وزیر صنعت: اسامی گران‌فروشان منتشر می‌شود


رضا رحمانی اظهار داشت: با وجود اینکه ذخیره خوبی از کالا‌ها داریم، اما در کنار تمهیدات اولیه از تولید تا مصرف، حضور خود اصناف در نظارت‌ها لازم است، زیرا امروز هرگونه گران‌فروشی و سوءاستفاده، ظلم در حق مردم است بنابراین برخورد‌ها باید با متخلفان در محل و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.
وی افزود: برخورد‌ها با متخلفان و گران‌فروشان در بازار باید جدی و موثر باشد و متخلفان بدانند با تخلفات، مماشات نخواهیم کرد. ان شاء الله تخلفات کمتر و برخورد‌های کمتری را خواهیم داشت اما با آن بخش اصناف که مراعات نمی‌کنند انتظار ما از اتحادیه‌ها و اصناف مربوط این است که به نحوی برخورد کنند که تخلف دیگر تکرار نشود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: وقتی ذخایر کالایی کامل است و تاثیر قیمت بنزین بر کالا‌ها ناچیز است دلیلی بر افزایش قیمت آن نداریم بنابراین باید با بحث روانی در این باره مقابله کرد. اگر قیمت بنزین اصلاح شد به این معنی نیست که کالا‌ها افزایش قیمت یابد بنابراین به علت مسایل روانی و جو‌سازی‌ها نباید اجازه دهیم قیمت‌ها افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحمانی ادامه داد: مسئولان مربوطه از جمله سازمان تعزیرات حکومتی قول داده‌اند که پرونده‌های تخلف را خارج از نوبت بررسی کنند و با بحثی که با سازمان تعزیرات داشتیم قرار شد اسامی متخلفان از طریق بنر و تابلونوشته‌ها اطلاع‌رسانی شود و مردم ببینند که چه کسانی تخلف کردند.


وی با بیان اینکه به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت‌ها را نخواهیم داد گفت: ما ابتدا از خودمان شروع کردیم و مجوز افزایش قیمت دستگاه‌های دولتی را لغو کردیم، ضمن اینکه در شرایط کنونی دستگاه‌های دولتی حتی نباید تقاضای افزایش قیمت کنند و اگر هم تقاضا کنند تنظیم بازار آن را نخواهد پذیرفت.
هر گونه افزایش قیمت به بهانه گرانی بنزین ممنوع است
در همین زمینه، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بر اساس مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ 24 آبان، هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات به‌خصوص به‌بهانه افزایش نرخ بنزین ممنوع خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است:​ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن رصد و پایش بازار و کسب اطلاعات از تمامی مراکز توزیع با
هرگونه افزایش قیمت برخورد خواهد کرد. همچنین بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته با سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به این پرونده‌ها در اولویت برخورد و صدور رأی خواهد شد.
این اطلاعیه به‌منزله ابلاغیه رسمی تلقی شده و اجرای آن برای تمامی واحد‌های اقتصادی ذی‌نفع الزامی است. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این اطلاعیه از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق سامانه 124 سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و یا از طریق اپلیکیشن برای پیگیری گزارش کنند تا سریعاً به آن رسیدگی و با متخلفان برابر قانون
برخورد شود.
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ رهبر انقلاب به نامه وزیر بهداشت درباره جمعیت اراذل اجاره‌ای قرآن را هم به آتش کشیدند آمریکا: کنار شما هستیم بهانه بنزین و ‌اشرار دست به ماشه (یادداشت روز) اخبار ویژه آمریکا با گردن کلفتی عراق را تهدید کرد اگر با ایران دشمنی نکنید، به کره شمالی تبدیلتان می‌کنیم! وزیر صنعت: اسامی گران‌فروشان منتشر می‌شود تشییع پیکر سرگرد ایرج جواهری‌که به دست اشرار اجاره‌ای به شهادت رسید دانه درشت ها متهم ردیف اول فرار مالیاتی! صف مردم از صف اشرار و اخلالگران در امنیت جدا است جوابیه سازمان استاندارد، سؤالات را بیشتر کرد پیش‌بینی بارش سنگین باران و برف و احتمال سیلاب در برخی مناطق با ما در فضای مجازی همراه باشید اراذل اجاره‌ای قرآن را هم به آتش کشیدند آمریکا: کنار شما هستیم دانه درشت ها متهم ردیف اول فرار مالیاتی! اراذل اجاره‌ای قرآن را هم به آتش کشیدند آمریکا: کنار شما هستیم اراذل اجاره‌ای قرآن را هم به آتش کشیدند آمریکا: کنار شما هستیم دانه درشت ها متهم ردیف اول فرار مالیاتی! دانه درشت ها متهم ردیف اول فرار مالیاتی!