وزیر کشاورزی: گوشت ۲ دلاری یا ۳۰ هزار تومانی وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، به مسائلی همچون اختلاط ضایعاتی همچون شن با گندم پرداخت و گفت: گوشت با قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان واقعیت ندارد. اگر کسی گوشت قرمز با این قیمت سراغ دارد، ‌می‌تواند وارد کند و منعی در مقابل آن وجود ندارد.
به گزارش ایسنا، هفتمین نشست از نهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران روز سه‌شنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.
در این نشست، وزیر جهاد کشاورزی به سوالات و نظرات مطرح شده از سوی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران پاسخ داد.
محمود حجتی ابتدا با بیان اینکه او خود از ظهور گرفتاری‌ها برای بخش خصوصی در رنج و عذاب بیشتری است، گفت: اینطور تصور نکنید که ما در دولت نشسته‌ایم و از اینکه نارسایی‌ها و ممنوعیت‌هایی برای بخش خصوصی و کسب وکار فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود، لذت می‌بریم.


وی ادامه داد: مکاتبات و نامه‌نگاری‌های من با برخی وزرای کابینه و حتی رئیس‌جمهوری نشان می‌دهد که با هرگونه اعمال ممنوعیت و محدودیت‌ مخالفت کرده‌ و بارها اعلام کرده‌ام که برای رفع نیاز داخل باید از طریق و روش دیگری غیر از ممنوعیت صادرات برخورد کرد.
وی همچنین درخصوص وضعیت گندم در کشور گفت: با وجود افزایش تولید گندم طی سال جاری در کشور، گندم‌کاران تولیدات خود را به دولت در مقایسه با سال‌های گذشته، کمتر فروختند به گونه‌ای که سال گذشته به‌رغم خشکسالی که پیش آمده بود، یک میلیون تن بیشتر از امسال توانستیم از گندم‌کاران خرید کنیم. حتی در برخی استان‌های گندم‌خیز کشور، به اندازه کشت آبی هم به دولت گندم نفروختند و مناطق غرب و شمال‌غرب جزو این مناطق بودند.
به گفته وی، تفاوت قیمت گندم در داخل و کشورهای همسایه، عاملی بود که گندم کمتری به دولت فروخته شد. وزیر کشاورزی سپس از تصمیم دولت برای واردات گندم طی سال جاری خبر داد و گفت: مسئولیت این واردات نیز با شرکت بازرگانی دولتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
حجتی همچنین با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد برای خرید گندم با قیمت تمام شده توسط نانوایی‌های آزادپز، گفت که با این مصوبه، مصرف سرانه کاهش خواهد یافت.
او با اشاره به سخنان اعضای هیئت نمایندگان درخصوص اختلاط شن با گندم عنوان کرد که این اقدام از سوی بخشی از فروشندگان گندم انجام ‌می‌گیرد و نباید آن را به کل کشاورزان تعمیم داد. ضمن آنکه ۹۰ درصد گندم تحویل داده شده از طریق کمباین به طور مستقیم توسط کامیون‌ها بارگیری ‌می‌شود و به مراکز خرید ‌می‌رود.
حجتی همچنین گفت که سامانه بازارگاه برای ثبت واردات نهاده‌هاست و در این سامانه قیمت مشخص ‌می‌شود. در عین حال ورود واسطه‌ها به این سامانه نیز منعی ندارد. او با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اکنون مسئول تولید و نه تامین گوشت است، ادامه داد: کدام کشور گوشت را به قیمت هر کیلو ۲ دلار به فروش ‌می‌رساند؟ قیمت گوشت برزیلی ۷.۵ دلار و در مغولستان قیمت گوشت در کشتارگاه ۵ دلار است. بنابراین گوشت با قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان واقعیت ندارد و اگر کسی گوشت قرمز با این قیمت سراغ دارد، ‌می‌تواند وارد کند و منعی در مقابل آن وجود ندارد.
حجتی همچنین توضیح داد که ارز برخی کالاها از قبیل گوشت قرمز، حبوبات و کره به سمت نیمایی شدن سوق یافته است. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد مانده سموم در محصولات کشاورزی اعلام کرد که استفاده از سموم و کود در حوزه کشاورزی در سال‌های گذشته لجام‌گسیخته بوده و از حدود ۶ سال قبل، وزارتخانه به طور جدی در حال ساماندهی این بخش است.
سایر اخبار این روزنامه
پای آگهی‌های بازرگانی از شبکه «کودک» بریده شد کودکان منهای تبلیغات جلال خوش‌چهره نسل جوان خاورمیانه موافقان و مخالفان طرح 9 ساله استقلال شهرری چه می‌گویند؟ دو روی سکه جدایی ری از تهران «ابتکار» تاثیر طرح مسکن ملی بر بازار مسکن را بررسی می‌کند تکرار طرح‌های تکراری! سخنگوی قوه قضائیه: بعد از «زم» کسی دستگیر نشده است؛ به یکدیگر اتهام نزنید جهانگیری: لوایح FATF در جلسه سران سه قوه تصویب شده و مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته است بنیامین نتانیاهو فرمان تشکیل دولت را به رئیس رژیم صهیونیستی بازگرداند نتانیاهو در آخر خط رئیس‌جمهوری: اخذ مالیات باید همراه با شفافیت باشد سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌و‌گو با آناتولی: آماده گفت‌و‌گوی دو‌جانبه یا چند‌جانبه با عربستان هستیم وزیر ارتباطات اعلام کرد‌ بازگشت ۲۶ میلیارد تومان به زائران اربعین وزیر کشاورزی: گوشت ۲ دلاری یا ۳۰ هزار تومانی وجود ندارد اعتبار آمریکا گروگان اظهارنظرهای متناقض ترامپ