دادستان دادگاه نورنبرگ: ترور سردار سلیمانی ناقض قوانین بین‌المللی است

سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنجامین فرنز که در دانشگاه هاروارد تحصیل کرده است، در نامه‌ای به این روزنامه امریکایی، فرمان رئیس‌جمهور این کشور برای از میان برداشتن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کشور عراق را عملی غیراخلاقی و ناقض قوانین داخلی امریکا و قوانین بین‌المللی ارزیابی کرد.
فرنز که دادستان دادگاه‌های بررسی جنایات جنگی نازی بود، ترور سردار سلیمانی را «قتل» یک فرمانده ارشد نظامی کشوری خواند که امریکا با آن در جنگ نیست و گفت: «مردم باید از حقیقت ماجرا مطلع شوند. منشور سازمان ملل، دادگاه جنایی بین المللی و دیوان دادگستری بین المللی جملگی نادیده انگاشته شده‌اند.» وی هشدار داد تا زمانی که فکر افرادی که جنگ را به قانون ترجیح می‌دهند تغییر نکند، جوانان سراسر جهان در خطر مرگ قرار خواهند داشت.
نیویورک‌تایمز هم در گزارشی، از دونالد ترامپ به دلیل صدور دستور ترور سردار سلیمانی به عنوان ناجی داعش یاد کرده است و نوشت: «سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ که در آن زمان نامزد انتخابات بود باراک اوباما را بنیانگذار داعش خطاب کرد. اما در پایان کار، شاید این خود ترامپ باشد که به عنوان ناجی این گروه تروریستی شناخته می‌شود.»
در ادامه این گزارش آمده است که داعش بعد از رسیدن به اوج موفقیتش در سال ۲۰۱۵ به طرز قابل توجهی تضعیف شده بود، اما اقدام دولت ترامپ در ترور هدفمند سردار سلیمانی ممکن است این گروه را بار دیگر آماده بازگشت کرده باشد. نیویورک‌تایمز خاطرنشان کرده ایران به طور قطع، تلاش خواهد کرد امریکا را از عراق بیرون براند.