محاصره، جان 71 هزار بیمار یمنی را گرفت


محاصره و حملات وحشیانه سعودی و امارات در 56 ماه گذشته باعث شده تا یک فاجعه تمام عیار بشری در یمن رخ دهد. یونیسف همین چند روز پیش بود که اعلام کرد جان 12 میلیون کودک یمنی در خطر است و اخیرا وزارت بهداشت یمن نیز نسبت به تبعات «وضعیت وخیم بیماران یمنی» هشدار داده بود. وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن هم با انتشار آماری از وضعیت بیماران در این کشور، در مورد وضعیت آنها به دلیل جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور هشدار داده است.
یوسف الحاضری، سخنگوی وزارت بهداشت یمن به شبکه المسیره این کشور گفته:‌ «بیش از ۳۲۰ بیمار در یمن هست که به دلیل محاصره و بسته بودن فرودگاه صنعا امکان سفر به خارج برای مداوا را ندارند». او آماری نگران‌کننده از میزان فوتی‌ها در یمن به دلیل محاصره این کشور نیز ارائه کرده است: «بیش از ۴۳ هزار مورد فوتی در یمن به دلیل عدم امکان سفر به خارج داشتیم... هزاران نفر معلول هم در این کشور وجود دارد که اگر بتوانند به خارج سفر کنند، می‌توانند مداوا شده و نجات یابند...بیش از ۲۸ هزار مورد فوتی نیز به دلیل سرطان ثبت شده است که به علت محاصره، امکان ارائه درمان‌ها و امکانات ضروری برای آنها وجود ندارد». گفتنی است سعودی‌ها بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند!
عقب‌نشینی سعودی
از سوی دیگر با فشارهای افکار عمومی به رژیم سعودی و همین‌طور فشارهای انصارلله یمن خبرهای مربوط به عقب‌نشینی عربستان از جنگ یمن روز به روز بیشتر می‌شود. اخیرا «خالد بن سلمان» برادر ولیعهد سعودی در عمان با هیئت انصارالله دیدار کرد و رسانه‌ها از تسلیم شدن ریاض خبر دادند. اکنون «منصور العتیبی» نماینده کویت در سازمان ملل از آمادگی کشورش برای میزبانی از طرف‌های یمنی، تحت نظارت سازمان ملل برای دستیابی به توافقی نهایی و فراگیر برای بحران این کشور خبر داده است. وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن صحبت می‌کرد از کاهش اقدامات نظامی در شهر الحدیده استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که این موضوع ادامه یافته و زمینه را برای مذاکراتی سازنده فراهم کند. مارتین‌گریفیتس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حصول صلح و توقف درگیری‌ها در این کشور عربی ابراز امیدواری کرد.‌گریفیتس تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن طی دو هفته اخیر ۸۰ درصد کاهش داشته است.


سایر اخبار این روزنامه
فردا، خروش مردم تهران علیه دشمنانی که می‌خواستند امنیت را بگیرند و اقتصاد را فلج کنند لایک، لایک کودتا! (یادداشت روز) اخبار ویژه صهیونیست‌ها اعتراف کردند برای تفریح آدم می‌کشتند صندوق توسعه ملی در آستانه بی‌خاصیتی محاصره، جان 71 هزار بیمار یمنی را گرفت تعلل در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات چگونه مسیر خرابکاری را برای‌اشرار هموار کرد؟ رود خروشان مردم بصیر ایران در اعتراض به آشوب‌های اخیر از سنندج و ارومیه تا اهواز مانع ایجاد مشکلات اقتصادی جدید شوید با صحنه‌گردانان حوادث اخیر با شدت تمام برخورد کنید جزئیات جدید از پرونده «آمدنیوز» و دستگیری سرشاخه‌های اصلی اغتشاشات اخیر خانم مولاوردی! به جای آسمان ریسمان بفرمایید آن بیانیه را چه کسی دیکته کرد؟ مدعیان هنر حامیان اوباش! سردار بی‌قرار با ما در فضای مجازی همراه باشید فردا، خروش مردم تهران علیه دشمنانی که می‌خواستند امنیت را بگیرند و اقتصاد را فلج کنند تعلل در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات چگونه مسیر خرابکاری را برای‌اشرار هموار کرد؟ فردا، خروش مردم تهران علیه دشمنانی که می‌خواستند امنیت را بگیرند و اقتصاد را فلج کنند تعلل در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات چگونه مسیر خرابکاری را برای‌اشرار هموار کرد؟