«۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» شعار هفته بسیج امسال

سرویس سیاسی جوان ‌آنلاین: نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج به مناسبت هفته بسیج و ۴۰ سالگی تشکیل این سازمان صبح دیروز با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در محل این سازمان برگزار و طی آن برنامه‌های هفته بسیج تشریح شد.   سردار سلیمانی گفت: هفته بسیج از ۳۰ آبان آغاز و تا ۶ آذر ادامه می‌یابد که برنامه‌های متعددی برای این هفته پیش‌بینی شده است. وی تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره) در روز پنج شنبه ۳۰ آبان، گلباران و عطرافشانی مزار شهدا در سراسر کشور و برگزاری ۴۰۰یادواره شهدا را از برنامه‌های اولین روز هفته بسیج برشمرد.   رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور بسیجیان در نماز‌های جمعه و سخنرانی مسئولان بسیج قبل از خطبه‌های نماز و برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری از جمله‌های برنامه‌های روز جمعه اول آذر اعلام کرد. ایشان در ادامه اظهار داشت:هفته بسیج با عنوان ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت نامگذاری شده است.
سردار سلیمانی افزود: برگزاری جشنواره اسوه، افتتاح ۶۲۰مهد قرآنی (۳ هزار مهد قرآنی در سنوات گذشته افتتاح شده بود) و همایش ۴ هزار نفری خواهران بسیجی با نام «بالندگی عزت، چهار دهه کرامت» که درآن از نخبگان بسیجی خواهر تجلیل می‌شود از دیگر برنامه‌های هفته بسیج امسال است. همچنین مراسم رونمایی از آثار فاخر فرهنگی بسیج، جشنواره شعر بسیج که در یزد برگزار می‌شود، تجلیل از پیشکسوتان بسیجی و برگزاری نشست‌های تبیین مسائل روز جامعه از جمله بر‌نامه‌هایی است که برای هفته بسیج پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیجیان به صورت سازماندهی شده مراسم شکوه پایداری را به نمایش می‌گذارند و همزمان گشت‌های محله‌محور با عنوان «رضویون» در جهت تأمین امنیت محلات بیش از گذشته برگزار خواهد شد.
سردار سلیمانی ادامه داد: افتتاح ۶ هزار پروژه محرومیت‌زدایی و رونمایی از سامانه جامع خدمات‌رسانی به بسیجیان را در آخرین روز از هفته بسیج خواهیم داشت.


همچنین در روز ۷ آذر طی مراسمی که با حضور فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود، از گروه‌های جهادی بسیج که درامداد رسانی بلایای طبیعی، ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی نقش داشتند، تجلیل به عمل می‌آید.
وی افزود: یکی از اقدامات بسیج، راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه مسجدمحور است که تاکنون ۱۲ هزار صندوق از مجموع ۲۰ هزار صندوق، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از سوی مردم و خیران به این صندوق‌ها واریز شده است. وی گفته پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی کامل این صندوق‌ها بتوانیم ۲۷ هزار شغل ایجاد کنیم که الگوی مناسبی برای رفع بیکاری و کمک به معیشت باشد.
سردار سلیمانی در بخشی از این نشست به دستاورد‌های بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است که در طول ۴۰ سال فعالیت خود توانسته به بخشی از نیاز‌های کشور و مردم در عرصه‌های مختلف پاسخ دهد. به‌طوری که این نهاد مردمی اکنون به عنوان الگویی برای سایر ملت‌ها تبدیل شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد: ما اکنون۱۴ هزار گروه جهادی در کشور داریم و در تلاش هستیم ۴۰۰ قطب تولیدی را هم که در راستای اقتصاد مقاومتی است، در کشور ایجاد کنیم.
وی افزود: چهلمین سال تأسیس بسیج با صدور بیانیه رهبر معظم انقلاب به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی که به عنوان گام دوم انقلاب شناخته می‌شود همزمان شده است و مفاد این بیانیه که سندی راهبردی برای تکمیل موفقیت‌ها و فتح قلل رفیع علم و فناوری و پیشرفت کشور است، در دستور کار بسیج قرار گرفته است.
سردار سلیمانی در ادامه این نشست، در پاسخ به سؤالی درباره حوادث روز‌های اخیر کشور در پی تغییر قیمت بنزین گفت: این حوادث به دو بخش قابل تقسیم است؛ یک بخش اعتراضات مردمی بود که نسبت به شیوه سهمیه‌بندی سوخت اعتراض داشتند که این اعتراض‌ها باید شنیده شود. اما بخش دیگر تخریب‌هایی است که توسط عده‌ای از اراذل و اوباش، منافقین و وابستگان به رژیم پهلوی صورت می‌گیرد که با سوءاستفاده از شرایط موجود، خساراتی به بخش‌های عمومی و خصوصی مردم وارد کردند که باید با عوامل این تخریب‌ها و خسارات برخورد شود. البته نیرو‌های امنیتی با سعه صدر با این اتفاقات برخورد کردند و در بسیاری جا‌ها هم مردم خودشان با این عوامل برخورد کردند.
سردار سلیمانی افزود: امریکایی‌ها که در این رابطه تلاش‌هایی را آغاز کرده بودند، همچون گذشته به موفقیت دست نیافتند و شکست دیگری را در کارنامه خود مقابل ایران ثبت کردند.
وی در ادامه با اشاره به نقش بسیج در حل مشکلات کشور عنوان کرد: بسیج به عنوان یک نیروی مردمی همواره پشتیبان نظام بوده است، لذا هر جا که دستگاه‌های مسئول نیاز به بسیج داشتند، بسیج در کمک به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و در امتداد دستگاه‌های مسئول فعالیت نموده است. در موضوع اغتشاشات اخیر نیز هر جایی که از بسیج کمک خواسته شد، ما نیز کمک کرده‌ایم. اگر جایی لازم بوده است بنابر مصوبه شورای تأمین استان‌ها بسیج وارد عمل شود، با اقتدار وارد عمل شدیم، در آینده هم همین‌طور خواهد بود. البته تلاش‌های ما بیشتر جنبه پیشگیری دارد.