شطرنج فوتبالی استرا با یحیی

علی ترابی-  یکی از حساس ترین و البته تماشایی‌ترین بازی های لیگ برتر امسال را می توان بازی امروز استقلال تهران مقابل شهرخودرو خراسان دانست. دیداری که به نوعی فینال شش امتیازی است و جنگ برای صدرنشینی در نیم فصل اول است. این بازی در چارچوب هفته سیزدهم مسابقات از ساعت 15 امروز در ورزشگاه آزادی تهران با سوت اشکان خورشیدی برگزار می شود . این داور تاکنون در 12 بازی برای استقلال سوت زده که 4 پیروزی،  2 مساوی و 6 باخت حاصل قضاوتش برای آبی های پایتخت بوده است.  همچنین او  در 8 بازی برای شهرخودرو سوت زده که 5 مساوی،  2 باخت و فقط یک برد برای این تیم مشهدی در این مسابقات به دست آمده است. وی دو فصل پیش بازی استقلال و شهرخودرو را در مشهد سوت زد که بازی با تساوی صفر بر صفر تمام شد و این بار باید منتظر ماند و دید که چه نتیجه ای با قضاوت این داور رقم خواهد خورد .
فینالی زودرس
بازی های لیگ برتر فوتبال این روزها به اوج حساسیت خود رسیده است و برخی از تیم ها با کنار زدن رقبا خیلی سریع خود را به صدر جدول نزدیک کرده اند و به همین دلیل مسابقات رودرروی مدعیان از جذابیت های زیادی برخوردار است.یکی از این مسابقات نبرد شاگردان گل محمدی با استراماچونی است که فینالی زودرس محسوب می شود. مسابقه استقلال و شهر خودرو نوید یک بازی زیبا و تهاجمی را می دهد. هر دو مربی فقط به فکر فوتبال هستند و قطعا به دنبال نباختن نیستند، بلکه برای برد بازی می کنند و به دنبال بازی هجومی خواهند بود. شهر خودرو با 4 گل خورده بعد از سپاهان دومین خط دفاع قدرتمند لیگ را در اختیار دارد. ولی استقلال هفته گذشته نیز توانست 2 گل به سپاهان در خانه اش بزند و تعداد گل های خورده زردپوشان را سه برابر کند.
 جذابیت های رحمتی
 تیم شهرخودرو از ابتدای فصل مسابقات به هیچی تیمی باج نداد و با فوتبال روان و مالکانه و سبک خاصی که مختص یحیی تایم است، بهترین نتایج را برای خود رقم زد. تیمی که هیچ کسی فکرش را نمی کرد چنین پرتوان و قدرتمند ظاهر شود و نامش به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرد.نماینده فوتبال مشهد تا به این جای کار روند خیلی خوبی داشته است. از 11 بازی که به میدان رفته است 7 برد و 2 مساوی به دست آورد و فقط 2 شکست آن هم مقابل فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان داشت. تیم شهر خودرو در این بازی دو بازیکن خود محمد آقاجانپور و سروش رفیعی را به دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار ندارد و باید با تمام توان به میدان برود. این بازی، حیثیتی و به نوعی نبرد میان دو مربی است که عیار هر کدام با نتیجه این بازی مشخص خواهد شد و باید دید یحیی گل محمدی برای این جنگ تمام عیار چه تدبیری اندیشیده است و با چه تاکتیکی آبی پوشان پایتخت را متوقف خواهد کرد.از طرفی  حضور سید مهدی رحمتی درون دروازه شهرخودرو هم  به جذابیت های این بازی اضافه خواهد کرد. کاپیتان سابق استقلال حالا رودروی تیم محبوبش و تیمی قرار می گیرد که سیدحسین حسینی را درون دروازه دارد. رحمتی درابتدای فصل با استقلال به خصوص دروازه بان دوم به مشکل خورد و راهی شهر خودرو شد . حالا اولین نبرد این دروازه بان با تیم سابقش است که حتی می‌توان از نبرد بین او و سید حسین حسینی هم نام برد و باید دید تور کدام دروازه به لرزه در می آید.
استقلالی های دست به سلاح
اما در مقابل، استقلال تهران که در آستانه سقوط قرار داشت به یکباره با حضور استراماچونی متحول شد و خود را به مرز صدر نشینی رساند. بازی های پرگل این تیم نشان از تیمی منسجم و سرحال می دهد و امروز نقطه مثبت آن ها حضور هوادارانش در ورزشگاه آزادی است. این بازی به حدی برای مدیران استقلال اهمیت دارد که حتی درخواست تغییر ساعت بازی به خاطر حضور پرشور هواداران را داشتند. همچنین قیمت بلیت ورزشگاه را هم کاهش داده اند. یعنی به گونه ای از هر سلاحی برای پیروزی خود در این بازی استفاده می کنند؛ اما خبرها حاکی از مصدومیت شیخ دیاباته است که بدترین خبر برای آبی پوشان در آستانه این مسابقه حساس است.هر چند که هنوز مصدومیتش قطعی اعلام نشده است.به هر حال این مسابقه یکی از فینال های شش امتیازی در نیم فصل اول لیگ برتر محسوب می شود. برنده مسابقه به صدر جدول می رسد، حتی اگر این صدرنشینی موقت و یک ساعته باشد. زیرا سپاهان یک ساعت بعد در مازندران به مصاف نساجی خواهد رفت و در صورت پیروزی صدر را پس خواهد گرفت. باید منتظر ماند و این شطرنج فوتبالی بین استراماچونی ایتالیایی با یحیی گل محمدی را دید که می تواند جذابیت های فنی بازی را هم چند برابر کند.
گل محمدی:فوتبال زیبایی را شاهد خواهیم بود
سرمربی تیم فوتبال شهر خودرو درباره بازی امروز تیمش برابر استقلال تهران می گوید: با کیفیتی که دو تیم استقلال و شهرخودرو دارند، قطعا فوتبال زیبایی را تماشا خواهیم کرد. یحیی گل محمدی به ویژگی های دو تیم اشاره می کند و می افزاید : دو تیم روی زمین بازی می کنند و شرایط خیلی خوبی خواهند داشت. استقلال بسیار خوب بازی می کند و این تیم شرایط خیلی خوبی دارد. تبریک می گویم به استراماچونی بابت نوع فوتبالی که با استقلال بازی می‌کند. قطعا فوتبال خوبی خواهیم داشت. وی ادامه می دهد: می خواهیم با امتیاز از زمین خارج شویم. دنبال فوتبال خوب و جذابی هستیم. باید به این خودباوری برای این دیدار برسیم.گل محمدی درباره دیدار با استقلال تاکید می کند: اصلا از پیش بازنده نیستیم. برای بردن به مصاف استقلال می رویم.
 
