شورای هماهنگی سران قوا موقتی است

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا امری موقتی است وهرگز نمی‌خواهد جایگزین مجلس شود.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در نشست خبری صبح امروز یکشنبه خود و در پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا درباره جایگاه مجلس پس از ۱۲ سال ریاست وی در راس این قوه گفت: این که یک نهادی که امام فرمودند در راس امور است به این معنا نیست که در همه امور دخالت کند و تصمیم بگیرد. بالاترین مقام کشور رهبری است ایشان هم در همه امور دخالت نمی‌کنند بلکه جهت را مشخص می‌کنند جایگاه مجلس هم ریل گذاری است.
وی افزود: ممکن است نگاهی به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا وجود داشته باشد که این شورا امری موقتی است و رهبری خواستند برای شرایط فعلی سازوکاری در نظر گرفته شود درآنجا  ما مراقبیم که قانونگذاری نشود. مگر این که ضرورتی وجود داشته باشد. مثلا بحران ارز باید مهار می‌شد و سازوکاری در نظر گرفته می‌شد اما این موضوع موقت است و این شورا هرگز نمی‌خواهد جایگزین مجلس شود و نباید هم بشود.
رئیس مجلس تاکید کرد: نگهبانی از جایگاه مجلس مهم است و جایگاه مجلس نباید تحدید شود.


رئیس مجلس مجددا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سهمیه بندی بنزین گفت: این مسئله برای امروز و دیروز نیست از سال ۸۸ در مجلس و دولت مطرح بود بحث آن است که آیا یارانه پنهان به اقتصاد کشور لطمه می‌زد و این که آیا این یارانه به صورت عادلانه توزیع می‌شود. همان زمان عده‌ زیادی از اقتصاددانان برجسته کشور در طیف‌های مختلف اتفاق نظر داشتند که این مسیر باعث اتلاف منابع می‌شود و  باید این روند اصلاح شود. مجلس هم قانون هدفمندی را تصویب کرد که باید دولت مطابق آن حمل و نقل عمومی را ارتقا داده و وضعیت مترو و راه آهن را بهبود ببخشد. نه این که فقط یک وجه را اجرا کند.
همواره اراده سیاسی برای حل موضوع بین ایران و آمریکا وجود داشته است
لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا راه حلی برای حل مناسبات میان ایران و آمریکا است و این که ایران خواهان رفع تمام تحریم‌ها است؟ گفت: همواره اراده سیاسی برای حل موضوع وجود داشته و بن بست نیست افرادی هستند که گفت و گوهایی می‌کنند، اما باید بحث فشار حداکثری را اصلاح کنند برخی کشورها هم تلاش‌هایی می‌کند در اصل باید آنها بفهمند که این روش‌ها در گذشته جواب نداده زمانی می‌گفتند ایران حتی نباید یک سانتریفیوژ داشته باشد اما موفق نشدند بعد اوباما نامه نوشت که غنی سازی در ایران را قبول دارد و حالا مذاکره صورت گیرد اگر همینقدر مسوولان آمریکایی عقل داشتند و از تجربه گذشته استفاده کنند مسئله حل می‌شود.
از زمان اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین
 مطلع بودم
وی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح مطلع بوده، یادآور شد: من روز پنج‌شنبه با آقای رحمانی حرف زدم. روز سه‌شنبه هم در جلسه غیرعلنی به نمایندگان گفتم چیزی شبیه طرح آقای مصری در روزهای آینده در حال اجراست. ضمن اینکه دولت طبق قانون هدفمندی می‌توانست این کار را انجام دهد ولی به خاطر شرایط آمد و مشورت کرد اما این پیشنهاد مربوط به دولت بود.
رئیس مجلس اضافه کرد: آن قسمتی که سران تصمیم گرفتند این بود که همه منابع را به مردم بدهند اما در روند اجرا اقناع عمومی لازم بود و الان هم هست. چه کسی باید این کار را بکند؟ طبیعتا باید رسانه‌ها این کار را انجام دهند. البته شنیدم ستادی که در وزارت کشور تشکیل شده بود بخش رسانه‌ای هم داشت. به هر حال اگر نقصی بوده باید برطرف شود.
برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه‌ای ندارم
وی با بیان اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری آینده برنامه‌ای ندارد، گفت: البته هر وظیفه‌ای به دوشمان باشد انجام می‌دهیم همان طور که در ۴۰ سال گذشته بر اساس عقیده‌مان کار کرده‌ایم.