گزارش کار 2 دقیقه ای نخست وزیر و دست بزن شهردار !

عاقبت 2 معلم خاطی در 2 سر دنیا
چند روز پیش عکسی منتشر شد که ادعا می‌شد دانش‌آموزی 9ساله در مدرسه توسط معلم ورزش تنبیه شده و شلاق خورده است. دیروز هم عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که گویا والدین آن دانش‌آموز به‌خاطر تعلل آموزش و پرورش در مجازات معلم، به‌صورت خودسر با چماق او را زده بودند. همزمان کلیپی از یک مدرسه در آمریکا منتشر شد که معلمی عصبانی یک دانش‌آموز را به‌شدت می‌زد و اعلام شد آن معلم بلافاصله توسط پلیس بازداشت و از مدرسه اخراج شده است. کاربری نوشت: «خوب شد زود این معلم خارجیه رو پلیس گرفت وگرنه ممکن بود خانواده اون دانش‌آموز از ما یاد می‌گرفتن و به سبک خودشون دخلش رو می‌آوردن!» کاربر دیگری نیز نوشت: «ببین اون دانش‌آموزها چی کار کردن که معلم‌هاشون این‌طور جوش آوردن، هرچند نه رفتار معلم‌ها، نه آموزش و پرورش و نه والدین توجیه‌پذیر نیست.»
 
دونات طلا در مشهد!
سال ۹۰ بود که انتشار خبر سرو بستنی طلا در برج میلاد تهران سر زبان‌ها افتاد. بستنی لوکسی که در آن دوره حدود ۴۰۰ هزار تومان برای خریدار آب می‌خورد و سروصدای زیادی هم به‌ پا کرد، اما با واکنش هایی که در فضای مجازی صورت گرفت خیلی زود از منوی رستوران جمع شد. این بار اما آن طور که در شبکه های اجتماعی ادعا می شود این بستنی‌ها وارد شهر مشهد شده‌اند، نه تنها بستنی که کیک، نوشیدنی و استیک هم به‌آن اضافه شده است، البته نه در تمامی شیرینی‌فروشی‌ها و مغازه‌ها که در برخی از فروشگاه‌های بالای شهر که مردم توان خرید چنین بستنی‌ها و کیک‌های گرانی را دارند یا در برخی از صفحه‌های اینستاگرام به‌ فروش می‌رسد. کاربری نوشت: «کافیه کمی در اینستاگرام بچرخین و کیک و بستنی طلا رو توی بازار مشهد جست وجو کنین تا قیمت‌ها و مدل‌های مختلف رو به شما نشون بده!»
 


سد معبر را ول کن شهردار را بچسب!
پس از بارندگی‌های اخیر در هرمزگان دو تن از خبرنگاران برای پیگیری مشکلات شهر به سراغ شهردار میناب رفتند که وی حاضر به مصاحبه نشد و بعد از مشاهده خبرنگاران در محل و مصاحبه با اهالی، با سیلی محکمی به حساب یکی از آن‌ها رسید. کاربری در این باره نوشت: «درسته که کار شهردار بد بوده ولی بعضی وقت‌ها خبرنگارها هم اون‌قدر پیله می‌کنن به مسئولان که در یک لحظه از کوره درمیرن.» کاربر دیگری هم به طنز نوشت: «جالب اینه که میگن اگه ماموران شهرداری و رفع سد معبر بدرفتاری کردن درگیر نشین و برین به شهردار شکایت کنین، حالا کی جرئت داره بره پیش این جور شهردارها؟!» کاربری هم نوشت: «به نظر می رسه ما توی کشورمون بحران مدیریت داریم نه مدیریت بحران!»‍
 
کف زنی در یک چشم به هم زدن!
ویدئویی از سارق جوانی که پس از دستگیری یکی از راهکارهای سرقت خود را در جلوی دوربین صدا و سیما به نمایش گذاشت بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. این سارق در یک چشم به هم زدن توانست 300 دلار از 700 دلاری را که برای شمارش به او داده بودند در حال شمارش به سرقت ببرد. بسیاری از کاربران نوشته بودند که با دیدن ده ها باره این ویدئو بازهم نتوانستند متوجه کف زنی این سارق بشوند. امااین ویدئو واکنش های دیگری نیز به همراه داشته است. کاربری نوشت: «اگه همین سرعت عمل رو توی شعبده بازی سرمایه گذاری می کرد الان یک شعبده باز مطرح بود که توی عصر جدید درخشیده بود نه این که به عنوان سارق توی تلویزیون باشه.» کاربر دیگری نوشت: «اختلاسگرها هم همین طوری و با همین سرعت پولای مردم رو برا خودشون می کنن!».
 
فروش گنجشک به جای قناری!
حتما حکایت رنگ کردن گنجشک و فروش آن به جای قناری را شنیده اید اما فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نمونه بارز این حکایت بود. در این ویدئو نحوه آج دار کردن لاستیک های کهنه ای که صاف شده اند دیده می شود که با واکنش های زیادی همراه بود. کاربری نوشت: «موقع خرید لاستیک دست دوم مراقب باشید چون ممکنه با جونتون بازی کنید!» کاربر دیگری نوشت: «این کار جنایت و به خطر انداختن جان مردم است. این پول ها خوردن نداره، مال حرام را به خانواده هایشان می دهند!» کاربری هم نوشت: «این عده که دست به این کارها می زنن برای کمی سود بیشتر جون خیلی ها رو به خطر می ندازن اونم جون قشری که قدرت خرید لاستیک نو رو نداره!» کاربر دیگری هم نوشت: «این که با این ظرافت داره خط می ندازه روی لاستیک دست دوم کاش هنرش رو جای بهتری به کار می برد.»
 
گزارش کار 2 دقیقه ای کارهای 2 ساله
ویدئویی از جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند که از وی خواسته می شود در دو دقیقه خلاصه کارهای دولتش را در دو سال بیان کند بازتاب جهانی پیدا کرد. جوان ترین نخست وزیر نیوزیلند در صد سال گذشته در این دو دقیقه از کاشت 140 میلیون درخت، ساخت خانه، افزایش حداقل حقوق، کاهش درصد بیکاری، افزایش پوشش بهداشت و درمان و ... گفت که با واکنش های زیادی همراه بود. کاربری نوشت: «مسئولان خوبه این جوری گزارش کار بدن که پیش از این هم شاعر گفته بوده کم گوی و گزیده گوی چون دُر.» کاربر دیگری نوشت: «نه برنامه تلویزیونی می خواست، نه هماهنگی با خبرنگار ، نه تو بوق و کرنا کردن. فقط اراده می خواست که کارهاتو به گوش مردم برسونی.» کاربری هم نوشت: « به این میگن گزارش کار عینی و قابل درک».