سامان دهی کشف رود را معطل اعتبارات دولتی نخواهیم کرد

مسعود حمیدی-استاندار خراسان رضوی گفت: برای سامان دهی کشف رود، منتظر اعتبارات دولتی نخواهیم ماند. به گزارش روابط عمومی استانداری، علیرضا رزم حسینی روز گذشته به همراه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی به صورت میدانی از کشف رود  بازدید کرد. استاندار در این بازدید از کشف‌رود و فاضلاب جاری در آن، تصفیه خانه‌های اولنگ، التیمور و سپتاژ بازدید میدانی کرد و از آخرین وضعیت آن‌ها آگاه شد.
 استاندار همچنین در نشست مشترکی که در حاشیه این بازدید با مدیران دستگاه های مربوط برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته برای سامان دهی کشف رود، اظهار کرد: در قالب کارگروه سامان دهی کشف رود تاکنون اقداماتی نظیر احداث تصفیه خانه انجام شده است که فقط بخشی از آب جاری در کشف رود را تصفیه می‌کند و کافی به نظر نمی رسد. وی افزود: وضعیت کلی کشف رود قابل قبول نیست و حتما دستگاه های اجرایی باید چه درسطح ملی و چه در سطح استانی فکری برای آن بکنند، به هرحال امیدواریم در این خصوص به یک جمع بندی برسیم و نتیجه را به استحضار مردم برسانیم.
رزم حسینی درباره اختصاص نیافتن همه اعتبارات مربوط به سامان دهی کشف رود، تصریح کرد: با توجه به شرایط مالی دولت، نباید انتظار داشت بودجه مورد نیاز از محل منابع دولتی تامین شود، برای سامان دهی کشف رود باید از منابع بخش غیر دولتی استفاده شود. وی با تاکید بر این که بخش خصوصی علاقه‌ مند ورود به حوزه ساخت تصفیه‌خانه هاست، ادامه داد: برخی از تصفیه خانه ها اقتصادی است و سرمایه گذار می تواند در این حوزه وارد شود واز محل تصفیه آب استفاده بهینه کند. البته اقداماتی نیز در طرح سامان دهی کشف رود درنظر گرفته شده اما متاسفانه یا خوب اجرا نشده یا با کندی روبه روست.شایان ذکر است، با این که روابط عمومی آب منطقه ای از خبرنگاران برای پوشش خبری این برنامه دعوت کرده بود اما از حضور خبرنگاران برای پوشش خبری بازدید میدانی استاندار، توسط روابط عمومی استانداری ممانعت به عمل آمد.با توجه به این که استاندار بارها بر جایگاه رسانه ها در مطالبه گری و پیگیری آن ها تاکید کرده و حتی در جلسه اخیر سامان دهی کشف رود، شخصا از خبرنگار خراسان رضوی دعوت شد، این رفتار روابط عمومی استانداری جای سوال و تامل دارد. روابط عمومی آب منطقه ای استان نیز در نامه ای به رسانه ها بابت ناهماهنگی به وجود آمده در این زمینه عذرخواهی کرد.
در بخشی از این نامه آمده است: «متاسفانه بابت پوشش خبری این رویداد، ناهماهنگی به وجود آمد که باعث رنجش و زحمت تعدادی از خبرنگاران عزیز و پرتلاش برخی رسانه ها شد، لذا از همه شما بزرگواران پوزش می خواهیم
و عذرخواهی می کنیم.»