رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داد: افتتاح منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در ماه جاری

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در ماه جاری افتتاح می‌شود گفت: بخشی از منطقه 2 نیز تا ابتدای سال 1400 افتتاح می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان روز گذشته از منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال که در آستانه افتتاح است، بازدید کردند.
در این بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اوج تحریم به دشمن نشان دادیم که کارها روی زمین نمانده است و پروژه‌ها به خوبی پیش می‌رود.نوبخت افزود: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در همین ماه به بهره‌برداری می‌رسد ضمن آنکه بخشی از منطقه 2 نیز تا ابتدای سال 1400 افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید خردادماه امسال از آزادراه تهران ـ شمال گفت: آن زمان 300 میلیارد تومان به این طرح اختصاص دادیم و وعده دادیم بهمن ماه افتتاح می‌شود و امروز زمان تحقق وعده‌های دولت است.


رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تلاش‌های پیمانکاران، بنیاد مستضعفان و دولت در این طرح گفت: منطقه یک 32 کیلومتر طول دارد ضمن آنکه 3 کیلومتر هم رمپ و لوپ برای اتصال به جاده قدیم کرج ـ چالوس ساخته شد. از این 32 کیلومتر مسیر 17 کیلومتر تونل و پل است.
نوبخت ادامه داد: منطقه یک موجب کاهش یک و نیم ساعته مسیر تهران به چالوس می‌شود و عمده فعالیت تکمیل این طرح در منطقه یک در این دولت انجام شد ضمن آنکه کار از 6 ماه پیش با تزریق مالی سرعت گرفت. این طرح از سال 1375 تا همین چند وقت پیش فقط 17 درصد رشد داشت.
وی با بیان اینکه اوایل سال 1400 بخشی از منطقه 2 آزادراه افتتاح می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم تا ابتدای 1400 محور غربی و برخی تونل‌ها را در منطقه 2 آزادراه تکمیل کنیم تا ایاب و ذهاب انجام شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ارزش امروز منطقه یک را حدود 10 هزار میلیارد تومان و یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در منطقه 3 آزادراه هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اتصال منطقه 4 به منطقه 3 تا اندازه‌ای انجام شود و دستور تخصیص 85 میلیارد تومان را برای منطقه 3 دادیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: همچنین طرح ادامه آزادراه همت تا کرج بلافاصله پس از افتتاح منطقه یک آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.
ساخت 50 درصد منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال 2000 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد
رئیس بنیاد مستضعفان نیز در بازدید از این طرح در جمع خبرنگاران گفت: برای تکمیل 50 درصد منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال 2000 میلیارد تومان اعتبار لازم است.سید پرویز فتاح گفت: تا سال 93 منطقه یک حدود 17 درصد رشد داشت اما دولت به تعهدات خود عمل کرد و این طرح پیشرفت مناسبی دارد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مزایای اقتصادی و گردشگری تکمیل آزادراه تهران ـ شمال به موضوع صرفه‌جویی سوخت و زمان با افتتاح منطقه یک اشاره کرد و گفت: افتخار ما این است که مدل جدیدی از راهسازی و استانداردهای بین‌المللی در این آزادراه به نمایش گذاشته شد.
وی با بیان اینکه صد درصد ابنیه در منطقه یک به پایان رسیده است، گفت: خط ‌کشی و نورپردازی هم انجام می‌شود و هر زمان که دولت تصمیم بگیرد، آماده افتتاح هستیم.
فتاح ادامه داد: همچنین 50 درصد منطقه 2 آزادراه نیز تا اوایل سال 1400 افتتاح می‌شود و عبور یکطرفه از منطقه 2 خواهیم داشت، ضمن آنکه از محور چالوس هم کمک می‌گیریم.
وی ادامه داد: بنیاد 50 درصد سرمایه‌گذاری در آزادراه را برعهده دارد، دولت هم به تعهدات خود عمل کرده است ضمن آنکه بخشی از سرمایه‌گذاری بنیاد از محل عوارض برمی‌گردد که هر میزان درآمد از این محل به مناطق محروم اختصاص می‌یابد.فتاح افزود: برای تکمیل 50 درصد منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
تصویب 1800 میلیارد تومان برای احداث 17 هزار و 500 واحد مسکونی در سه استان سیل‌زده
رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این بازدید درباره رسیدگی به مناطق سیل‌زده گفت: برای احداث 17 هزار و 500 واحد مسکونی در 3 استان سیل‌زده 1800 میلیارد تومان تصویب کردیم.
محمدباقر نوبخت ادامه داد: این رقم برای جبران خسارت در 3 استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این رقم از محل منابع دولتی و تسهیلات اختصاص می‌یابد.
*پیش از این به گفته مسئولان، قرار بود عبور آزمایشی خودروها در قطعه یک آزادراه تهران-شمال اواخر دیماه آغاز و بعد از ده روز رفع نقص احتمالی، در دهه فجر به صورت رسمی افتتاح شود، اما اکنون که بهمن ماه نیز آغاز شده رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه رئیس بنیاد مستضعفان به عنوان مجری طرح، در بازدیدی که دیروز از روند اجرای کارها داشتند مجددا قول دادند بهره‌برداری قطعه نخست آزادراه تهران شمال در یکی از روزهای بهمن ماه انجام خواهد شد که مشخص نکردند در روزهای بهمن بهره‌برداری از قطعه یک آزاد راه به صورت آزمایشی است یا بدون آزمون و خطا رسما می‌خواهند آن را افتتاح کنند.
سایر اخبار این روزنامه
با حضور وزیر نیرو در همدان؛ چهار هزار و 297 طرح‌ توسعه‌ای شرکت‌های توزیع نیروی برق بهره‌برداری شد پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی ترور سردار قاسم سلیمانی با هیچ مکتب و منطقی هماهنگ نیست در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ اعطای جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی به ایثارگران در سطح بین‌المللی تصویب شد انتقاد روسیه از دروغ‌پردازی آمریکا درباره برنامه غنی‌سازی ایران مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل: ترامپ، فردی خطرناک برای تمام جهان است کاخ مرمر، اشغال نشده بود که آزاد شود نامه خصوصی محسن هاشمی به فتاح درباره دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام رئیس سازمان برنامه و بودجه وعده داد: افتتاح منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در ماه جاری احسن به آقای سازمان برنامه رئیس جمهور در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات: مردم باید از ارزانترین و کوتاه‌ترین مسیر، خدمات الکترونیکی دریافت کنند راه ‌حل بحران یمن صدور بیانیه نیست تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط