سنگ تمام برای سردار كربلايی

«آرمان ملي»- حميد شجاعي: ديروز عراق شاهد يکي از بزرگ‌ترين تشييع پيکرهاي تاريخ خود بود و مردم بغداد، نجف، کربلا و کاظمين به پاس رشادت‌هاي سردار سليماني و فرماندهان الحشد الشعبي در مقابله با داعشي که منطقه را به قتلگاه مردم تبديل کرده بود، سنگ تمام گذاشتند و پيکر شهدا را با شکوه تمام تشييع کردند. از کاظمين تا بغداد و از بغداد تا کربلا و بين‌الحرمين مردم عراق سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و ابومهدي المهندس را با شعارهاي لبيک يا حسين و عهدوا... يا قاسم سليماني روي دست تشييع کردند. ديروز در کربلا غوغايي برپا بود که شايد نظير آن را بتوان در راهپيمايي اربعين سالار شهيدان امام حسين(ع) ديد. سردار سليماني در کاظمين، بغداد و کربلا تشييع شد و سپس با پروازي به ايران و مشهدالرضا فرستاده شد تا با تشييع پيکري درخور نام شهيد سليماني مراسم تشييع در ساير نقاط کشور نيز به مرور برگزار گردد. سخنگوي سپاه در اين راستا مي‌گويد: «بعد از اتمام مراسم در مشهد، پيکر ايشان به تهران انتقال پيدا مي‌کند و نماز بر پيکر مطهر اين شهيد نيز از ساعت 8 صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آنکه رهبري بر پيکر ايشان نماز خواندند، براي خاکسپاري به کرمان انتقال خواهد يافت.
تشييع پيکر سردار در عراق
بامداد جمعه بود که آمريکا در جنايتي سفاکانه و حمله‌اي پهپادي خودروي سردار حاج قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران و ابومهدي المهندس جانشين رئيس سازمان حشدالشعبي را در نزديکي فرودگاه بغداد مورد هدف قرار داد و آنها را به شهادت رساند. در پي اين ترور جنايتکارانه روز جمعه سفارت جمهوري اسلامي ايران در بغداد اعلام کرد تشييع پيکر پاک سرداران شهيد اسلام، صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پيکرهاي مطهر در شهرهاي مقدس کربلا و نجف نيز تشييع و سپس به مشهد انتقال خواهند يافت. حشد الشعبي عراق هم در بيانيه‌اي از مردم عراق دعوت کرد که در وداع با پيکر فرماندهان مجاهد پيروزي بر داعش از دروازه منطقه الخضرا به سمت الجادريه شرکت کنند. اين مراسم با شکوه با حضور مسئولان عتبه و مردم کاظمين در حرم امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) برگزار و پس از آن، مراسم تشييع از کاظمين به سمت جادريه عراق آغاز شد که در آن علاوه بر مردم شخصيت‌هاي سياسي همچون ايرج مسجدي، سفير و ساير اعضاي سفارت و عادل عبدالمهدي، نخست‌وزير عراق، هادي العامري جانشين ابومهدي المهندس، عمار حکيم رئيس جريان حکمت ملي عراق، همام حمودي رئيس مجلس اعلاي اسلامي، نوري المالکي و فالح فياض حضور داشتند. پس از تشييع پيکر شهدا در بغداد پيکر مطهر شهيد سپهبد سليماني و ساير شهداي حادثه تروريستي وارد کربلاي معلي، بين‌الحرمين و حرم مطهر امام حسين(ع) شد و در ميان جمعيت انبوه تشييع کنندگان در حرم مطهر امام حسين(ع) طواف داده شد. مردم نيز با سر دادن شعار لبيک يا حسين و عهدوا‌... يا قاسم سليماني پيکرهاي مطهر شهدا را تشييع کردند. اين در حالي است که اين حضور مردم عراق در سال‌هاي اخير براي تشييع شخصيت‌هاي برجسته بي‌سابقه بوده است.
