اجتماع مردم تیر خلاصی بود به تلاش‌های امریکا

گروه سیاسی/ یک هفته پس از اعتراضات و ناآرامی‌هایی که بیش از 100 شهر کشور را در برگرفت، دیروز اجتماع گسترده تهرانی‌ها در اعتراض به اغتشاش و ناآرامی و در حمایت از نظام جمهوری اسلامی در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف برگزار شد. گروه‌های مختلف مردم، زنان، دانش‌آموزان، نوجوانان، کارمندان، روحانیون و سایر اقشار جامعه در این اجتماع حضور داشتند. میدان انقلاب، خیابان‌های کارگر شمالی و جنوبی، خیابان آزادی تا چهارراه نواب و خیابان انقلاب تا میدان فردوسی، روز گذشته مملو از جمعیتی بود که در حمایت از انقلاب و جمهوری اسلامی به خیابان آمده بودند و در محکومیت اغتشاش‌ها و علیه دولت‌های حامی آنها همچون امریکا شعار می‌‌دادند. پرچم ایران، تصاویر رهبر معظم انقلاب و پلاکاردهایی در محکومیت اغتشاش و آشوبگری در دستان مردم دیده می‌‌شد. برخی نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن از نحوه مدیریت اقتصادی دولت انتقاد شده بود.
به گزارش «ایران»، در میان مردم، می‌‌شد چهره‌های سیاسی و مدیران را نیز شناسایی کرد. علی ربیعی، سخنگوی دولت که به میان مردم آمده بود، امیر پوردستان فرمانده سابق نیروی زمینی و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و... از جمله چهره‌های سیاسی حاضر در این اجتماع بودند.
هماهنگی برگزاری و انتخاب سخنرانان این اجتماع برعهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود. از این رو، نخستین سخنران، همسر شهید مرتضی ابراهیمی، شهید مدافع امنیت شهرستان شهریار بود. پس از او سعید حدادیان مداحی کرد و پس از قرائت قطعنامه تنظیم شده، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.
همسر شهید ابراهیمی در سخنان خود با بیان اینکه دغدغه شهید ابراهیمی، مشکلات مردم  بود و پاکباخته به میدان خدمت رفت، از مردم خواست تا نگذارند صدای ضربان قلب دوستان همسر شهیدش در هیاهوی صدای اهل نفاق خاموش شود. او خطاب به برخی مسئولان گفت: جنابان مسئول! از امروز هرگاه برای خوشامد نااهلان، خواستید به سپاه بتازید، خون مرتضی و بغض محمدصدرا را به‌ یاد داشته باشید.


سعید حدادیان نیز که پس از او پشت تریبون قرار گرفت، در برخی از ابیات مداحی خود به دولت انتقاد کرد. از جمله گفت که «ما معترضانیم نه فوج متعرض، با سستی تدبیر شما مسأله داریم، این فاجعه از سستی تدبیر شما بود، یکبار بگویید که تقصیر شما بود.»
قرائت کننده قطعنامه تجمع نیز وقتی پشت تریبون قرار گرفت، از مردم خواست هرجا که موافق بودند، با شعارهای خود حمایت از بندهای قطعنامه را اعلام کنند.
دراین قطعنامه با اشاره به اینکه دفاع حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از مصوبه سران قوا در موضوع مدیریت سوخت را که در واقع حمایت هوشیارانه از کیان نظام و کلیت قوای سه‌گانه کشور که دو قوه آن برگرفته از رأی ملت است می‌‌دانیم، آمده است: «به‌عنوان مطالبه جدّی ملت، بررسی چرایی بی‌تدبیری در شیوه و زمان اجرای مصوبه و ضرورت ریشه‌یابی و شناسایی عناصر دخیل در این اقدام و پاسخگویی منطقی مسئولین را خواهانیم.»
در بند سوم هم آمده که ضمن تأکید بر حفظ اتحاد و انسجام ملی و حضور آگاهانه در صحنه، از دستگاه‌ قضایی محاکمه فوری و اشد مجازات مسببین خواسته شد. همچنین در ادامه «با اعتراض جدی نسبت به بی‌تدبیری صورت گرفته در نحوه و زمان اجرای افزایش نرخ بنزین» بر «اهتمام واقع‌بینانه غیرشعاری در کاستن از آثار تورمی و گرانی کالا و خدمات ناشی از مصوبه اخیر» تأکید شد. خاتمه دادن به فرصت‌سوزی سال‌های اخیر، دل نبستن و چشم امید نداشتن به مذاکرات بی‌حاصل با بیگانگان و راه‌اندازی اینترنت ملی، از دیگر بخش‌های این قطعنامه بود.
