شما اینها را نمی‌شناسید...

آرمان:‌ «شما آنها را نمی‌شناسید»، شاه‌بیت اظهارات رئیس‌جمهور است که از برنامه برخی برای بازگرداندن کشور به روزهای تحریم پرده‌برداری می‌کند. روحانی با سبقه فعالیت‌هایش در نهادهای مختلف به‌خوبی با رفتارهای دلواپسانه آشناست و می‌داند آنها چه منافعی برای خود متصورند، پس تنها تلاش در راستای تحقق خواسته‌های خود می‌کنند و سعی دارند با سنگ‌اندازی، اهداف خود را محقق کنند. روحانی این‌روزها همان روحانی است که در سال 92 وعده داده بود که رأی‌دهندگان به او، شاهد آن خواهند بود. روحانی این‌روزها بیش از همیشه فرصت‌ها را برای گفت‌و‌گو می‌گذارد و برای او دانستن مردم شرط نخست است، چراکه مطمئن است با این آگاهی می‌توان حماسه بزرگی را در 29 اردیبهشت رقم زد. او روزهای یکشنبه و دوشنبه بار سفر بست و از حضور در جمع خانواده داغدیده کارگران معدن یورک آغاز کرد، به ارومیه رفت و دیروز به همدان و کرمانشاه رسید. او در این دو روز از آنچه گفت که تا پیش از آن برخی از بیان آن خودداری می‌کردند. روحانی از لایه‌های پنهانی سخن به میان آورد که سرنخ مشکلات است و بارها پرسیده است که چرا به مردم درباره منشأ مشکلات و آنچه آنها را تهدید می‌کند، چیزی گفته نمی‌شود؟ روحانی آنانی را می‌شناسد که تمایل به تفکیک جنسیتی دارند و می‌خواهند کشور به آن زمان بازگردد. روحانی مردم را به‌خوبی می‌شناسد و می‌داند کشور تنها با آگاهی ملت پیشرفت می‌کند. روحانی در جمع پرشور مردم همدان اعلام کرد: این ملت بزرگ اگر پیروز شود، در سفره شما به جای اینکه نانی باشد که گندمش از خارج آمده است، گندم دسترنج کشاورز ایرانی خواهد بود. وی خطاب به اصولگرایان گفت: شما آن روزی که 750‌میلیارد دلار پول نفت در دستتان بود برای مردم چه کردید. وی در میان تشویق‌های پیاپی مردم همدان اعلام کرد: 12 روز یک بار دیگر باید راهمان را به جهانیان دیگر اعلام کنیم. وی ادامه داد: راه ما مشخص است. راه ما راه همزیستی مسالمت‌آمیز با همه اقوام در این کشور است. ما نمی‌گذاریم بین این ملت تفرقه ایجاد کنید، ما نمی‌گذاریم ‌درصد درست کنید.
آزادی اندیشه، گازانبری نمی‌شه
 مردم هم در واکنش به سخنان روحانی یکصدا فریاد زدند: آزادی اندیشه، گازانبری نمی‌شه. روحانی ادامه داد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم در خیابان‌ها دیوار خواهند کشید. شما اینها را نمی‌شناسید، من اینها را می‌شناسم، اینها می‌خواستند خیابان‌ها را زنانه مردانه کنند. همان‌طور که در محل کارشان بخشنامه زنانه‌مردانه کردن ابلاغ کردند. وی از مردم پرسید: آیا می‌خواهید مظلومیت‌ها ادامه یابد؟ می‌خواهید چهره مرحوم آیت‌ا... هاشمی را همچنان مخدوش کنند؟ وی ادامه داد: ما 29 اردیبهشت پای صندوق می‌رویم تا بزرگانمان را به جامعه برگردانیم. ما 29 اردیبهشت پای صندوق می‌رویم تا دوباره شرایط امنیتی به دانشگاه برنگردد. ما نمی‌خواهیم در کشور بازار صادرات در اختیار دیگران قرار گیرد. یک ‌میلیون و 200‌هزار بشکه نفت صادراتی که برای شما بود در بازار دنیا، چه کسانی آنها را غصب کردند؟ شما به کشورهای همسایه خیلی کمک کردید، آنها دلشان می‌خواهد که شما دومرتبه برگردید. با اجازه چه کسی از جیب مردم پول برداشتید؟
بهشتی نویسنده قانون اساسی این کشور بود؛ شما حاضرید قانون اساسی را اجرا کنید؟