قاسمی نژاد:


در آزادی تنها نیستیم
هافبک تیم فوتبال شهرخودرو گفت: طبق آنالیزهای دقیق نقاط ضعف استقلال را شناسایی کرده‌ایم و ان شاءا... از آن ها به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد. امین قاسمی‌نژاد درباره دیدار برابر استقلال و شناخت نقاط ضعف این تیم گفت: استقلال چند هفته‌ای است که خیلی خوب بازی می‌کند و نتایج خوبی را هم کسب کرده است اما تیم ما هم دست و پا بسته نیست و ان شاءا... در تهران قدرت‌مان را نشان می دهیم. فکر می‌کنم با وجود تماشاگران زیادی که به ورزشگاه خواهند آمد، بازی باکیفیت و زیبایی به نمایش درخواهد آمد.وی با بیان این که این بازی برای هر دو تیم شش امتیاز دارد، ادامه داد: به هر حال ما می‌خواهیم نتیجه هفته گذشته خود را با پیروزی در این بازی فراموش کنیم و استقلال هم می‌خواهد روند موفقیت‌های خود را ادامه بدهد اما فاصله امتیازی دو تیم در جدول ارزش امتیازات این بازی را دو‌چندان کرده است. ضمن این که ما بازی عقب افتاده هم داریم و تلاش می‌کنیم تا حداکثر امتیازات را اندوخته کنیم.هافبک گلزن شهرخودرو با بیان این که بازیکنان تیمش اتفاقات بازی با نفت را به فراموشی سپرده‌اند، ادامه داد: شرایط روحی تیم بسیار خوب است و خدا را شکر با انتقال تمرینات به چمن ثامن‌الائمه(ع)، شرایط تمرینی بهتر شده است. البته که هنوز مشکل البسه گرم وجود دارد اما تلاش می‌کنند حلش کنند.
 
 
مرادمند:
روز سختی برابر استقلال داریم
مدافع با تجربه شهرخودرو گفت: با توجه به مهاجمان آماده این روزهای استقلال، قطعا روز سختی در دفاع برابر آن‌ها خواهیم داشت اما نگران نیستیم و حساب همه چیز را کرده‌ایم. محمدحسین مرادمند در باره بازی تیمش مقابل استقلال تهران افزود: می‌دانیم که استقلال تیم خوب و قابل احترامی است که این روزها خیلی خوب هم ظاهر شده است، ولی با نکاتی که آقا یحیی در جلسات آنالیز به آن ها اشاره کردند، می‌دانیم چگونه می‌توانیم به دروازه آن ها نزدیک شویم.وی افزود: به هر حال استقلال هم نقطه ضعف دارد و ما می‌توانیم با دوندگی و تمرکز دست پر به مشهد برگردیم. شرایط تیم بسیار خوب است و باختی را که جلوی نفت داشتیم، اگرچه سخت بود اما فراموش کردیم و ان شاءا... با یک پیروزی خوب، باخت خانگی‌مان را جبران می‌کنیم.مدافع سرزن شهرخودرو با اشاره به آمادگی خود، اذعان کرد: به نظر من بازی در ورزشگاه آزادی کار خیلی سختی است و هجمه هواداران سرخابی در زمین کاملا ملموس است اما باید تمرکز بهتری داشته باشیم. مرادمند که در ابتدای فصل نیز با پیشنهادی از استقلال تهران روبه رو شده بود، گفت: برای من این پیشنهاد ارزشمند بود؛ اما همین موضوع کار من را در آزادی سخت‌تر می‌کند و امیدوارم که با ارائه یک بازی خوب بتوانم توانایی‌ها و شایستگی‌هایم را دوباره نشان بدهم.