افتتاح 130 واحد مسکونی برای محرومان در استان ایلام

به گزارش فارس از ایلام‌، سرتیپ غلامرضا سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: به عنوان فرزندان ملت ایران و سپاه و بسیج، قول می‌دهیم تا زمانی که مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار برطرف نشده با تمام توان در کنار آنان خواهیم بود.
وی افزود: در کنار افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، به دشمنان اعلام می‌کنیم مردم خداجوی ایران در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت و کوشش را سرلوحه قرار داده‌اند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در این راستا مسئولین خدمتگذار و مردم، یک جبهه واحد را هم در مقابل دشمن و هم مشکلات تشکیل داده‌اند.
وی افزود: تمام مشکلات روستاهای کم برخوردار تا آخرین مورد حل خواهد شد، برنامه‌های متفاوت و خوبی برای سال 99 در پیش است.


رئیس بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برای ساخت هر واحد از 130 واحد اهدایی به روستای قجر 400 میلیون ریال هزینه شده است
سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی از ایران به سایر کشورها نیز سرایت کرده و گفتمانی نو را ایجاد کرده است. گفتنی است، دیروز با حضور سرتیپ سلیمانی بیش از پنج هزار و 500 طرح محرومیت‌زدایی در استان ایلام افتتاح شد.
 سند تحول بسیج
 به محضر رهبری ارائه می‌شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سند تحول بسیج سال آینده، بهمن ماه امسال به محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، گفت: مسجدمحوری و تقویت پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و اقشار بر پایه استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان بر اساس سند گام دوم انقلاب اسلامی از اهم اهداف سازمان بسیج مستضعفین در سال ۹۹ است.
سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: باتوجه به رهنمون‌ها و منویات مقام معظم رهبری در چشم‌انداز گام دوم انقلاب، بسیج نیز برنامه‌های خود را بر این اساس تدوین کرده است که به نوعی نقشه راه برای سازمان بسیج مستضعفان محسوب می‌شود.
وی افزود: در سیاست‌ها و برنامه‌های سال آینده بسیج، نگاه اساسی و محوری به جوانان و نوجوانان شده است و همچنین یکی دیگر از راهبردهای بسیج در سال آینده ایجاد هماهنگی بین ائمه جمعه و جماعات مساجد در محلات با مسئولان و اعضای پایگاه‌های مقاومت و سایر مردم هر محله است.
وی  یادآور شد: در کنار مسجدمحوری و تقویت پایگاه‌های بسیج محلات، برای هر استان متناسب با نیاز، چالش و ظرفیت‌های هر استان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که آن برنامه‌ها با همکاری مردم و مسئولان اجرایی و عملیاتی می‌شود.
وی تاکید کرد: در سال آینده نیز در کنار تداوم فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی توجه به پیشرفت علمی و اشتغال‌زایی نیز در دستور کار قرار دارد که در این برنامه‌ها باز هم محوریت با مسجد محلات و همراهی خودجوش مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان و ایجاد قرارگاه مسجد است.
وی به نماینده ولی فقیه در استان ایلام پیشنهاد کرد: با همکاری سایر ائمه جمعه و جماعت استان یک قرارگاه فرهنگی به ریاست نمایندگی ولی فقیه و دبیری سپاه در استان شکل بگیرد که تمام ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف در این قرارگاه گنجانده است و برای آنها برنامه‌ریزی شود.
سلیمانی از راه‌اندازی دانشگاه بسیج در کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این دانشگاه که از دانشکده‌های مختلف تشکیل شده، افراد به عنوان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند و دانشکده‌ها و رشته‌های این دانشگاه متناسب با نیازهای جامعه ایجاد شده است.