همچنین روحانی در جمع پرشور مردم کرمانشاه گفت: آیا آن‌روز که ما برای انتقال پولمان به خارج نیازمند بودیم از صراف استفاده کنیم و در بانک‌هایمان بسته شده بود، آن‌روز برای تجارت ما بهتر بود یا امروز که در تجارت بین‌المللی به سوی کشور ما باز شده است؟ وی ادامه داد: مردم عزیز استان کرمانشاه! من می‌خواهم به شما بگویم اگر سال 92، سال 93، به شما وعده دادم که بزرگ‌ترین طرح آبادانی و طرح آبرسانی ایران در کرمانشاه تحقق خواهد یافت، به وعده عمل کردم. وی خطاب به مردم کرمانشاه اعلام کرد: راه‌آهن کرمانشاه در خرداد به راه‌آهن سراسری متصل خواهد شد و قصرشیرین منطقه آزاد خواهد شد. وی با اشاره به پروژه نیمه‌کاره راه‌آهن شهری کرمانشاه گفت: راه‌آهن شهری و مترو در دولت دوازدهم انجام خواهد شد. وی خطاب به مردم گفت: همه دعواها می‌دانید بر سر چیست؟ دعواها سر این است که یک عده از پیشرفت ایران نگرانند. دعوا بر سر آن است که عده‌ای از آزادی جوانان نگرانند. وی خطاب به منتقدان خود ادامه داد: شما می‌خواهید ایران در محاصره بماند. شما می‌خواهید ارتباط جوانان ایران را با دنیا قطع کنید، اما روحانی در برابر شما ایستاد. من آمده‌ام تا در برابر ملت ایران بگویم 4 سال دیگر آماده‌ام بایستم.
روحانی متشکریم
مردم هم خطاب به روحانی هماهنگ فریاد کشیدند: «روحانی مچکریم». روحانی ادامه داد: اینها از اینکه کشور ایران از تحریم و حصر جدا شده است، نگرانند. وی ادامه داد: ما شعار ندادیم، اما عمل کردیم. وی افزود: بدانید قدرت دفاعی ایران در دولت یازدهم بیش از 8 سال گذشته اضافه شده است. دوران خشونت‌طلبان پایان یافته است. روحانی ادامه داد: شما می‌خواهید آزادی را از مردم بگیرید و این مردم ما در برابر شما می‌ایستند. آنهایی که شعار می‌دادند از محرومان حمایت می‌کنند، گندم را از کشاورزان به چه قیمتی خریداری کردند؟ شما می‌خواهید ملت ایران را در انزوا نگه دارید. چه کسانی نامه امضا کردند که صدها ‌میلیون دلار در اختیار این فرد فاسد قرار بگیرد؟ چرا اسامی‌شان را اعلام نمی‌کنید؟
پاسخ روحانی به عوامل تشنج در سالن
اما با وجود جمع کثیر مردم، عده‌ای مخالف سعی کردند در سخنان روحانی تشنج ایجاد کنند که روحانی گفت: این نمونه کشوری است که می‌خواهند درست کنند. این نمونه آزادی‌ای است که می‌خواهند برای مردم بسازند. ما اجازه نمی‌دهیم یک اقلیت با بلندگوهای بلند بخواهد اکثریت را منزوی کند. شما چند‌درصد مردم هستید که احساس می‌کنید قیم مردم هستید؟ در چهار سال آینده روحانی نخواهد گذاشت بوق بلندگوها در اختیار این اقلیت باقی بماند. وی خطاب به رقبای خود اعلام کرد: بهشتی حامی مردم ایران‌زمین بود، بهشتی نویسنده و مدیر قانون اساسی این کشور بود. شما حاضرید قانون اساسی را اجرا کنید؟ شما به حقوق ملت اعتقاد دارید؟ مردم به شما اجازه نمی‌دهند به فریب افکار عمومی بپردازید. می‌گویید پول تقسیم می‌کنیم، پول را از کجا می‌آورید؟ از حقوق معلم کم می‌کنید؟ از حقوق پرستار کم می‌کنید؟ ببخشید اشتباه کردم، یک جیب دیگر شما دارید. می‌خواهید از جیب بانک مرکزی دوباره پول بردارید؟ یک بار 45000‌میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشتند، نتیجه آن 45‌درصد تورم بود. ملت اجازه نخواهد داد، قانون اساسی به شما اجازه نخواهد داد. انتخابات دوازدهم است، هر نفر به همراه 11نفر پای صندوق آرا برود. زنان و دختران و جوان ما 11 نفر را پای صندوق آرا ببرند.