برنامه تشييع پيکر در ايران


سخنگوي سپاه در نشستي آخرين وضعيت برنامه‌هاي مراسم تشييع پيکر سپهبد شهيد قاسم سليماني در ايران را تشريح کرد. سردار رمضان شريف با يادآوري اينکه مراسم تشييع پيکر سردار شهيد قاسم سليماني در عراق باشکوه بسياري برگزار شد، گفت: يکشنبه صبح پيکر ايشان به شهر اهواز وارد مي‌شود و از ساعت 7:30 تا 9:30 برنامه براي وداع با پيکر ايشان در اهواز پيش‌بيني شده است. سخنگوي سپاه اظهارکرد: پس از اهواز پيکر ايشان حوالي ساعت 13 به مشهد انتقال پيدا خواهد کرد. بعد از اتمام مراسم در مشهد، پيکر ايشان به تهران انتقال پيدا مي‌کند و ساعت 19:30 يکشنبه شب مراسم وداع با پيکر سردار سليماني در مصلاي تهران برگزار مي‌شود. وي افزود: مراسم تشييع و نماز بر پيکر مطهر اين شهيد نيز از ساعت 8 صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آن که رهبري بر پيکر ايشان نماز خواندند پيکر آن شهيد از مسجد دانشگاه به سمت ميدان آزادي تشييع خواهد شد. بعد از مراسم تهران، ساعت 14 تا 16 مراسم وداع با پيکر ايشان در قم برگزار مي‌شود و سپس پيکر سپهبد شهيد سليماني براي خاکسپاري به کرمان منتقل مي‌شود.
وصيت سردار به همسرش
پس از گذشت يک روز از شهادت سردار رشيد اسلام و ايران تصويري از دستخط وصيت اين شهيد بزرگوار به همسر مکرمه‌اش، در فضاي مجازي منتشر شده است. در بخشي از متن اين دستخط سردار رشيد امت اسلام آمده است: «همسرم، من جاي قبرم را در مزار شهداي کرمان مشخص کرده‌ام. قبر من ساده باشد مثل دوستان شهيدم. بر آن کلمه سرباز قاسم سليماني بنويسيد نه عبارت‌هاي عنوان‌دار.
آرامگاه ابدي
طبق وصيت سپهبد شهيد قاسم سليماني وي را در گلزار شهداي کرمان به خاک خواهند سپرد. احمد گروهي مديرکل بنياد شهيد استان کرمان با اشاره به موقعيت جغرافيايي گلزار شهداي کرمان و واقع شدن آن در جوار کوه‌هاي صاحب‌الزمان و جنگل‌قائم شهرکرمان مي‌گويد: گلزار شهداي کرمان شکيل‌ترين طرح گلزار شهدا در کل کشور شناخته شده است. اکثريت شهداي اين گلزار، شهداي لشکر 41 ثارا... و از ياران خود حاج قاسم سليماني هستند.
بيش از 70 تجمع در اعتراض به ترور
در پي ترور ناجوانمردانه سپهبد شهيد قاسم سليماني توسط آمريکا در عراق گروه‌هاي ضد جنگ در آمريکا در اعتراض به اين ترور قصد دارند بيش از 70 تجمع اعتراضي را در سراسر آمريکا از جمله مقابل کاخ سفيد و برج ترامپ در شيکاگو برگزار کنند. قرار است معترضان مقابل «کاخ سفيد»، «ميدان تايمز»، «برج ترامپ» در شيکاگو و نيز «برندربرگ گيت» در برلين آلمان تجمعات اعتراضي در واکنش به اقدام تروريستي بامداد جمعه آمريکا برگزار کنند. اين تظاهرات اعتراضي در حالي صورت مي‌گيرد که دولت آمريکا از عمليات تروريستي روز جمعه خود دفاع کرده و بدون ارائه هيچ‌گونه مستنداتي مدعي شده که سردار سپهبد سليماني قصد طراحي عمليات عليه نيروهاي آمريکا در منطقه را داشته است.