ارتش سوریه ۷۰ تروریست را به هلاکت رساند ۱۳۰ نفر را زخمی کرد

«یوری بورکنوف» فرمانده نظامیان روسیه، اعلام کرد که عناصر وابسته به گروه‌‌های تروریستی «هیئته التحریر الشام»، «انصار التوحید» و «حراس الدین» روز جمعه به مواضع ارتش سوریه در جنوب استان «ادلب» حمله کردند و سپس، نبرد سختی میان طرفین در گرفت.
به گزارش فارس، بورکنوف افزود، در این حمله، 17 نظامی ارتش سوریه جان باختند و 42 نفر دیگر زخمی شدند و از تروریست‌ها نیز حدود ۲۰۰ نفر کشته یا زخمی شدند.
به گفته این نظامی ارشد روس، مقارن ساعت 10 صبح، حدود ۳۰۰ تروریست پس از حملات خمپاره ای، تحت حمایت خودروهای زرهی، پیشروی به سمت بخش «تل هزنا» را آغاز کردند. اما آتش توپخانه ارتش و حملات هوایی ارتش سوریه آنها را متوقف کرد. نیم ساعت بعد، حدود ۴۰۰ تروریست دیگر، که آنها نیز توسط خودروهای زرهی مسلح و وانت‌های مجهز به مسلسل حمایت می‌شدند، مجددا به مواضع نیروهای ارتش سوریه در بخش «سوقات زرزور» حمله کردند و قصد داشتند مناطق مسکونی «ابو دالی» را تحت کنترل در آورند، که موفق نشدند.
در همین رابطه، نهاد موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان اعلام کرد، 70 نفر از شبه نظامیان طی درگیری با نیروهای ارتش سوریه، کشته شدند.


حمله به تاسیسات نفتی و گازی
خبر دیگر اینکه، یک منبع در وزارت نفت سوریه از حملات تروریستی همزمان به پالایشگاه نفت حمص، کارخانه گاز جنوب منطقه مرکزی و ایستگاه گاز «الریان» طی شب شنبه خبر داد. این منبع افزود، حملات مذکور احتمالا پهپادی بوده است.
منبع مذکور با‌اشاره به این‌که، این حملات تروریستی منجر به وقوع آتش‌سوزی در خطوط لوله پالایشگاه حمص شده، اعلام کرد که این آتش‌سوزی مهار شده است. دمشق نیز اعلام کرد‌، سه مرکز مذکور هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفته است.
آمریکا: در سوریه می‌مانیم!
«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا، از تداوم حضور نظامیان این کشور در سوریه خبرداد.
اسپر در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره موعد احتمالی عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، گفت: ما تا تضمین شکست کامل گروه داعش، در آنجا خواهیم ماند. این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا خودش حامی اصلی داعش است.
از سوی دیگر، «مارک میلی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت، گفت: حضور نظامی آمریکا در خارج از این کشور، با منافع ملی و ارزیابی‌های واشنگتن از فعالیت‌های دشمنانش مربوط است.