وداع باشکوه با پیکر سرتیپ دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی در تهران

بخش خبری: پیکر سرتیپ دوم خلبان شهید «محمدرضا رحمانی» خلبان جنگنده سانحه‌دیده میگ29، صبح دیروز در ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر دوش همرزمان واقشارمردم تشییع شد.
در مراسم وداع که با حضور فرماندهان، مسئولین لشکری و کشوری در مسجد ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد،پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، پیکر آن شهید از مقابل ستاد تشییع وپس از انتقال به بهشت‌زهرا (س) درقطعه 50 گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ‌ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی‌زمینی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش، امیر سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش در این مراسم حضور داشتند.
علاوه بر همرزمان شهید سرتیپ دوم رحمانی در نیروی هوایی ارتش، خانواده این شهید از جمله فرزند خردسال او با نام «ایلیا» در این مراسم حضور داشت.


فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم وداع با پیکر شهید خلبان محمدرضا رحمانی با بیان اینکه شهید رحمانی از بهترین‌های ارتش از لحاظ تخصص تعهد بود، گفت: خلبانانی مثل رحمانی در روز صدها سورتی پرواز انجام می‌دهند تا امنیت کشور را تامین کنند و‌ در‌ این راه اگر‌ فدا شوند، افتخار می‌کنند.
امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده گفت: شهید رحمانی یکی از بهترین نیروهای ما هم از لحاظ تخصص و هم از لحاظ تعهد بود.
وی‌ افزود: شهید رحمانی یک استاد خلبان و حافظ 10 جزو‌ قرآن بود و‌ در اخلاق یکی از بهترین‌ها و در تخصص یکی از متبحرترین خلبانان نیروی هوایی ارتش بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: وجود ریسک در پروازها یک امر معمول است و مردم عزیز ما بدانند روزهایی که در منازل‌ خود در‌ رفاه و آسایش و امنیت زندگی می‌کنند، خلبانانی مثل رحمانی در روز صدها سورتی پرواز انجام می‌دهند تا امنیت کشور را تامین کنند و‌ در‌ این راه اگر‌ فدا شوند، افتخار می‌کنند به اینکه حفاظت از مرزهای کشور را بر عهده داشته‌اند.
امیر سرتیپ نصیرزاده در پایان با تاکید بر اینکه نیروی هوایی در آمادگی کامل به سر می‌برد و شبانه‌روز پروازهای ماموریتی و عملیاتی را انجام می‌دهد و از مرزهای هوایی حراست می‌کند، گفت: نیروی هوایی به طور 24 ساعت بیدار‌ و هوشیار است و هیچ‌گونه هراسی از تهدیدها ندارد‌.
در پی شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش نیز خطاب به فرمانده نیروی هوایی ارتش در پیام تسلیت گفت:یکی دیگر از ستارگان درخشان نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کالبد جان پرواز کرد و به یاران شهیدش پیوست.داغ از دست دادن این عزیزان جبران ناشدنی است، لیکن امیدواری به وعده‌های راستین خداوند بزرگ تسلی بخش دل‌های داغدار است.
وی گفت:شهید سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی به آسمان پر کشید و به بالاترین مدال افتخار سربازی که شهادت است، دست یافت و ما را در غم و اندوه از دست دادن خود باقی گذاشت. به این امید که در وقت معلوم خلعت زیبای شهادت نصیبمان شود و چهره نوران شهیدان را در جوار قرب الهی و همنشینی با شهیدان کربلا ملاقات کنیم، دل‌های خود را به صبر زنده نگه می‌داریم و دفاع از ملت بزرگ ایران را ‌_که جان ما قربانی شایستگی آن‌ها است_ در تقابل دشمنانی که عزت، آقایی، استقلال و حق طلبی این ملت را بر نمی‌تابند، تکلیف و وظیفه سربازی خود می‌دانیم.
همچنین سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پیامی عروج امیر سرتیپ دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی را تبریک و تسلیت گفت.دراین پیام آمده است:با صلوات بر محمد و آل محمد و با درود به ارواح طیبه شهیدان و امام شهیدان، عروج عاشقانه امیر سرتیپ دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی به سوی معبود را تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
شکوه و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت و فداکاری فرزندان این مرز و بوم است، انسانهایی که در مکتب اسلام ناب محمدی (صل‌الله علیه و اله) درس عشق و ایثار را از قیام سرخ حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه‌السلام) آموختند و بر این ایمان استوار ماندند.از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه را برای روح پرفتوح آن شهید بزرگوار و صبر و بردباری برای خانواده معظم ایشان مسئلت می‌نمایم.
روز چهارشنبه مورخه 4 دی‌ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ 29 ارتش درحین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.در این سانحه که به دلیل شرایط بد جوی رخ داد، با وجود اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد و سرانجام ظهر جمعه، شهادت خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.
سایر اخبار این روزنامه
243 واگن و لکوموتیو جدید وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی شد وزارت بهداشت: پنج هزار پرستار در کشور استخدام می‌شوند وداع باشکوه با پیکر سرتیپ دوم خلبان شهید محمدرضا رحمانی در تهران تحلیل‌گر آمریکایی: تنها راه نجات برجام، تمکین اروپا به تعهدات است دیلی تلگراف: برنامه هسته‌ای امارات احتمالا فاجعه‌ای مثل چرنوبیل به بار خواهد آورد واعظی: با پیامک‌های تهدیدآمیز می‌خواهند مانع تصویب بودجه شوند قانون حقوق شهروندی؛ تابلوی ورود ممنوع دولت هند برای مسلمانان مرحله دوم ثبت‌نام مسکن ملی از نیمه بهمن انجام می‌شود آخرین سکوی دریایی فاز 14 پارس جنوبی بارگیری شد به مناسبت برگزاری اولین رزمایش دریایی مرکب با قدرت‌های جهانی رزمایش صلح و دوستی رئیس جمهور درگذشت همشیره آیت‌الله شبیری زنجانی را تسلیت گفت با تصویب هیات دولت؛ صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از فهرست واگذاری خارج شدند رونمایی از سامانه اسناد شهدا و ایثارگران با 9 میلیون وصیتنامه و عکس ساخت سردیس بانوان فرهیخته ایرانی در بوستان بزرگ ولایت ایجاد 10 هزار شغل برای زنان سرپرست خانوار عراق در انتظار تدبیر