تکذیب حمایت از ابراهیم رئیسی

در پی اعلام حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، تعدادی از اعضای این جامعه ضمن اعلام عدم حضور در جلسه جامعه مدرسین، حمایت خود از یک کاندیدا را تکذیب کردند.
تکذیب دفتر آیت‌ا... جوادی آملی
در همین راستا، دفتر آیت‌ا... جوادی آملی با صدور اطلاعیه‌ای حمایت از یک کاندیدای انتخاباتی را تکذیب کرد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: به اطلاع عموم مردم متدین و فهیم می‌رساند، حضرت آیت‌ا... جوادى آملى (مدظله‌العالی) ضمن دعوت از آحاد ملت بزرگ ایران برای حضور پرشور، حماسی و عاقلانه در انتخابات پیش رو، در خصوص هیچ‌یک از کاندیداهای محترم انتخاباتی اظهارنظری نداشته و ندارند. همچنین بدین‌وسیله اعلام مى‌دارد معظم‌له با توجه به مشغله‌های علمی گسترده، سالیان متمادى است که در«جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» عضویت نداشته و در جلسات آن شرکت نمی‌کنند، لذا هرگونه صدور اطلاعیه مبنی بر حمایت ایشان از کاندیدای خاص مورد تایید نیست. در پایان متذکر می‌شود کلیه اخبار و اطلاعات پیرامون حضرت آیت‌ا... جوادی آملی، تنها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد اسرا به آدرس news.esra.ir به آگاهی می‌رسد و تنها اخبار منعکس شده در این سایت مورد تایید است.
تکذیب آیت‌ا... امینی


فرزند آیت ا... ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت:آیت‌ا... امینی در مورد حمایت از نامزد خاصی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم هنوز اعلام موضع نکرده است. سعید امینی با اعلام این خبر تاکید کرد: به تازگی لیستی تحت عنوان حمایت اعضای جامعه مدرسین از یک نامزد در انتخابات پیش رو در فضای مجازی ارائه شده که نام آیت‌ا... امینی در آن بود که مورد تایید نیست. وی تصریح کرد: آیت‌ا... امینی خود از بنیانگذاران جامعه مدرسین بوده و عضو آن است، ولی غالبا در جلساتش شرکت نمی‌کند. وی یادآورشد: رسانه و فعالان فضای مجازی اخبار مربوط به آیت‌ا... امینی را از دفتر وی پیگیری کنند.
تکذیب رأی‌گیری
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ضمن صدور اطلاعیه‌ای، رأی‌گیری در جلسه‌ شورای عالی جامعه مدرسین برای اعلام حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی را رد کرد. آیت‌ا... فیض گیلانی (لاهیجی) در اطلاعیه‌ خود اظهار داشته که در جلسه‌ شورای عالی جامعه مدرسین تنها در باره‌ کاندیداها و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت، اما آنچه به‌عنوان اطلاعیه‌ شورای عالی جامعه مدرسین منتشر شده و مدعی رأی اکثریت قاطع حاضران در حمایت از یک کاندیدای مشخص است، دقیق و قرین به واقع نیست. لذا اینجانب به‌عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که شکل‌گیری و تداوم آن محصول مجاهدت و کوشش علمای سلف صالح است، ضمن دعوت از ملت شریف و مومن ایران به حضور پرشور در صحنه‌ انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح بر اساس واقع‌بینی، صداقت و حکمت در بیان برنامه‌های انتخاباتی و تدبیر در اداره آینده مملکت اسلامی، آنچه در اطلاعیه‌ مذکور بدان شرح آمده را دقیق و قرین با واقع نمی‌دانم.
تکذیبیه مسعودی خمینی
آیت ا... علی اکبر مسعودی خمینی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز مطالب پخش‌شده در فضای مجازی مبنی بر حمایت وی به‌عنوان عضو جامعه مدرسین از یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد و گفت: بنده زمانی است که در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرکت نمی‌کنم و در جریان حمایت از یک نامزد انتخاباتی نیز با من هیچ‌صحبتی نشده و چیزی را در حمایت از کسی امضا نکردم. این عضو جامعه مدرسین در گفت‌و‌گو با ایرنا همچنین با انتقاد از برخی نامزدها در مناظره‌های انتخاباتی افزود: من نمی‌دانم این گفتارها و بداخلاقی‌ها برای آقایان نامزدها چه نتیجه‌ای به همراه دارد؟ ما چه توصیه‌ای باید به آقایانی داشته باشیم که می‌آیند در مناظره‌ها به دیگران حمله می‌کنند؟وی ادامه داد: ما اگر معتقد به قرآن، اسلام و دین هستیم، باید این بداخلاقی‌ها را کنار بگذاریم، چرا که اساس دین ما بر اساس اخلاق است. آیت‌ا... مسعودی خمینی اظهار داشت: اگر هدف ما برای خدمت به مردم است، مگر دیگران در حال خدمت نیستند و آیا ما فقط باید در بالاترین سطح و ریاست‌جمهوری خدمت کنیم و جاهای دیگر خدمت به مردم نیست؟ استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: من طرفدار کسی نیستم و یک رأی دارم و کسی هم نمی‌داند برای چه کسی است، ولی می‌گویم ملاک‌ها را باید سنجید. وی افزود: آقای روحانی چهار سال تجربه کسب کرده وکارهایی هم انجام داده؛ بگذاریم چهار سال دیگر هم باشد تا کارهای انجام‌نشده را تکمیل کند. آیت‌ا... مسعودی خمینی بیان داشت: شخصا می‌گویم روحانی اگر کاری کرده یا نکرده، حداقل چهار سال تجربه کسب کرده و صلاح این است که بگوییم چهار سال بعدی هم باشد. وی گفت: کسانی که به مردم وعده پول می‌دهند، این پول‌ها را از کجا می‌خواهند بیاورند؟