معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: 61 هزار عنوان کتاب در سال جاری مجوز نشر گرفت

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از صدور 55 هزار مجوز برای 61 هزار عنوان کتاب طی سال جاری و برخی نیز مانده از گذشته خبر داد و گفت: این رقم رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
محسن جوادی گفت: امسال علاوه بر صدور مجوز برای کتاب‌ها، در مجموع سه هزار و 400 عنوان کتاب با تیراژ 400 هزار نسخه توسط وزارت فرهنگ نیز خریداری و از این تعداد بیش از 350 هزار نسخه به سراسر کشور اهدا شده است.
وی همچنین با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه کتاب مانند طرح پاییزه و تابستانه کتاب و نمایشگاه‌های استانی کتاب، از برگزاری 23 جشنواره استانی با موضوع کتاب نیز خبر داد.
رئیس سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات برپایی این رویداد بزرگ فرهگی کشور، گفت: پس از بررسی‌ها و کارشناسی چند گزینه درباره مکان نمایشگاه در نهایت مصلای امام خمینی(ره) برای برپایی این دوره نمایشگاه کتاب تعیین شد.


جوادی افزود: با توجه به پیش رو داشتن ماه مبارک رمضان قبل از برپایی این دوره نمایشگاه و از طرفی وجود تعطیلات عید نوروز علاوه بر سرعت بخشیدن به کارها زمان نمایشگاه 26 فروردین تا 5 اردیبهشت تعیین شد.
به گفته وی از میان گزینه‌های کشورهای درخواست‌کننده برای میهمانی ویژه نمایشگاه، در نهایت کشور ترکیه میهمان ویژه سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعیین کرد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به طرح‌های ترویج کتابخوانی گفت: 172 شهر برای پایتختی کتاب، راه‌اندازی بیش از 15 هزار باشگاه کتابخوانی فعال در کشور با بیش از 220 هزار عضو و حضور هزار و 406 شهر و روستا در طرح عشایر و روستاهای دوستدار کتاب با رشد هشت درصدی نسبت به سال‌های گذشته، در راستای این طرح‌ها بوده است.
معاون وزیر فرهنگ گفت: همچنین توسط یارانه فصلی کتاب در دو مرحله پاییزه و تابستانه،‌ پویش کتابخوانی، تجلیل از اهالی قلم، ارائه تسهیلات و... نیز از اقدامات خانه کتاب در این مسیر بوده است.