای توجیه منافع نامشروعشان انجام می‌دهند. سطرهای فوق نیز برخلاف ادعای شرق، توصیف دقیقی از شرایط امروز است که شکوه و اقتدار انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند و با تکنیک‌های رسانه‌ای و تطبیق غلط تاریخ نسخه انفعال می‌پیچند.