دولت یازدهم با تریبون یکطرفه از بیان عملکرد خود فرار می‌کند

در بخشی از این نامه تصریح شده است : دولت یازدهم با شعار اقتصادی و سیاه‌نمائی افراطی و تند از گذشته و نقد انقلاب روی کار آمد و این روندی است که در طول عمر دولت استمرار یافته است. این در حالی است که بعد از دوره دفاع مقدس، به جز دوره هشت ساله دولت‌های نهم و دهم، به مدت 20 سال، سه دولت هم راستا در اختیار این گروه بوده‌اند و بسیاری از نارسایی‌هایی که در طول سالها مردم را آزرده است، محصول عملکرد آنهاست؛ اما با انحصارطلبی، می‌کوشند که با هر ابزار داخلی و خارجی، و از جمله متأسفانه بعضاً با زیر سؤال بردن ارزشها و گرفتن ژست اپوزیسیون نظام شرایطی فراهم آورند که کارنامۀ عملکردی آنها برای مردم آشکار نشود. در ادامه این همچنین آمده است : گذشته از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوجود آمده، دهها مورد دیگر از نکات و شاخص‌ها (از جمله رکود، بیکاری، رشد اقتصادی، فاصلۀ طبقاتی(ضریب جینی)، جذب سرمایه‌گذاری، بهره‌وری، مسکن، اشتغال- به خصوص اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان) و ... حاکی از کارنامۀ ضعیف اقتصادی این دولت است، اما متأسفانه می‌کوشند با ظاهرسازی و قلب واقعیت و البته تا حدی با همراهی صداو سیما، چهره واقعی وضعیت اقتصادی کشور را در پایان دورۀ کاری خود پنهان کنند و در این راه، با کمک رسانه‌های خارجی و داخلی به جای پاسخگوئی عملکرد خود به سیاه‌نمائی گذشته و تضعیف روحیۀ انقلابی می‌پردازند.
وزرا و مدیران ارشد دولت نهم و دهم در این نامه خطاب به رئیس‌سازمان صداو سیما تاکید کردند : در مقابل این موج تخریب مداوم، مقتضی است بنابر موازین قانونی ترتیبی اتخاذ فرمائید که فرصت مناسبی به تیم دولت قبلی داده شود تا با استناد به آمار و ارقام همین دولت به موارد قلب واقعیت این افراد پاسخ داده شود و قضاوت به مردم آگاه سپرده شود.
وزرا و مدیران دولت‌های نهم و دهم همچنین ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری مناظره به جای بحث‌های یک طرفه تصریح کردند : طبعاً تصدیق می‌فرمایید که انتظار جامعه و مردم انقلابی از رسانۀ ملی، فراهم آوردن بستر آگاهی و حمایت از ارزشهای انقلاب اسلامی، از جمله ارائه واقعیت‌ها و تقویت امید (و نه نشر سیاه‌نمایی و قلب واقعیت) است. بر این اساس، ما حتی آمادگی داریم که به جای بحث یک طرفه به مناظره با نمایندگان دولت فعلی دربارۀ واقعیت‌های گذشته و جاری بپردازیم.