تخريب اصلاح‌طلبان شوراي شهر

آرمان ملي- ياسمين طالقاني: ليست اميد در انتخابات شوراي شهر به‌رغم ناشناخته بودن برخي اعضايش به يک علت موفق به کسب رأي از مردم تهران شد. شعار شفافيت و پاکدستي دو شعاري بود که اصلاح‌طلبان توانستند با طرح آن، به حضور اصولگرايان بر مديريت شهري تهران پايان دهند. اعضاي شوراي پنجم به‌هيچ‌وجه شعار ندادند که بيش از قاليباف تهران را خواهيم ساخت بلکه اعلام کردند که نمادهاي بتوني شايسته مردم تهران نيست. اصلاح‌طلبان نگفتند که ناوگان حمل‌ونقل عمومي را نوسازي خواهند کرد بلکه گفتند با ايجاد شفافيت به فساد ساختاري در شهرداري پايان خواهند داد. جريان اصلاحات به‌خوبي مي‌دانستند که اگر بخواهد مسير قاليباف را ادامه داده و به ساخت شهري بتوني و بدقواره ادامه دهد، بدون شک در نگاه مردم نسبت به اين جريان تغييرات مثبتي نسبت به اصلاح‌طلبان ايجاد خواهد شد و نه‌تنها در شوراي ششم بلکه در 1400 نيز پيروز ميدان خواهد بود اما با اين وجود تلاش کرد که باايجاد شفافيت در ساختار مالي شهرداري و استفاده از مديران پاکدست توسعه‌اي پايدار را به نمايش گذارد و تا اين لحظه حداقل درايجاد شفافيت در ساختار مالي شهرداري خوش درخشيدند واز سوي ديگر با استفاده از مديران دروني شهرداري که فاقد پرونده اقتصادي بودند به خشکاندن ريشه‌هاي فساد اهتمام ورزيدند.
شوراي پنجم بر عهد خود ايستاده
اين روزها اصلاح‌طلبان به پرداخت کوه بدهي‌هاي برجا مانده از دوران مديريت قاليباف در شهرداري تهران مشغولند. هرچه بيشتر در تکميل هرم شيشه‌اي مالي شهرداري تلاش مي‌کنند و در مسائل اجتماعي نگاهي انسان محورانه دارند و اخيرا نيز قصد دارند بودجه اداره شهر تهران را از دل محلات تعريف کرده تا از اين طريق رابطه دقيقي با خواست واقعي مردم محلات با خود ايجاد کنند. تقريبا همگان مطمئن هستند که ‌اعضاي شوراي شهر هيچ اقدام جديدي عمراني به‌جز تکميل پروژه‌هاي نيمه‌کاره باقي‌مانده از گذشته همچون تکميل خطوط مترو تهران را آغاز نخواهند کرد و چون به تراکم فروشي و فروش شهر به دست خود پايان داده‌اند، هيچ‌گونه پروژه جديد توسعه‌اي در شهر تهران تعريف نخواهد شد. از اين رو شورا تلاش دارد بر دو محور وعده داده ‌شده( شفافيت –ãÏíÑíÊ Ç˜ÏÓÊÇä) Èå ãÑÏã ÍÑ˜Ê ˜äÏ ÍÊí ÇÑ ÏÓÊÇæÑÏ ÝíÒí˜í æ ãáãæÓí äÏÇÔÊå ÈÇÔÏ.
تلاش شهرداري براي بلعيدن شوراي شهر


بدون شک اقدامات اعضاي شوراي شهر در تاباندن نور بر تاريکخانه‌هاي فساد در شهرداري موجب خواهد شد بتدريج افرادي که به دنبال سوء استفاده مالي هستند از گردونه شهرداري از مديريت‌هاي‌عالي تا پيمانکاري‌هاي کوچک و بزرگ کنار روند اما سؤال مهم اينجاست که آيا آن بخش از اين افراد به دنبال ضربه زدن به اعضاي شوراي شهرند تا اگر شده با پاکدستي آنها بازي کنند، ساکت خواهند ماند. اگر به برخي از تقديرها از چند نفر از اعضاي شوراي شهر که توسط نهاد شهرداري صورت گرفته، توجه شود پروژه دقيقي که از هم‌اکنون براي بدنام کردن اعضاي پاکدست شوراي شهر تدارک ديده‌شده، نمايان خواهد شد. تقدير از اعضاي شوراي شهر در جشنواره‌هاي مختلف که به‌ظاهر نيز مشکلي ندارد، تقديم يک لوح تقدير به پاس اجرا کردن يکي از وعده‌هاي داده‌شده توسط اصلاح‌طلبان و يا تقدير از طرحي که ريخته شده تا مردم از طريق آن رؤياهايشان را در اداره تهران تحقق بخشند، آغاز ماجرايي است که موجب مي‌شود اعضاي شوراي شهر در تله بدخواهان جريان اصلاحات گرفتار شوند. هدف اين بدخواهان چنين است، نهادي که بايد ناظر بر عملکرد شهرداري باشد نمک‌گير شود و زماني که لوح‌هاي تقدير يکي پس از ديگري بالا رفت، چشم‌پوشي از خطاهاي دستگاه‌هاي اجرايي توسط اعضاي نهاد ناظر ناديده گرفته خواهد شد و اين آغازي بر پايان مسير درست پيموده شده توسط شوراي پنجم است.