وزیر آموزش و پرورش خبر داد: اختصاص 2000 میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی معلمان در بودجه

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متناسب با صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان، دریافتی آنها در طرح رتبه‌بندی متفاوت است گفت: منطق اصلی رتبه بندی ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه معلمان است. برای این طرح 2000 میلیارد تومان در بودجه دیده شده است.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: در آستانه نودمین روز حضورم در آموزش و پرورش لازم دانستم گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی ارائه کنم.
وی افزود: در هفته گذشته اتفاقاتی رقم خورد که جزو وعده‌هایم در زمان رای اعتماد بود؛ یکی آیین نامه رتبه بندی است که در هیئت وزیران به تصویب رسید و براساس آن معلمان متناسب با رتبه‌هایی که کسب می‌کنند از مزایای متفاوتی برخوردار می‌شوند. هدف این است که معلمان با دانش، تجربه و عملکرد متفاوت از دریافتی متفاوتی برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه یکی از پیش نیازهای کیفیت، در نظر گرفتن پاداش برای کارهای باکیفیت است گفت: متناسب با صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان، دریافتی آنها متفاوت است. منطق اصلی رتبه بندی ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه معلمان است. برای این طرح 2000 میلیارد تومان در بودجه دیده شده است.


حاجی میرزایی ادامه داد: معلمانی که دو سال سابقه دارند در رتبه اول قرار می‌گیرند و به همین ترتیب با دارا بودن سابقه شش، 12،18 و 24 سال در رتبه‌های پنجگانه قرار می‌گیرند. براساس این مصوبه، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پیش دبستانی، مراقبان سلامت، معاون و مدیران مدارس و مشاوران آموزشی که حدود 720 هزار نفر می‌شوند، مشمول طرح رتبه بندی هستند اما معلمانی که به بخش اداری منتقل شده‌اند از امتیازات بخش اداری برخوردار می‌شوند.
وی همچنین به ابلاغ ‌شیوه نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و مربیان پیش دبستانی و نهضتی‌ها در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: حق التدریس‌های دارای سابقه همکاری از قبل 91 و مربیان پیش دبستانی قبل از 91 به استخدام در می‌آیند، البته باید یک دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و در آزمون نهایی بعد از دوره یکساله قبول شوند. البته به میزان ظرفیت اختصاصی ازسوی سازمان استخدامی و متناسب با نیاز، جنس و رشته این جذب انجام خواهد شد.
وی افزود: همکاران نهضت سوادآموزی باید در آزمونی شرکت کنند و اگر 50 درصد نرخ را کسب کردند دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان می‌بینند و سپس استخدام می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آن دسته از مربیان پیش دبستانی که حقوق خود را از آموزش و پرورش دریافت نکرده‌اند از شمول این قانون خارج هستند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره «دستگیری دانش‌آموزان در حوادث و آشوبهای اخیر» گفت: از آغاز اجتماعات یکی از مراقبت‌های ما کسب اطلاع از استانها درباره این بود که دانش‌آموزی دچار حادثه یا دستگیر شده یا خیر؟. ما گزارش و اطلاعی از دستگیری هیچ دانش‌آموزی در حوادث اخیر نداشتیم.