پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد

پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمدمهدی خلخالی از استادان نامی درس خارج فقه حوزه علمیه مشهد با حضور جمعی از مردم و مسئولان استانی روز دوشنبه در مشهد تشییع شد.
به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور مسئولان استانی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، خدام و زائران بارگاه منور رضوی، دوستداران و شاگردان آن استاد فقید و شاخص حوزه علمیه مشهد برگزار شد.
پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی از مهدیه مشهد به سمت حرم امام رضا(ع) تشییع شد و آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی از استادان حوزه علمیه مشهد بر پیکر آن فقید نماز خواند. پیکر مرحوم خلخالی در پایان این مراسم در محل دارالزهد حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
آیت‌الله موسوی خلخالی سال 1304 شمسی در شهر رشت متولد و سال 1320 شمسی برای تحصیل علوم حوزوی عازم نجف اشرف شد. پس از طی مراحل مقدماتی حوزوی، در درس خارج فقه و اصول شرکت نموده و از محضر آیات عظام شیخ حسین حلی و آیت‌الله خویی بهره برد.


مرحوم خلخالی پس از 18 سال تحصیل و تدریس در نجف اشرف سال 1339 شمسی به ایران بازگشت و در تهران مشغول امور علمی و تبلیغی دین شد. وی در دوران انقلاب اسلامی همواره از مدافعان نهضت امام خمینی(ره) و پس از پیروزی انقلاب از مشاوران تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود. آیت‌الله خلخالی سال 1385 به درخواست جمعی از فضلا و طلاب به مشهد هجرت نمود و به تدریس درس خارج اصول در مدرسه آیت‌الله العظمی خویی مشغول شد. آن مرحوم پس از عمری مجاهده و فعالیت علمی سرانجام شامگاه نخستین روز دی ماه 1398 در سن 94 سالگی در بیمارستان رضوی مشهد دار فانی را وداع گفت.
تقریرات کامل دوره اصول و همچنین دوره فقه‌الشیعه (تقریر دروس خارج فقه آیت‌الله خویی) حاکمیت در اسلام، شریعت و حکومت از تالیفات آن مرحوم هستند.
مراسم ترحیم مرحوم آیت‌الله خلخالی ازسوی استاندار، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان دیشب پس از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد.
سایر اخبار این روزنامه
ایران صدرنشین رشد تولید در آمار انجمن جهانی فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت؛ افتتاح 23 طرح عمرانی، کشاورزی و گردشگری در استان بوشهر وخامت حال سلطان قابوس؛ عمان در تدارک انتخاب جانشین شعاردرمانی بس است ماجرای سه جسد بانک نسیم شهر بهارستان تهران زن قاچاقچی تهرانی با 109 کیلو حشیش دستگیر شد نگرانی سازمان همکاری اسلامی ازتبعات قانون شهروندی هند بر مسلمانان دکتر روحانی در دیدار وزیرخارجه هند: آمریکا ناگزیر است قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد انتقاد وزیر بهداشت از برخی ائمه جمعه: می‌گویند دارو گران است ولی نمی‌پرسند چطور با تحریم، دارو تهیه می‌کنید ایران با ادامه بد عهدی ارو|ا گام پنجم را برمیدارد با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی بخش ثانویه رآکتور آب سنگین اراک راه‌اندازی شد استمداد از رهبری برای حل مشکل FATF در مراسم معارفه سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شد تاکید لاریجانی بر پرهیز از تنازعات سیاسی پیکر مرحوم آیت‌الله خلخالی در مشهد تشییع شد برگزیدگان بیستمین جشنواره ابوریحان بیرونی معرفی شدند