هشدار فرمانده کل سپاه به دشمنان
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی خود، اجتماع روز گذشته مردم تهران را تیر خلاصی به تلاش‌های امریکا دانست و گفت: امروز در یک جنگ بزرگ جهانی هستیم و این لحظه در حال شکست دادن همه قدرت استکبار هستیم.
او با بیان اینکه جنگی که در خیابان‌های ما آغاز شد، یک سناریو کامل جهانی بود، افزود: این جنگ تمام شد، شما دقیق عمل کردید و آن لحظاتی که نباید به پیاده نظام دشمن بپیوندید، نجیبانه صف خود را جدا کردید و امروز به میدان آمدید تا اسلام دوباره سرافراز، ایران جاودانه، و دشمن فرو بپاشد.
سرلشکر سلامی با ابراز اطمینان از اینکه دیگر دشمنان ما قادر به هیچ عملی نیستند، تأکید کرد: ما همه جا آنان را تعقیب می‌کنیم و به آنان می‌گوییم که ما هیچ کاری را بی پاسخ نمی‌گذاریم و با همه تسویه حساب می‌کنیم، روز و کیفیت آن را ما مشخص می‌کنیم.  او خطاب به مسئولان هم گفت: ملت آمد و وظیفه خود را انجام داد، اکنون نوبت ماست، کمربندها را ببندید، میان مردم حرکت کنید و مشکلات را حل کنید. ما با مردم هستیم و پیشمرگ و فداییان مردم هستیم. سرلشکر سلامی با هشدار به دشمنان ملت ایران خطاب به سران امریکا، اسرائیل، انگلیس و آل سعود، گفت: شما ما را در میدان تجربه کرده‌اید و سیلی‌های محکمی خوردید و نتوانستید پاسخ بدهید؛ بعضی از این سیلی‌ها را همه جهان دیده و برخی را هم ندیده است. منتظر باشید از خط قرمزهای ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هرکسی بخواهد به مال، جان و ناموس ملت ما تعرض کند، سخت مجازات خواهد شد؛ آن گونه که همگان عبرت بگیرند. ما نجابت به خرج دادیم و مدارا کردیم، اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد. به ملت ایران احترام بگذارید و مؤدب باشید، اگر این انرژی متراکم آزاد شود، هیچ دشمنی در هیچ جای جهان امن و امنیت نخواهد داشت.
ابراز تأسف سخنگوی دولت از تحلیل‌های سیاست‌زده
علی ربیعی، سخنگوی دولت هم که روز گذشته به این اجتماع پیوسته بود، در گفت‌وگویی با «ایرنا» با بیان اینکه امریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هنوز شناخت عمیقی از جامعه ایران ندارند، اظهارداشت: مردم مانند تمام این 40 سال انقلاب، خواب پریشان آنان را آشفته و توطئه‌هایشان را نقش بر آب کردند. او حوادث هفته گذشته را تلخ، سخت و ناگوار عنوان و تأکید کرد: دولت از روز اول جریان مردم معترض را از گروه تخریبگر تفکیک کرد، اعتراض مردم مغتنم است؛ اما جریان‌هایی در خارج از کشور که سال‌ها به دنبال براندازی و شکستن ایران بودند، از حوادث هفته گذشته سوء برداشت کردند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با ابراز تأسف از برخی تحلیل‌های سیاست‌زده که حوادث هفته گذشته را به تحریف کشیدند، گفت: البته تحلیل‌های خوبی هم وجود دارد، اما در این زمینه در آینده و در زمان مناسب صحبت خواهم کرد و مسائل را تبیین می‌کنم. ربیعی با اشاره به جریان‌سازی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گفت: آنها در طول هفته گذشته چه کارهایی که نکردند، برخی از آنها مانند یک ستاد جنگ آشوبگر عمل کردند.
سخنگوی دولت با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی‌های علیه آشوب و ناامنی در سراسر کشور، گفت: امریکایی‌ها قصد داشتند جامعه ایران را به دوقطبی دشمن - دشمن تبدیل کنند که موفق نشدند و مردم مانند تمام این 40 سال انقلاب، خواب پریشان آنها را آشفته و توطئه‌های آنها را نقش بر آب کردند.